Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?
Potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
In acest sens se depune formularul "Declaratie privind sediile secundare" prevazut in anexa 1 la OMFP 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare". Potrivit art. 4 din acest act normativ, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza.
Asadar, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care are personalitate juridica (al mamei).
Pentru sediul secundar (sucursala) cu minim cinci salariati , declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare si anume formularul 060 " Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" .
Declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala :
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea sucursalei
- actul de spatiu al sucursalei
- act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.
Potrivit Legii 126/2011 privind aprobarea OUG 88/2010 pentru modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, articolul 34 reglementeaza competenta in cazul sediilor secundare, si anume:
(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea .
Conform prevederilor art. 26, alin 2) si 3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ,
(2) Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venituri din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
(3) Contribuabilii prevazuti la alin. (2) au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.
Urmare depunerii formularului 060, Administratia Finantelor Publice la care este arondata sucursala cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe sucursala diferit de cel al firmei mama.
Impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la sucurala se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare se va depune la AFP unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la AFP de care apartine firma mama.
Plata impozitului pe venit din salarii se efectueaza de catre firma mama astfel:
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la firma mama, pe CUI -ul firmei mama, la bugetul de stat, la Trezoreria unde este arondata firma mama;
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la sucursala, pe CUI -ul firmei mama, la rubrica "beneficiar" se completeaza "buget de stat", iar la CUI/CIF beneficiar se completeaza CIF-ul sediului secundar, la Trezoreria unde este arondata firma mama.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare cladire si teren
Intrebare: Societatea noastra este platitoare de impozit pe profit si platitoare de TVA, obiectul de activitatea fiind inchirierea de "Inchirierea si subinchirierea bunurilor proprii - 6820". In anul 2017 societatea a cumparat un imobil cu teren de la dezvoltator (in faza de rosu): imobil suprafata utila 120 mp, suprafata desfasurata 157 mp , P+1-valoarea 385.959 lei, teren 268 mp - valoarea de 68.342 lei. Regimul TVA aplicat de dezoltator la facturare a fost de "Taxare inversa". In perioada 2017-2019 s-au...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Acoperire pierderi contabile
Intrebare: Dupa inchiderea anului fiscal 2022 si depunerea bilantului situatia firmei este urmatoarea: - pierdere in an, cont 121: 60.000 lei - rezultatul reportat cont 117: 30.000 lei - alte rezerve cont 1068: 15.000 lei Se poate acoperi pierderea din anul incheiat (2022) din profitul anilor trecuti si din rezerve? Ce inregistrari contabile trebuie facute si in ce luna se fac?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratament fiscal TVA marfuri vandute unui client din Elvetia cu livrare in Germania
Intrebare: Trebuie sa facturam marfa in Elvetia, dar clientul doreste sa trimitem produsele in Germania. Factura se intocmeste pentru firma din Elvetia cu codul fiscal al firmei din Elvetia. Firma din Elvetia nu este inregistrata in scopuri de TVA in Germania sau in alta tara din UE. In aceste conditii, factura se intocmeste cu TVA si marfa se trimite in Germania? Sau se intocmeste fara tva considerand ca este o livrare intracomunitara , mai ales daca avem un VAT number de la firma din Germania (unde va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Scutire profit reinvestit panouri fotovoltaice
Intrebare: Societatea are obiectul principal de activitate: inchirieri si subinchirieri bunuri imobiliare 6820. In trimestrul al III-lea obtine profit din activitatea curenta si din instrainarea unui activ in suma de 1.000.000 lei. Societatea inchiriaza hale de productie si cladiri rezidentiale care sunt active ale societatii. Avand in vedere obiectul de activitate, poate realiza o investitie in panouri fotovoltaice sau in instalatii de incalzit cu tuburi radiante la aceste active: hale productie si...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inregistrare cu intarziere in scop de TVA
Intrebare: O societate a fost neplatitoare de TVA si a achizitionat bunuri si servicii din UE pe baza codului de TVA obtinut pentru tranzactii intracomunitare. Vechiul contabil nu a depus deconturile speciale de taxa (cod 301), nu a declarat si nu a fost achitata TVA datorata pentru achizitiile intracomunitare impozabile in Romania. A fost depasit plafonul de scutire prevazut la art. 310 alin.(1) din Codul fiscal in luna noiembrie 2022 si nu a fost solicitata inregistrarea in scopuri de TVA in termenul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Productie de film. Aspecte fiscale
Intrebare: Va rog sa ne oferiti perspectiva dvs asupra urmatoarei tranzactii. Societatea A (producatorul) produce un film cinematografic, cu o perioada de realizare a proiectului de 2 ani, folosind resurse financiare din investitia proprie. Pe masura ce proiectul se apropie de finalizare, societatea producatoare constata ca cheltuielile depasesc estimarile initiale si ca nu mai dispune de suficiente resurse pentru a finaliza proiectul. In acest context, societatea intentioneaza sa contracteze serviciile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE