Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce documente noi pot fi comunicate prin Spatiul privat virtual?

09-Iun-2015
2568

Va reamintim ca ANAF extinde serviciul "Spatiul privat virtual", astfel incat noi documente pot fi comunicate contribuabililor. Totodata, puteti transmite si Fiscului, in calitate de contribuabili, noi acte prin serviciul online.

Ordinul MFP nr. 572/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 355 din 22 mai 2015, a completat lista actelor care pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual".

Conform actului normativ, pe lista documentelor emise de Fisc si comunicate contribuabilului, la cererea acestuia, sunt incluse urmatoarele acte:

- Certificatul de atestare fiscala prevazut de Ordinul MFP nr. 752/2006 (documentul va putea fi comunicat din 1 iulie 2015);
- Adeverinta de venit prevazuta de Ordinul ANAF nr. 193/2009 (documentul poate fi transmis din 22 mai).

In plus, se vor emite automat si decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii, insa din 1 iulie 2015.

In situatia in care persoana fizica va solicita completarea sectiunii D din certificatul de atestare fiscala "Alte mentiuni" cu sumele certe, lichide si exigibile pe care le are de incasat de la autoritatile contractante, aceasta va depune documentul eliberat de autoritatile contractante prin care se certifica cuantumul sumelor certe, lichide si exigibile, in original, la institutia care solicita certificatul de atestare fiscala. Informatiile astfel inscrise la acesta sectiune vor fi valabile numai daca vor coincide cu datele inscrise in documentele eliberate de autoritatile contractante.

De asemenea, si persoanele fizice pot comunica Fiscului noi documente, incepand din 22 mai. Este vorba despre:

Declaratie privind veniturile realizate in Romania aferenta veniturilor realizate incepand cu 2014 – formular 200 (actul poate fi depus online, dupa cum a anuntat recent ANAF, insa acum acest lucru este reglementat prin ordinul MFP);

Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014 – formular 230;
Declaratie privind venitul estimat/norma de venit aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015 – formular 220.

In plus, dispozitiile recent intrate in vigoare stabilesc ca toate documentele comunicate prin "Spatiul privat virtual" sunt inscrisuri in forma electronica carora li se incorporeaza, ataseaza sau li se asociaza logic o semnatura electronica extinsa.

Mai mult decat atat, actul normativ prevede ca in cazul persoanelor care opteaza pentru comunicarea prin "Spatiul privat virtual" a actelor administrative nu se mai utilizeaza si alta modalitate de comunicare a documentelor.

Sursa: PortalContabilitate.ro

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016