Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Firmele declarate inactive trebuie reactivate daca masura este suspendata in instanta. Procedura a fost oficializata prin Ordinul 1857/2022

11-Sep-2022
4616
Firmele declarate inactive trebuie reactivate daca masura este suspendata in instanta. Procedura a fost oficializata prin Ordinul 1857/2022

Firmele declarate inactive trebuie reactivate de ANAF daca masura este suspendata in instanta, conform OG 11/2021. Procedura de aplicare a masurii fost abia recent publicata, prin Ordinul 1857/2022.

Reamintim ca Ordonanta nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si reglementarea unor masuri fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 832 din data de 31.08.2021. Mai multe despre modificarile aduse de OG 11/2021, click AICI>>

Conform OG 11/2021, ''in cazul suspendarii executarii deciziei de declarare in inactivitate printr-o hotarare judecatoreasca dispusa de instantele de judecata in temeiul Legii nr. 554/2004, toate efectele deciziei de inactivare sunt suspendate pana la incetarea acesteia si contribuabilul se reactiveaza pe perioada suspendarii.''

Ordinul nr. 1587/2022 privind aprobarea Procedurii de punere in aplicare a hotararilor judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii deciziei de declarare in inactivitate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 885 din 08 septembrie 2022.

Actul normativ aproba procedura de punere in aplicare a hotararilor judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii deciziei de declarare in inactivitate, in baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.

Procedura se aplica contribuabililor declarati inactivi, potrivit art. 92 alin. (1) lit. a)—g) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul de procedura fiscala), pentru care s-a dispus suspendarea executarii deciziei de declarare in inactivitate, in baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare (Legea contenciosului administrativ).

De asemenea, se aproba modelul si continutul urmatoarelor formulare:

a) "Referat privind masurile propuse pentru punerea in aplicare a hotararilor judecatoresti prin care s-a dispus suspendarea executarii/anularea/men?inerea Deciziei de declarare in inactivitate, precum si in cazul incetarii de drept a suspendarii executarii acesteia, in baza prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004";

b) "Notificare";

c) "Notificare privind aplicarea prevederilor art. 14 alin. (1) teza a II-a din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004";

Pentru a vedea Anexele, click AICI>>

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016