
Raportul Special
realizat de specialisti
Conform Noului Cod de procedura fiscala, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
Pentru inregistrarea sediilor secundare, altele decat cele care se inregistreaza ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor potrivit Legii nr. 273/2006, contribuabilii depun Declaratia 061 privind sediile secundare. Modelul si instructiunile de completare ale acestei declaratii au fost aprobate prin OANAF 3698/2015. Aceasta declaratie se utilizeaza incepand cu 01 ianuarie 2016, inlocuind formularul fara numar „Declaratie privind sediile secundare” aprobata prin OMFP 1329/2004.
Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.
Declara?ia 061 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiin?eaza, completand informatiile privind starea sediului secundar, respectiv data la care contribuabilul isi incepe activitatea sau isi inceteaza activitatea.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea neagra a controlului fiscal
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Declaratia se depune insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscala a contribuabilului/platitorului de care apartine sediul secundar sau filiala, precum si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta.
Contribuabilii/Platitorii care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru au obligatia sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitor de impozit pe venituri din salarii. Acesti contribuabili depun ca si pana acum Formularul 060 – „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru sediile secundare".
Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia infiintarii, declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.
Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
CIM cu timp partial. Stabilirea functiei de baza. Tichete de masa. Depunerea D060 si D112Contract de subantreprenoriat. Cum procedam la declararea sediilor secundare?Conditiile de functionare pentru sediile secundare. Obligatii declarativeContribuabil mijlociu. Cum procedam la inregistrarea fiscala a sediului secundar cu obligatii de plata?Studiu de caz: Stabilirea impozitului pe salariu in cazul sediilor secundareArticole similare
Deschidere punct de lucru firma. Etape si acte necesareSediu permanent in strainatate. Ce obligatii de plata si declarative apar?Articole similare
Informare Finante: Sediile permanente ale persoanelor juridice straineInregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Important!Obligatii fiscale privind sediile secundare in 2017. Care sunt aspectele la care trebuie sa fiti atenti?Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?Sediu secundar cu 4 salariati. Cum procedam in ce priveste radierea fiscala a impozitului pe salarii?Ultimele articole
Min. Economiei propune eliminarea declaratiilor 060 si 061, necesare firmelor obligate sa declare sediile secundarePunct de lucru in acelasi sector cu sediul social. Declaratia 060Desfiintare punct de lucru. Aspecte fiscaleDocumentar fiscal: Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti. Activitati prin unul sau mai multe sedii permanenteDeclaratia 060. Model si instructiuni de completareSfaturi de la experti
Productie mezeluri. Inregistrari contabile
Intrebare: Suntemo SRL cu activitatea principala de comercializare si producere de mezeluri pe care le producem si le vindem in magazinul propriu. Achizitionam materie prima de la diverse abatoare (carcase diverse, pui) si diverse...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Emitere factura de avans. Servicii neprestate
Intrebare: SC primeste o comanda pentru executarea unei lucrari pentru care s-a eliberat o factura de avans lucrare, factura fiscala si nu proforma, dar care nu a fost achitata si nici lucrarea executata, din motive tehnice. Au trecut 6 luni...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA