
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Nu de putine ori am atras atentia ca procedura de inventariere a patrimoniului nu trebuie privita nu mai ca o obligatie impusa de stat prin Legea con tabilitatii, ci si ca o operatiune absolut necesara unei entitati, astfel incât contabilitatea acesteia (evidenta scriptica) sa se puna de acord cu situatia reala patrimoniala (evidenta faptica).
Nu exista situatie financiara anuala care sa exprime fidel realitatea patrimoniala a unei entitati, a pozitiei financiare si a performantei sale, fara sa tina seama de inventarierea elementelor de activ sau pasiv cuprinse in bilantul contabil.
Inventarierea patrimoniului reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.
Potrivit Legii contabilitatii, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute de lege.
Evaluarea elementelor detinute cu ocazia inventarierii si prezentarea acestora in situatiile financiare anuale se fac potrivit reglementarilor contabile aplicabile (O.M.F.P. nr. 1.802/ 2014).
Inventarierea se efectueaza in conformitate cu prevederile O.M.F.P. nr. 2.861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute de lege.
Asadar, Legea contabilitatii prevede obligatia efectuarii inventarierii cel putin o data in cursul exercitiului financiar, insa cele mai multe companii aleg sa o efectueze la sfârsitul anului.
Manual de politici contabile - Stick USB
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Potrivit art. 41 pct. 2 lit. d) si art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, constituie contraventie „nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, respectiv de institutiile cu atributii de reglementare in domeniul contabilitatii cu privire la efectuarea inventarierii”.
FOARTE IMPORTANT!
Contraventia se sanctioneaza cu amenda de la 400 lei la 5.000 lei!
Conform O.M.F.P nr. 1.802/2014 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, in situatiile financiare anuale, elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se reflecta si se evalueaza la valoarea contabila, pusa de acord cu rezultatele inventarierii.
Pentru a vedea continuarea articolului si a descoperi informatii utile despre Procedura de efectuare a inventarierii patrimoniului, dar si alte date necesare firmei tale, descopera noua editie a Monitorului Contabil, pe www.rs.ro
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari de TAXE in Codul Fiscal - Studii de caz si explicatii UTILE
Articole similare
Cum se efectueaza corect INVENTARIEREA PATRIMONIULUIEfectuati corespunzator INVENTARIEREA PATRIMONIULUI. Compensati ce poate fi compensatInventarierea anuala. Care este regimul fiscal al bunurilor degradate?Fuziune prin absorbtie. Modalitatea de recuperare a pierderilor fiscaleProcedura de distribuire interimara a dividendelorUltimele articole
Contabilitatea si fiscalitatea PFA de la A la Z in 222 pagini. Descopera GHIDUL practicActivitate de expert contabil in relatia cu o societate. Intra in atributiile lui efectuarea inventarierii?Inventariere patrimoniu cu ocazia divizarii societatii. Cum procedati?Contabilitate ONG fara casier. Cum se fac inregistrarile de cheltuieli?Studiu de caz: Regimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabileArticole similare
Cum se impoziteaza veniturile din cedarea folosintei bunurilor?NOU: Raportare fiscala 2012 prin declaratiile 394, 300 si 390Depune la timp declaratiile 200, 201 si 230Daca vreti ca magazinul sa nu fie inchis de Directia Antifrauda, respectati aceste 10 reguli!Atentie! Toti comerciantii vor fi obligati sa accepte plata cu cardulUltimele articole
Spalarea banilor: Ce solicita ONPCSB in cazul unui controlIntreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?Controale ANAF: Inspectorii antifrauda au dat amenzi de 1,55 milioane de lei in Dragonul RosuControale antifrauda in 2023: DGAF anunta verificari in domenii economice cu slaba conformare fiscalaControale ANAF 2023. Fiscul a publicat sinteza activitatii de control pentru sem. I din anul acesta. Ce amenzi au fost aplicate?Sfaturi de la experti
Scoatere din evidenta creanta. Debitor aflat in faliment
Intrebare: Suntem firma de transport rutier marfuri si platitoare de impozit pe profit. Avem un client care a intrat in falimet in aprilie 2015 si nu este incheiata procedura pana in acest moment. Ne-am inscris la masa credala pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Care este cuantumul retinerii din salariu pentru garantia unui casier?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
PFA cu venituri sub 36.000 lei. Care este baza de calcul CASS pentru 2022?
Nedepunerea la timp sau completarea incorecta a D101 se sanctioneaza cu amenda de 5.000 de lei
MONOGRAFIE contabila necesara firmelor care au achizitionat masini in leasing
Miercuri, 31 mai 2023, termen limita pentru depunerea formularului 398 Declaratie speciala de TVA
Ordinul 1447/2023: 3 modificari importante privind documentele financiar-contabile