Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?

06-Iun-2012
4621
Potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.

In acest sens se depune formularul "Declaratie privind sediile secundare" prevazut in anexa 1 la OMFP 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare". Potrivit art. 4 din acest act normativ, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza.

Asadar, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care are personalitate juridica (al mamei).
Pentru sediul secundar (sucursala) cu minim cinci salariati , declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare si anume formularul 060 " Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" .

Declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala :
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea sucursalei
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Vezi detalii

- actul de spatiu al sucursalei
- act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.

Potrivit Legii 126/2011 privind aprobarea OUG 88/2010 pentru modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, articolul 34 reglementeaza competenta in cazul sediilor secundare, si anume:

(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea .
Conform prevederilor art. 26, alin 2) si 3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ,
(2) Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venituri din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
(3) Contribuabilii prevazuti la alin. (2) au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.

Urmare depunerii formularului 060, Administratia Finantelor Publice la care este arondata sucursala cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe sucursala diferit de cel al firmei mama.

Impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la sucurala se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare se va depune la AFP unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la AFP de care apartine firma mama.

Plata impozitului pe venit din salarii se efectueaza de catre firma mama astfel:
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la firma mama, pe CUI -ul firmei mama, la bugetul de stat, la Trezoreria unde este arondata firma mama;
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la sucursala, pe CUI -ul firmei mama, la rubrica "beneficiar" se completeaza "buget de stat", iar la CUI/CIF beneficiar se completeaza CIF-ul sediului secundar, la Trezoreria unde este arondata firma mama.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

Calcul accesorii in urma unui control fiscal
Mai multe articole despre OUG 88/2010




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.