Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394

22-Mar-2019
1461

In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in D394.

Raspunsul specialistului 

In speta descrisa sunt incidente urmatoarele prevederi din OMF nr. 2634/2015:
- art. 1 mentioneaza ca: “Se aproba Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile cuprinse in anexa nr. 1”;
- pct. 24 din anexa nr.1 specifica faptul ca: „Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document”;

- pct. 25 din Anexa nr.1 are in vedere faptul ca: „Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice”;

De asemenea, sunt relevante specificatiile de completare ale cartusului I “Alte informatii” din Declaratia 394, potrivit O.P.A.N.A.F nr.3769/2015, modificat prin OPANAF 1105/2016 si OPANAF 2264/2016, respectiv:

- pct. 2.1. stipuleaza faptul ca: “contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile; se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania”;

DECI, regula generala are in vedere declararea plajei de facturi alocata la inceputul exercitiului financiar prin decizie scrisa.

In situatia descrisa, avand in vedere faptul ca numerele respective nu au fost utilizate, nu inseamna ca sunt aferente unor facturi anulate. O factura anulata inseamna ca a fost emisa, dar, ulterior a fost anulata deoarece, fie nu a fost corect emisa, fie cumparatorul/ beneficiarul a renuntat la cumpararea bunurilor/serviciilor. Facturile anulate trebuie pastrate de catre societate pentru a face dovada ca nu au fost transmise cumparatorilor/beneficiarilor. In cadrul unei inspectii fiscale privind TVA, organul de inspectie fiscala solicita, pe langa decizia de alocare a plajei de facturi si situatia facturilor anulate. Facturile anulate sunt verificate pentru a stabili motivele anularii. 

Factura anulata este definita prin O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 din 23 decembrie 2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, la sectiunea "I. Alte informatii", pct. 2.2.2. "2.2.2. seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile".
Astfel, in declaratia cod 394 se inscrie doar plaja de numere alocata pe anul in curs, respectiv 2019.

In concluzie

Avand in vedere ca pentru anul 2019 s-a alocat o plaja de 1.000 de numere (presupun), prin declaratia cod 394 aferenta lunii decembrie 2019 se raporteaza plaja de facturi de la nr. 1 la 800, in baza deciziei conducatorului societatii de corectare a plajei de facturi alocate.

Rezulta ca pentru anul 2019, din plaja de la 1 - 1.000 s-au efectuat livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care s-au emis 800 de facturi numerotate de la 1 la 800, motiv pentru care plaja alocata de la 801 la 1000 se anuleaza, fara a fi utilizata.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat buletinul informativ numarul 17, in care sunt publicate actele normative cu incidenta in materie fiscala care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 15.04.2019 – 19.04.2019. Asadar, saptamana trecuta au fost publicate 5 acte normative despre care vom detalia in cele ce urmeaza. 1. Legea nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019). Prezenta...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • MFP: Bugetul de stat pe 2019 asigura toate resursele necesare pentru protectia copilului si a persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca in Legea bugetului de stat pe 2019 au fost prevazute toate resursele necesare pentru finantarea sistemului de protectie a copilului, centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap, asistenti personali sau, dupa caz, indemnizatiile persoanelor cu handicap grav. Sumele necesare pentru finantare vor proveni de la bugetele locale despre care MFP precizeaza ca au asigurata finantarea integrala pentru plata acestor drepturi. Banii necesari provin atat...» citeste mai departe aici

  • Juergen Schunn: doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 mai exista si astazi
    • Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata. Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol. Omul de afaceri Juergen Schunn spune ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”. Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016