Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394

24-Apr-2019
1607

In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru ne va arata daca este posibila anularea unor numere de documente fiscale (facturi fiscale, avize, chitante) in cazul in care aceste documente sunt pretiparite cu logoul societatii, iar societatea isi modifica logo-ul si, prin urmare, nu mai pot fi utilizate. Iar daca raspunsul este afirmativ, vom afla care este procedura legala de anulare a unor numere pentru aceste documente, avand in vedere ca plaja de numere pentru facturi se declara si in D394.

Raspunsul specialistului 

In speta descrisa sunt incidente urmatoarele prevederi din OMF nr. 2634/2015:
- art. 1 mentioneaza ca: “Se aproba Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile cuprinse in anexa nr. 1”;
- pct. 24 din anexa nr.1 specifica faptul ca: „Entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document”;

- pct. 25 din Anexa nr.1 are in vedere faptul ca: „Factura este document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economice”;

De asemenea, sunt relevante specificatiile de completare ale cartusului I “Alte informatii” din Declaratia 394, potrivit O.P.A.N.A.F nr.3769/2015, modificat prin OPANAF 1105/2016 si OPANAF 2264/2016, respectiv:

- pct. 2.1. stipuleaza faptul ca: “contribuabilii vor completa plaja de facturi alocate prin decizie interna scrisa conform prevederilor legale in vigoare privind documentele financiar-contabile; se exclud facturile alocate pentru operatiunile intracomunitare cu bunuri si servicii, import/export de bunuri si operatiuni neimpozabile in Romania”;

DECI, regula generala are in vedere declararea plajei de facturi alocata la inceputul exercitiului financiar prin decizie scrisa.

In situatia descrisa, avand in vedere faptul ca numerele respective nu au fost utilizate, nu inseamna ca sunt aferente unor facturi anulate. O factura anulata inseamna ca a fost emisa, dar, ulterior a fost anulata deoarece, fie nu a fost corect emisa, fie cumparatorul/ beneficiarul a renuntat la cumpararea bunurilor/serviciilor. Facturile anulate trebuie pastrate de catre societate pentru a face dovada ca nu au fost transmise cumparatorilor/beneficiarilor. In cadrul unei inspectii fiscale privind TVA, organul de inspectie fiscala solicita, pe langa decizia de alocare a plajei de facturi si situatia facturilor anulate. Facturile anulate sunt verificate pentru a stabili motivele anularii. 

Factura anulata este definita prin O.P.A.N.A.F. nr. 3769/2015 din 23 decembrie 2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA, la sectiunea "I. Alte informatii", pct. 2.2.2. "2.2.2. seria si numarul facturilor anulate; factura anulata reprezinta factura emisa de persoana impozabila, netransmisa beneficiarului, operatiunile inscrise in aceasta nefiind inregistrate in contabilitatea persoanei impozabile".
Astfel, in declaratia cod 394 se inscrie doar plaja de numere alocata pe anul in curs, respectiv 2019.

In concluzie

Avand in vedere ca pentru anul 2019 s-a alocat o plaja de 1.000 de numere (presupun), prin declaratia cod 394 aferenta lunii decembrie 2019 se raporteaza plaja de facturi de la nr. 1 la 800, in baza deciziei conducatorului societatii de corectare a plajei de facturi alocate.

Rezulta ca pentru anul 2019, din plaja de la 1 - 1.000 s-au efectuat livrari de bunuri/prestari de servicii pentru care s-au emis 800 de facturi numerotate de la 1 la 800, motiv pentru care plaja alocata de la 801 la 1000 se anuleaza, fara a fi utilizata.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura legala de anulare a unor facturi declarate in D 394":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Facturare chirie spatii, refacturare utilitati
    • "Suntem o societate comerciala care obtine venituri din inchirierea unor spatii catre o alta societate comerciala. Se factureaza chiria separat. Se factureaza utilitatile separat (apa, gaz, energie, caldura). Care este monografia contabila aferenta acestor operatiuni? Care este regimul fiscal al veniturilor obtinute prin facturare - in special pentru refacturarea utilitatilor - in conditiile in care societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor de 3%? Cum se calculeaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016