Ce declaratii fiscale depunem la infiintarea de sedii secundare?
Potrivit prevederilor art. 74 alin.1 din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala , cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a declara organului fiscal competent din subordinea ANAF, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare.
In acest sens se depune formularul "Declaratie privind sediile secundare" prevazut in anexa 1 la OMFP 1329/2004 pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind sediile secundare". Potrivit art. 4 din acest act normativ, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza.
Asadar, declaratia privind sediile secundare se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care are personalitate juridica (al mamei).
Pentru sediul secundar (sucursala) cu minim cinci salariati , declaratia care se depune este cea prevazuta de OMFP 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor, cu modificarile si completarile ulterioare si anume formularul 060 " Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" .
Declaratia de inregistrare fiscala a sediilor secundare completata, semnata si stampilata va fi insotita de copii xerox ale urmatoarelor documente, conform punctului 72.1 din HG 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala :
- certificatul de inregistrare al firmei mama (CUI-ul);
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Declaratia unica 2024 Suplimentar doresc si modul de completare al declaratiei unice rectificative in baza datelor furnizate in intrebarea initiala, urmare a unei clarificari solicitate de ANAF....citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Decont de TVA. Randul 35 Va rog sa-mi dati cateva exemple de operatiuni care se trec la randul 35 din D300 in afara de ajustari anuale privind prorata definitiva. Multumesc.citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Regim fiscal vanzare paleti din lemn Va rog frumos sa ma ajutati cu speta de mai jos: - firma achizitioneaza cherestea si scandura cu regim de taxare inversa; - compania vrea sa produca paleti din lemn + cuie...citeste mai mult
- certificatul constatator eliberat de ORC cu declararea sucursalei
- actul de spatiu al sucursalei
- act de identitate al reprezentantului legal al firmei mama.
Potrivit Legii 126/2011 privind aprobarea OUG 88/2010 pentru modificarea si completarea OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, articolul 34 reglementeaza competenta in cazul sediilor secundare, si anume:
(1) In cazul sediilor secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, competenta teritoriala pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de acestea revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
(2) Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea .
Conform prevederilor art. 26, alin 2) si 3) din OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ,
(2) Pentru contribuabilii care au sedii secundare, platitor de obligatii fiscale este contribuabilul, cu exceptia impozitului pe venituri din salarii, pentru care platitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
(3) Contribuabilii prevazuti la alin. (2) au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare inregistrate fiscal, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea.
Urmare depunerii formularului 060, Administratia Finantelor Publice la care este arondata sucursala cu minim cinci salariati va emite Certificat de inregistrare fiscala cu cod de inregistrare fiscala (CIF) pe sucursala diferit de cel al firmei mama.
Impozitul pe venit din salarii pentru salariatii de la sucurala se declara in formularul 112 prevazut de HG 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", la SECTIUNEA F - Impozit pe venitul din salarii, defalcat pe sediul principal si sediile secundare se va depune la AFP unde este arondat pentru administrare fiscala firma mama. Obligatoriu si plata impozitului la bugetul de stat, se va efectua la acelasi organ fiscal. Restul contributiilor se vor declara si se vor plati pe CUI-ul firmei mama la AFP de care apartine firma mama.
Plata impozitului pe venit din salarii se efectueaza de catre firma mama astfel:
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la firma mama, pe CUI -ul firmei mama, la bugetul de stat, la Trezoreria unde este arondata firma mama;
- se intocmeste de catre firma mama un ordin de plata pentru salariatii de la sucursala, pe CUI -ul firmei mama, la rubrica "beneficiar" se completeaza "buget de stat", iar la CUI/CIF beneficiar se completeaza CIF-ul sediului secundar, la Trezoreria unde este arondata firma mama.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tratament fiscal organizare conferinta
Intrebare: Societate paltitoare de TVA organizeaza evenimente de tip conferinta in domeniul transportatorilor, in cadrul acestor conferinte se ofera cazare, mancare, bautura, muzica, prezentari. 1. Societatea poate aplica marja de profit pentru acest tip de eveniment? 2. Care este tratamentul fiscal? 3. Care sunt inregistrarile contabile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Prestari servicii catre clienti din UK
Intrebare: Societate nou infiintata, neplatitoare de TVA, cu coduri CAEN de servicii informatice 6210, 6290, 6310, 6391 si 6392, va presta servicii catre UK. Va rog sa precizati aspectele importante referitoare la acestea, adica pentru fiecare cod CAEN: monografie contabila, intocmirea facturii, declaratii etc. Este necesar CIF pentru TVA intracomunitar?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Activitate PFA in sistem real
Intrebare: O persoana fizica autorizata care presteaza servicii foto-video, codul CAEN 7420, si realizeaza venituri din activitati independente in sistem real. Serviciile prestate sunt preponderent pentru clienti persoane fizice, dar si pentru clienti persoane juridice. In situatia in care contravaloarea serviciilor prestate, pentru care se emite factura, se incaseaza prin banca, exista obligativitatea detinerii casei de marcat, atat pentru anul 2025, cat si pentru anul 2026? Exista obligativitatea legala...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Incasare cu voucher Emag
Intrebare: O societate are contract cu eMAG pentru vanzari online. O persoana fizica a cumparat produsul societatii prin eMAG in valoare de 100 lei si i s-a oferit cadou un voucher de 20 lei de catre eMAG. Persoana fizica a platit doar 80 lei. La sfarsitul lunii, eMAG a emis un decont de voucher in numele societatii noastre, in valoare de 20 lei, fara TVA ? adica emitent este societatea noastra si cumparator este eMAG. Care este monografia contabila in aceasta situatie?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Schimbarea perioadei fiscale de la trimestru la luna
Intrebare: In cazul unei firme infiintate in luna iulie, care la momentul infiintarii a ales sa depuna declaratiile la trimestru, cum poate proceda pentru a trece la depunerea lunara a declaratiilor? Am incercat depunerea declaratiei D700 si apare eroare, indicand ca nu se respecta termenul de depunere. Firma depaseste in luna octombrie cifra de afaceri de 10.000 euro si ar trebui sa treaca la depunerea lunara a declaratiei de TVA. Cum procedez in acest caz? Declaratia 112 se depune lunar chiar daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<