Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noua procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala

17-Mai-2016
3291

Redam mai jos Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vigoare de la 06.05.2016.

Avand in vedere dispozitiile art. 360 si 361 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale pct. 19 alin. (2) si pct. 20 alin. (2) de la titlul VIII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.

Se aproba Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat


Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din 21.04.2016
in vigoare de la 06.05.2016

Procedura stabileste etapele si regulile pentru solicitarea si primirea de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si de structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) a certificatului de atestare fiscala in format electronic, denumit in continuare CAF, emis de organele fiscale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Domeniu de aplicare

(1) Procedura se aplica pentru solicitarile privind autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.

(2) Procedura se aplica de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv Directia generala management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare directie de specialitate, de catre structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale A.N.A.F., denumite in continuare autoritati teritoriale, si de catre organele fiscale competente in eliberarea CAF-ului, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumite in continuare organe fiscale.

Solicitarea eliberarii CAF

(1) Dupa analiza documentatiei de autorizare, in cazul in care se constata ca aceasta este completa, titularul lucrarii solicita persoanei desemnate din cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau inlocuitorului acesteia sa se adreseze organului fiscal in vederea obtinerii CAF-ului pentru contribuabilul care a depus cererea de autorizare.

(2) Pentru solicitarea CAF-ului, persoana desemnata in acest scop, denumita in continuare expeditor, acceseaza portalul Intranet MFP, macheta "Cerere de eliberare CAF", completand-o cu urmatoarele informatii:

a) denumirea directiei de specialitate sau a autoritatii teritoriale;

b) motivul solicitarii (de exemplu, autorizare destinatar inregistrat);

c) codul unic de inregistrare (CUI) si denumirea contribuabilului pentru care se solicita CAF-ul;

d) numarul si data de inregistrare la MFP a cererii de autorizare a contribuabilului;

e) temeiul legal in baza caruia se solicita CAF-ul;

f) adresa de posta electronica a contribuabilului, pentru care se solicita CAF-ul, pentru expedierea CAF-ului;

g) adresa de posta electronica a expeditorului, pentru primirea CAF-ului de la organul fiscal;

h) numele si prenumele expeditorului, functia si denumirea postului.

(3) Informatiile completate in macheta sunt directionate automat de catre sistemul informatic prin posta electronica interna catre organul fiscal, ca mesaj cu subiectul "Cerere de eliberare a CAF pentru {CUI}", conform anexei A.

(4) Mesajul este directionat conform datelor de arondare fiscala a contribuabililor existente in baza de date CUI.

Emiterea

in baza cererii primite pe aceasta cale, organul fiscal procedeaza astfel:

a) tipareste mesajul care constituie cerere de eliberare a CAF-ului transmis de expeditor si il inregistreaza;

b) verifica respectarea tuturor conditiilor de eliberare a CAF-ului;

c) emite CAF-ul in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora;

d) asigura semnarea CAF-ului de catre conducatorul organului fiscal;

e) aplica stampila pe CAF;

f) transpune CAF-ul, fara semnatura si stampila, intr-un fisier electronic de tip pdf.

Transmiterea

(1) CAF-ul in fisier de tip pdf se transmite de persoana desemnata de catre organul fiscal, prin intermediul sistemului informatic, la adresa de posta electronica a expeditorului si la adresa de posta electronica a contribuabilului si se ataseaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a expeditorului, al carui continut este prezentat in anexa B, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.

(3) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a contribuabilului, al carui continut este prezentat in anexa C, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.

Responsabilitati

(1) in cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale, persoana desemnata cu aplicarea prezentei proceduri monitorizeaza jurnalul electronic ce contine toate perechile de mesaje ce insotesc solicitarile/emiterile de CAF-uri, jurnalul fiind disponibil in sistem informatic.

(2) Persoana desemnata de catre organul fiscal are raspunderea verificarii conformitatii si autenticitatii datelor din mesajele electronice adresate expeditorului si contribuabilului cu cele inscrise in CAF-ul tiparit, semnat de conducatorul organului fiscal si arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.

(3) Directia generala de tehnologia informatiei, prin intermediul sistemului informatic, asigura arhivarea tuturor mesajelor care insotesc solicitarile/emiterile de CAF.

(4) in situatia in care apar defectiuni in functionarea sistemului informatic, acestea se anunta de catre persoana care le-a sesizat, imediat, serviciului de suport tehnic din cadrul Directiei generale de tehnologia informatiei, conform procedurii in vigoare.

(5) Incidente de alta natura se raporteaza, dupa caz, directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau organului fiscal.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2025. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2025 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. » citeste mai departe aici

  • Venituri din dividende. Ce obligatii fiscale ai daca incasezi dividende

    • Veniturile din dividende reprezinta o sursa de castig pentru multi investitori, dar si o categorie fiscala care implica responsabilitati legale clare. Daca primesti dividende, este important sa cunosti obligatiile fiscale asociate acestora, inclusiv impozitul pe venit si contributiile sociale, acolo unde este cazul. In acest articol, vom detalia ce taxe trebuie sa plateasca beneficiarii de dividende in 2025, ce termene trebuie respectate si care sunt pasii necesari pentru a ramane in...» citeste mai departe aici

  • Doua impozite noi, introduse de autoritati. ANAF actualizeaza formularele 010, 013, 700 privind vectorul fiscal

    • Noi impozite au fost introduse prin Legea nr. 290/2024 si Ordonanta de Urgenta nr. 156/2024, aducand schimbari semnificative pentru contribuabilii din domeniile respective. Este vorba despre obligatii suplimentare pentru institutiile de credit, sub forma unui impozit suplimentar pe cifra de afaceri, precum si pentru persoanele juridice care detin constructii, care vor fi supuse unui impozit pe constructii incepand cu 1 ianuarie 2025. In acest context, ANAF actualizeaza, printr-un...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a unei notificari importante

    • Conform legislatiei in vigoare, asa cum reaminteste si ANAF contribuabililor, data de 20 ianuarie 2025 este termenul limita de depunere a notificarii pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare. Reminder ANAF! Luni, 20 ianuarie 2025, termenul limita de depunere a notificarii importante Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca, luni 20 ianuarie 2025, este termenul de depunere al urmatoarelor declaratii, in scopul notificarii...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro, in anumite conditii

    • Pentru a aplica regimul microintreprinderii si in anul 2025, avand in vedere modificarile legislative recente, firmele trebuie sa indeplineasca mai multe conditii la data de 31 decembrie 2024, asa cum apar in Codul Fiscal. Insa, daca firmele au fost platitoare de impozit pe profit in anii 2023-2024, exista mai multe restrictii cu privire la posibilitatea de a reveni la impozitul pe veniturile micro. Microintreprindere in 2025. Restrictii privind aplicarea regimului micro In acest sens, este...» citeste mai departe aici

  • Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii

    • Si pentru companiile implicate in transportul de marfa anul 2025 aduce mai multe schimbari. Spre exemplu, au fost amanate sanctiunile pentru nerespectarea cerintelor de transmitere a coordonatelor GPS, pana la 31 martie 2025, oferind astfel mai mult timp operatorilor economici pentru a implementa si testa sistemele necesare. De asemenea, exisa si obligatii legate de dotarea vehiculelor cu sisteme GPS si aplicatii specifice. Noutati e-Transport pentru anul 2025. Ce trebuie sa stie contribuabilii...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016