Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noua procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala

17-Mai-2016
529

Redam mai jos Ordinul nr. 570/2016 pentru aprobarea Procedurii privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in vigoare de la 06.05.2016.

Avand in vedere dispozitiile art. 360 si 361 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborate cu cele ale pct. 19 alin. (2) si pct. 20 alin. (2) de la titlul VIII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, cu modificarile si completarile ulterioare,

in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1.

Se aproba Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat


Procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala de catre secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si de catre structurile care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din 21.04.2016
in vigoare de la 06.05.2016

Procedura stabileste etapele si regulile pentru solicitarea si primirea de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate din cadrul Ministerului Finantelor Publice (MFP) si de structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) a certificatului de atestare fiscala in format electronic, denumit in continuare CAF, emis de organele fiscale competente din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Domeniu de aplicare

(1) Procedura se aplica pentru solicitarile privind autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate.

(2) Procedura se aplica de catre directia de specialitate care asigura secretariatul Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate, respectiv Directia generala management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finantelor Publice, denumita in continuare directie de specialitate, de catre structurile de specialitate care asigura secretariatul comisiilor de autorizare a operatorilor de produse supuse accizelor armonizate constituite la nivelul structurilor teritoriale ale A.N.A.F., denumite in continuare autoritati teritoriale, si de catre organele fiscale competente in eliberarea CAF-ului, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, denumite in continuare organe fiscale.

Solicitarea eliberarii CAF

(1) Dupa analiza documentatiei de autorizare, in cazul in care se constata ca aceasta este completa, titularul lucrarii solicita persoanei desemnate din cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau inlocuitorului acesteia sa se adreseze organului fiscal in vederea obtinerii CAF-ului pentru contribuabilul care a depus cererea de autorizare.

(2) Pentru solicitarea CAF-ului, persoana desemnata in acest scop, denumita in continuare expeditor, acceseaza portalul Intranet MFP, macheta "Cerere de eliberare CAF", completand-o cu urmatoarele informatii:

a) denumirea directiei de specialitate sau a autoritatii teritoriale;

b) motivul solicitarii (de exemplu, autorizare destinatar inregistrat);

c) codul unic de inregistrare (CUI) si denumirea contribuabilului pentru care se solicita CAF-ul;

d) numarul si data de inregistrare la MFP a cererii de autorizare a contribuabilului;

e) temeiul legal in baza caruia se solicita CAF-ul;

f) adresa de posta electronica a contribuabilului, pentru care se solicita CAF-ul, pentru expedierea CAF-ului;

g) adresa de posta electronica a expeditorului, pentru primirea CAF-ului de la organul fiscal;

h) numele si prenumele expeditorului, functia si denumirea postului.

(3) Informatiile completate in macheta sunt directionate automat de catre sistemul informatic prin posta electronica interna catre organul fiscal, ca mesaj cu subiectul "Cerere de eliberare a CAF pentru {CUI}", conform anexei A.

(4) Mesajul este directionat conform datelor de arondare fiscala a contribuabililor existente in baza de date CUI.

Emiterea

in baza cererii primite pe aceasta cale, organul fiscal procedeaza astfel:

a) tipareste mesajul care constituie cerere de eliberare a CAF-ului transmis de expeditor si il inregistreaza;

b) verifica respectarea tuturor conditiilor de eliberare a CAF-ului;

c) emite CAF-ul in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, a certificatului de obligatii bugetare, precum si a modelului si continutului acestora;

d) asigura semnarea CAF-ului de catre conducatorul organului fiscal;

e) aplica stampila pe CAF;

f) transpune CAF-ul, fara semnatura si stampila, intr-un fisier electronic de tip pdf.

Transmiterea

(1) CAF-ul in fisier de tip pdf se transmite de persoana desemnata de catre organul fiscal, prin intermediul sistemului informatic, la adresa de posta electronica a expeditorului si la adresa de posta electronica a contribuabilului si se ataseaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

(2) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a expeditorului, al carui continut este prezentat in anexa B, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.

(3) Mesajul transmis la adresa de posta electronica a contribuabilului, al carui continut este prezentat in anexa C, are ca subiect "Certificat de atestare fiscala pentru {CUI}" si are atasat CAF-ul.

Responsabilitati

(1) in cadrul directiei de specialitate/autoritatii teritoriale, persoana desemnata cu aplicarea prezentei proceduri monitorizeaza jurnalul electronic ce contine toate perechile de mesaje ce insotesc solicitarile/emiterile de CAF-uri, jurnalul fiind disponibil in sistem informatic.

(2) Persoana desemnata de catre organul fiscal are raspunderea verificarii conformitatii si autenticitatii datelor din mesajele electronice adresate expeditorului si contribuabilului cu cele inscrise in CAF-ul tiparit, semnat de conducatorul organului fiscal si arhivat la dosarul fiscal al contribuabilului.

(3) Directia generala de tehnologia informatiei, prin intermediul sistemului informatic, asigura arhivarea tuturor mesajelor care insotesc solicitarile/emiterile de CAF.

(4) in situatia in care apar defectiuni in functionarea sistemului informatic, acestea se anunta de catre persoana care le-a sesizat, imediat, serviciului de suport tehnic din cadrul Directiei generale de tehnologia informatiei, conform procedurii in vigoare.

(5) Incidente de alta natura se raporteaza, dupa caz, directiei de specialitate/autoritatii teritoriale sau organului fiscal.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noua procedura privind solicitarea certificatelor de atestare fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • 23 de milioane de IMM-uri se confrunta cu provocari severe
    • "Consolidarea spiritului antreprenorial si a competitivitatii este cheia pentru crestere economica, crearea de locuri de munca si sisteme sociale durabile" a fost mesajul transmis de catre reprezentantii Uniunii Europeane a Artizanatului si IMM-urilor (UEAPME) reprezentantilor institutiilor Uniunii Europene cu ocazia aniversarii a 60 de ani de la semnarea tratatului de a Roma. In cadrul intalnirii, presedintele UEAPME, dna. Rabmer-Koller a amintit faptul ca IMM-urile au beneficiat de 60 de ani...» citeste mai departe aici

  • Mai mult teren pentru cei care au afaceri in domeniul agricol si piscicultura. Ce alte facilitati se aplica?
    • Producatorii agricoli si cei din sectorul piscicol - persoane fizice sau juridice - vor fi sprijiniti sa obtina finantare pentru campania agricola de primavara, pentru achizitionarea de terenuri agricole in vederea extinderii exploatatiilor, precum si pentru modernizarea si eficientizarea acestora, potrivit unei Ordonante de Urgenta adoptate astazi de Guvern. Masurile adoptate de Guvern au in vedere cresterea procentului de garantare pentru fermierii care solicita credite pentru achizitionarea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.