Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice

10-Sep-2014
1261
Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fiziceProcedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice se refera la:

dispozitivele de identificare a persoanelor fizice in mediul electronic;
comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";
conditii de comunicare

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual".

Serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele ANAF prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de ANAF sunt gratuite. in cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.

Dispozitive de identificare electronica

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele prevazute mai sus, precum si celelalte persoane fizice, se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

certificate digitale calificate;
credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Identificarea persoanelor fizice prin certificate digitale calificate

Persoanele fizice care detin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat.

Cererea de utilizare a unui certificat digital calificat se face prin transmiterea formularului "Documentul de confirmare" existent pe serverul MFP-ANAF, având aplicate atât semnatura electronica a persoanei fizice, titular al certificatului digital calificat, cât si semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Formularul "Documentul de confirmare" este prevazut in Anexa nr. 3 la OMFP 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Persoana fizica poate renunta la utilizarea certificatului digital calificat pentru identificarea in mediul electronic, prin depunerea "Cererii de renuntare", existenta pe serverul MFP-ANAF.

Identificarea persoanelor fizice prin credentiale de tip utilizator/parola

Pentru completarea cererii de inregistrare pentru identificarea electronica prin utilizarea dispozitivului credentiale de tip utilizator/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta, persoana fizica utilizeaza serviciul de inregistrare oferit de serverul MFP-ANAF.
Cererea cuprinde informatii obligatorii si informatii optionale.
Informatiile obligatoriu a fi furnizate sunt:

date de identificare a persoanei fizice: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul actului de identitate, adresa de posta electronica, numarul de telefon mobil;
date de identificare in mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, intrebarea de siguranta, raspunsul la intrebarea de siguranta;
modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizica.

Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Talk.

Persoana fizica decide modalitatea de verificare a datelor furnizate in cerere prin alegerea uneia dintre urmatoarele optiuni:

aprobare in mediul electronic; in acest caz persoana fizica trebuie sa indice o informatie fiscala personala cunoscuta numai de Ministerul de Finante/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, in scopul identificarii electronice;
aprobare la ghiseu; in acest caz persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea ANAF, in scopul identificarii fizice.

Punerea la dispozitia persoanei fizice a serviciilor de comunicare electronica, ca urmare a aprobarii cererii, se realizeaza in doua zile lucratoare de la verificarea corectitudinii informatiilor si se comunica pe adresa de posta electronica a persoanei fizice.

Reguli privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual"

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual", sunt:

declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" se efectueaza la solicitarea utilizatorilor prin completarea corespunzatoare a câmpurilor special destinate.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" are ca efect:

pastrarea pentru o perioada de 15 zile de la renuntare a dreptului de acces al utilizatorului la "Spatiul privat virtual";
imposibilitatea punerii la dispozitia persoanei fizice, precum si imposibilitatea comunicarii de catre persoana fizica de noi documente;
pastrarea posibilitatii de acces la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani pentru o perioada de 15 zile de la renuntare;
arhivarea documentelor din "Spatiul privat virtual"dupa expirarea termenului de 15 zile de la
renuntarea dreptului de acces.

Reguli privind utilizarea serviciului "Buletin informativ fiscal"

Accesul la serviciul "Buletin informativ fiscal" se realizeaza prin actiunea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale ANAF care furnizeaza informatiile.
Persoanele fizice trebuie sa opteze pentru categoriile de informatii pe care le solicita.
Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt:

calendarul obligatiilor fiscale;
noutati legislative;
ghiduri fiscale;
campanii derulate;
comunicate de presa.

Informatiile transmise prin serviciul "Buletin informativ fiscal" au caracter informativ, nu inlocuiesc obligatia utilizatorului privind cunoasterea si indeplinirea obligatiilor fiscale si nu genereaza alte drepturi si obligatii decât cele prevazute de legislatia fiscala.

Important! Pana la data de 31 decembrie 2014, prevederile referitoare la dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cele referitoare la regulile privind utilizarea serviciului " Spatiul privat virtual" se aplica numai pentru solicitantii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Baza legala: OMFP 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice

Sursa: AJFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Pana la 30 octombrie, ANAF va emite deciziile privind CAS pentru anii 2016 si 2017
    • In M.Of nr. 854 din data de 09.10.2018 a fost publicat O.A.N.A.F. nr. 2323/2018 pentru aprobarea termenului de emitere si transmitere a deciziilor de impunere privind stabilirea contributiilor de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii 2016 si 2017. Ordinul prevede ca pana la data de 30 octombrie 2018, organul fiscal central competent trebuie sa stabileasca obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale datorate de persoanele fizice pentru anii fiscali 2016...» citeste mai departe aici

  • Persoana fizica neautorizata, achizitie si revanzare vehicule second-hand. Conditii
    • Cazul persoanelor fizice care achizitioneaza masini second-hand din Europa, pe care le inregistreaza pe numele propriu, pentru ca apoi sa le vanda mai departe altor persoane fizice din Romania, a luat amploare in tara noastra. Astazi, vom vorbi despre un astfel de caz. In august 2017, o persoana fizica neautorizata a facut obiectul unui control inopinat privind TVA in urma caruia s-a incheiat un proces verbal, deoarece in perioada ianuarie 2011 - decembrie 2016 a achizitionat autovehicule...» citeste mai departe aici

  • BNR: Datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 648 de milioane de euro
    • In primele doua trimestre din anul in curs, perioada ianuarie - august 2018, datoria externa totala a Romaniei a crescut cu 0,66% (648 de milioane de euro), fata de perioada similara a anului trecut, urcand acum pana la 98 de miliarde de euro, potrivit datelor provizorii anuntate, luni, de Banca Natioanala a Romaniei - BNR. Potrivit sursei citate, datoria externa pe termen lung a insumat 67,395 de miliarde de euro la 31 august 2018 (68,8% din totalul datoriei externe), in scadere cu 1,6% fata de...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • Premierul Romaniei: Fermierii isi vor primi subventiile in avans, incepand de maine
    • Guvernul a anuntat ca, incepand de marti, 16 octombrie, 100.000 de fermieri, din cei 866.000, isi vor primi subventiile agricole pentru lucrarile de toamna, in avans. „Incepand de maine (marti, n.r.), fermierii care au depus cereri unice de plata vor primi, in avans, subventiile necesare pentru efectuarea lucrarilor agricole de toamna. Chiar in prima zi, 16 octombrie, 100.000 de fermieri isi vor primi banii, iar, in urmatoarele zile, alti 350.000 de fermieri vor beneficia de plata in avans...» citeste mai departe aici

  • Romania a importat de zece ori mai multe legume si fructe, decat a exportat
    • In primul semestru din an, Romania a importatt legume si furcte in valoare de 783, 1 milioane de euro, in conditiile in care valoarea exporturilor a fost de zece ori mai mica, potrivit datelor facute publice de Institutul National de Statistica. In aceeasi perioada, resprectiv prima jumatate a acestui an, valoarea exporturilor de legume si fructe s-a cifrat la 78,6 milioane de euro, dupa cum arata datele centralizate de INS. In conditiile date, deficitul Romaniei in comertul international cu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016