Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii

17-Dec-2012
7302
Supunem astazi atentiei dumneavoastra cazul unei societati care si-a schimbat sediul in luna noiembrie, deschizand un punct de lucru intr-un alt oras. Practic, societatea detine sediul social nou in Bucuresti (fara angajati) si un punct de lucru in Giurgiu (cu 7 angajati).

Vechea adresa figura tot in Bucuresti (sect 6). Pentru a nu muta tot dosarul de la Admin.sect 6 la Giurgiu, societatea a infiintat un nou sediu tot pe sectorul 6 si punct de lucru in Giurgiu. S-a inregistrat schimbarea de sediu la Registrul Comertului, urmand ANAF. Pe site-ul ANAF, la domiciliul fiscal apare vechea adresa, iar la sediu noua adresa (transmisa de Reg. Comertului).

Intrebari:
a) In conditiile in care societatea isi desfasoara activitatea la punctul de lucru (Giurgiu), poate fi declarat domiciliul fiscal la sediul social din sect.6?
b) Ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea domiciliului fiscal?

Solutia consultantului:
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Asa cum se prevede la art. 31 alin. 1 lit. c din Codul de procedura fiscala , in cazul persoanelor juridice, prin domiciliul fiscal se intelege sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat.

Asa cum rezulta din cele prezentate, domiciliul fiscal al societatii ar putea fi in judetul Giurgiu (locul gestiunii efective a afacerii) si nu in sectorul 6 (unde se afla sediul social declarat).

Regula este ca domiciliul fiscal este la sediul social, asa cum apare din documentele oficiale (inregistrarile de la registrul comertului). Daca sediul social se modifica (inclusiv in situatia in care organul fiscal competent nu se schimba) societatea este obligata sa depuna la organul in a carui raza teritoriala este situat noul sediu (tot la A.F.P. sector 6) formularul 050 "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", in termen de 30 de zile de la aparitia modificarilor, conform art. 77 din Codul de procedura fiscala , OMFP 262/2007 si Procedurii de schimbare a sediului social in cazul comerciantilor al caror domiciliu fiscal coincide cu sediul social, aprobata prin OMEF 419/2007.

Ca exceptie de la aceasta regula, domiciliul fiscal este la locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, daca:

- societatea insasi declara organelor fiscale din judetul Giurgiu prin formularul 050 ca domiciliul fiscal nu este la sediul social, ci la locul gestiunii efective a afacerii;

- organele fiscale din judetul Giurgiu, din oficiu, constata ca societatea si-a stabilit domiciliul fiscal in aria lor de competenta, fara sa depuna cererea de inregistrare a noului domiciliu fiscal, caz in care notifica societatea si pun in aplicare Procedura de modificare din oficiu a domiciliului fiscal al contribuabilului aprobata prin OPANAF 526/2004.

In concluzie, societatea in cauza poate declara domiciliul fiscal tot la A.F.P. sector 6, dar aceasta nu exclude posibilitatea ca organele fiscale din judetul Giurgiu sa aprecieze ca domiciliul fiscal este in acest judet si sa procedeze in consecinta (aceasta depinde si de interesul manifestat in acest sens de organele fiscale).

Chiar si in ipoteza in care societatea isi va pastra domiciliul fiscal in sectorul 6, ea tot va trebui sa depuna la organele fiscale din judetul Giurgiu formularul 060 "declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru sediile secundare" prevazut de OMFP 262/2007 , modificat prin OMEF 2296/2007 intrucat punctul de lucru are minimum 5 salariati, in vederea inregistrarii punctului de lucru ca platitor de venituri din salarii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificare sediu social. Stabilirea domiciliului fiscal la locul conducerii efective a afacerii":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.