Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Studiu de caz: Regimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabile

19-Ian-2016
3450

In urmatorul caz, avem ca subiect o societate comerciala care are calitatea de destinatar inregistrat si plateste acciza pentru produse accizabile achizitionate intracomunitar conform prevederilor Codului fiscal.

Produsele accizabile achizitionate sunt folosite de societate atat pentru a fi revandute marfurile, cat si in calitate de materii prime pentru obtinerea de produse finite. La finalul anului 2015, societatea efectueaza inventarierea patrimoniului, ocazie cu care determina diferente de inventar la stocuri inclusiv la cele aferente produsele accizabile. Explicatiile pentru aceste diferente de inventar pot sa fie, de exemplu, descarcarile de gestiune eronate efectuate in cursul anului, retete de productie eronate etc.

Vom vedea care este tratamentul fiscal al diferentelor de inventar pentru produsele accizabile, daca este necesar pentru plusurile de inventar sa fie calculata si implicit achitata acciza, precum si daca nu se pot compensa plusurile de la anumite produse accizabile cu minusurile de la alte produse accizabile.

 

In calitate de destinatar inregistrat de produse supuse accizelor armonizate, accizele au devenit exigibile la eliberarea pentru consum in Romania, respectiv la primirea produselor respective, termenul de plata fiind de pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care accizele au devenit exigibile [a se vedea art.339 alin.(1), art.340 alin.(3) lit.a) si art.345 alin.(1) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in continuare Noul Cod fiscal].

In mod exceptional, datorita specificitatii anumitor produse accizabile (volatilitate ridicata si variatii de temperatura – cauze independente de vointa omului), la art.435 alin.(12) din Noul Cod fiscal a fost stabilit tratamentul din punct de vedere al accizelor pentru diferentele constatate in afara regimului suspensiv de accize numai pentru produse energetice (benzine, motorine, petrol lampant si gaz petrolier lichefiat), reglementat in detaliu la pct.163 de la titlul VIII din normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, aprobate prin HG 1/2016 [MOf 22/13.01.2016].

Intrucat nu ati precizat categoria de produse accizabile cu care societatea dumneavoastra opereaza, in cazul produselor energetice (benzine, motorine, petrol lampant si gaz petrolier lichefiat) pentru diferentele cantitative constatate in plus sau in minus prin inventariere la sfarsitul anului 2015, consideram ca s-ar putea aplica tratamentul fiscal mentionat la paragraful precedent.

In cazul alcoolului etilic, bauturilor alcoolice si al tutunului prelucrat, intrucat Noul Cod fiscal si normele metodologice aferente nu reglementeaza in mod expres care este tratamentul fiscal pentru diferentele cantitative de astfel de produse constatate in plus sau in minus, consideram ca pentru diferentele cantitative constatate in plus se datoreaza accize, care devin exigibile la data incheierii inventarierii anuale si se platesc pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care accizele au devenit exigibile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavia Vlad - Economist - accize

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Studiu de caz: Regimul accizelor in cazul plusurilor/minusurilor la inventar de produse accizabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2019. Cum arata noile limite?
    • UPDATE ianuarie 2019. Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019. Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro. Anul 2019 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2019, conform...» citeste mai departe aici

  • Formulare pentru impozitul pe venit, in 2019
    • Formularele de declaratii si decizii de impunere pentru administrarea impozitului pe venit au fost aprobate prin Ordinul nr. 3780/2017, publicat in Monitorul Oficial nr. 1038/2017. Formularele pentru declararea veniturilor realizate incepand cu 1 ianuarie 2018 sunt: 1. Formularul 220, declaratia privind venitul estimat/norma de venit si fisa capacitatii de cazare Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza venituri in bani si/sau in natura din Romania,...» citeste mai departe aici

  • OUG 114 - categorii de angajati pentru care se aplica prevederile Ordonantei
    • In studiul de caz de astazi, unul dintre specialistii nostri va explica cum se aplica prevederile OUG 114 pentru firmele de constructii care au si alte categorii de angajati (cum ar fi soferi, femeie de serviciu etc). "Dupa noile modificari din ianuarie 2019, trebuie sa aiba salariul minim la muncitorii necalificati care lucreaza in constructii 3.000 lei. Ce salariu minim trebuie sa aiba secretara de la firma, soferul, portarul, femeia de serviciu etc? Trebuie sa fie si ei cu salariu de 3.000...» citeste mai departe aici

  • ETAF din 14 ianuarie - noutatile fiscale ale saptamanii: Deciziile privind aspecte fiscale legislative ar putea fi luate cu o majoritate calificata
    • Federatia Europeana de Consultanta Fiscala – ETAF (The European Tax Adviser Federation), organizatia europeana care reuneste aproximativ 280.000 de profesionisti fiscali din Franta, Germania, Italia, Belgia, Romania si Ungaria, a publicat, luni, 14 ianuarie, noutatile fiscale ale saptamanii, de la nivel european. Comisia Europeana face demersuri pentru renuntarea la principiul unanimitatii in materie fiscala Dupa prezentarea unei Foi de parcurs, la sfarsitul lunii decembrie 2018, Comisia...» citeste mai departe aici

  • AMENZI de 2,45 milioane de Euro in TURISM, pentru impiedicarea scaderii preturilor la pachetele turistice
    • Consiliul Concurentei anunta ca a sanctionat 13 agentii de turim si Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) cu amenzi in valoare totala de 11.419.539.35 lei (aprox. 2,45 milioane euro). Potrivit Consiliului, in perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agentii de turism si-ar fi coordonat politicile comerciale, facand inclusiv schimb de informatii sensibile din punct de vedere concurential, scopul fiind acela de a nu permite ca preturile produselor/pachetelor turistice comercializate sa...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Energiei anunta majorari salariale de 12% pentru mineri
    • Minerii de la Complexul Energetic Oltenia (CEO) ar putea primi majorari salariale de 12%, dar numai dupa ce vor incepe negocierile intr-un cadru legal si dupa ce va fi reluata munca in cariere, anunta Ministerul Energiei, intr-un comunicat remis luni. "Ca urmare a situatiei generate de protestele extinse la carierele din Complexul Energetic Oltenia, Ministerul Energiei a mediat astazi o discutie intre conducerea CEO si membrii comisiei de negociere a CCM de la nivelul CEO. Precizam ca,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016