Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?

16-Dec-2016
734

In cazul de mai jos, un ONG prezinta la contabilitate diferite bonuri de cheltuieli cu mentiunea ca pe unele este trecut CUI, dar la cele mai multe dintre ele nu este specificat. Vom vedea ce trebuie solicitat acestui gen de document si daca se pot inregistra in contabilitate fara sa atraga raspunderea. Stabilim cum se pot inregistra cheltuielile de protocol si cazare in registrul de casa.

Dezvoltator imobiliar persoana fizica. Este indicat ca toate cheltuielile (fie ca sunt justificate cu bonuri fiscale, fie cu facturi) sa fie cuprinse in deconturi justificative de cheltuieli, care sa fie aprobate de conducerea ONG-ului, in particular de directorul executiv.

In privinta numerarului, in temeiul art. 9 din Legea 22/1969 conducatorii entitatilor, angajatii cu atributii de control financiar, precum si contabili nu pot fi si casieri, cu exceptia celor incadrati in mici unitati. Deoarece persoana care tine contabilitatea ONG-ului cu 2 angajati nu gestioneaza efectiv in niciun fel numerarul, apreciem ca directorul executiv, care are si drept de semnatura in banca sau, dupa caz, celalalat angajat trebuie sa preia si atributiile de casier si sa intocmeasca registrul de casa.

De asemenea, tot el trebuie sa ia masuri pentru inventarierea patrimoniului conform Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP 2861/2009. In acest caz, toate documentele intocmite sub semnatura directorului executiv sau asistent managerului (registru de casa, liste de inventariare) vor atrage raspunderea acestora. Este indicat ca in contractul de prestari servicii de contabilitate sa fie detaliate obligatiile si limitele raspunderii fiecarei parti.

De asemenea, aspectele concrete de organizare si conducere a contabilitatii ONG-ului, inclusiv circuitul documentelor vor fi stabilite si prin manualul de politici si proceduri contabile, aprobat de conducerea ONG-ului, dar la elaborarea caruia contabilitatea trebuie sa aiba un cuvant hotarator. Finalmente, daca este suspectata o utilizare ilicita a patrimoniului si resurselor ONG-ului, persoana care tine contabilitatea poate elabora un raport pe care-l sa aduca in atentia conducerii/membrilor organizatiei neguvernamentale respective.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Operare SAGA Exemple practice si recomandari


CD Operare SAGA Exemple practice si recomandari va ofera exemple practice si recomandari Ghidul contine exemple grafice print screen-uri din program si explicatii pentru o multitudine de situatii practice informatii esentiale pentru obtinerea de rapoarte corecte din punct de vedere contabil si fiscal Meniul „Fisiere” –...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?":
Rating:

Nota: 3 din 2 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016