
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial, partea I nr. 296 din 08.04.2020, a pust publicata Hotararea nr. 281/2020 pentru aprobarea criteriilor de stabilire a beneficiarilor prevazuti la art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.
Actul normativ a intrat in vigoare de la data de 8 aprilie 2020 si prevede reglementarea criteriilor pe baza carora sunt stabiliti beneficiarii care se bucura de amanarea la plata a serviciilor de utilitati-electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si internet, precum si amanarea la plata a chiriei pentru imobilul in care este desfasurata activitatea profesionala.
Extras din HG nr.281/2020:
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1. -
Se aproba criteriile de stabilire a beneficiarilor prevazuti la art. X alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.
Art. 2. -
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
(1) Pe durata starii de urgenta beneficiaza de amanarea la plata pentru serviciile de utilitati - electricitate, gaze naturale, apa, servicii telefonice si de internet, precum si de amanarea la plata a chiriei pentru imobilul cu destinatie de sediu profesional formele de exercitare a profesiei de notar public, formele de exercitare a profesiei de avocat si formele de organizare a profesiei de executor judecatoresc care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele criterii:
a) au avut un venit net de maximum 200.000 de euro, echivalent in lei, in anul 2019 sau, daca venitul pentru acest an nu a fost calculat, in anul 2018;
b) in cadrul formei juridice de exercitare/organizare a functiei/profesiei isi desfasoara activitatea, ca salariati, inclusiv salarizati in interiorul profesiei si/sau colaboratori, maximum 9 persoane;
c) si-au intrerupt activitatea total sau partial ori si-au redus activitatea, ca urmare a masurilor dispuse de autoritati, inregistrand in luna pentru care se solicita amanarea pierderi de cel putin 25% fata de media incasarilor pe ultimele 6 luni inaintea instituirii starii de urgenta.
(2) Nu beneficiaza de amanarea la plata formele de exercitare/organizare a functiei/profesiei care nu si-au respectat obligatia de asigurare a continuitatii activitatii pe perioada instituirii starii de urgenta.
Art. 3. -
(1) Indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 se atesta prin declaratia pe propria raspundere a coordonatorului formei de exercitare a profesiei/functiei, pe care o transmite cocontractantului, lunar, la data scadentei obligatiei de plata a serviciilor de utilitati si/sau chiriei.
(2) Coordonatorul formei de exercitare a profesiei/functiei transmite lunar declaratia pe propria raspundere si informatia privind facilitatea legala de care a facut uz si organului de conducere al organizatiei profesionale din care face parte, care poate sa faca verificari cu privire la veridicitatea datelor declarate.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Sfaturi de la experti
Refacere instalatie electrica. Inregistrare cheltuieli
Intrebare: Suntem o firma de comert cu amanuntul (codul CAEN 4711) si am avut un incendiu in locatie, cauzat de un cablu electric defect. Va rugam sa ne precizati care sunt inregistrarile contabile ocazionate de refacerea instalatiei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Deductibilitate ajustari pentru deprecierea creantelor
Intrebare: Societatea noastra a avut un contract cu un furnizor de prestari servicii (constructor) caruia i s-au platit facturi de avans in suma de 800.000 lei. Totodata, i s-a retinut pentru fiecare factura emisa (serviciu prestat) garantia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie
Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie
[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?
D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025
SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA