Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice

10-Sep-2014
2095
Procedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fiziceProcedura de comunicare prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice se refera la:

dispozitivele de identificare a persoanelor fizice in mediul electronic;
comunicarea informatiilor si inscrisurilor prin serviciile "Spatiul privat virtual" si "Buletinul informativ fiscal";
conditii de comunicare

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF, prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual".

Serviciul "Spatiul privat virtual" consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele ANAF prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de ANAF sunt gratuite. in cazul in care furnizarea unui serviciu de comunicare electronica presupune suportarea unor costuri pentru utilizatori, acestia vor fi avertizati in mod corespunzator.

Dispozitive de identificare electronica

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decât cele prevazute mai sus, precum si celelalte persoane fizice, se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

certificate digitale calificate;
credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Identificarea persoanelor fizice prin certificate digitale calificate

Persoanele fizice care detin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat.

Cererea de utilizare a unui certificat digital calificat se face prin transmiterea formularului "Documentul de confirmare" existent pe serverul MFP-ANAF, având aplicate atât semnatura electronica a persoanei fizice, titular al certificatului digital calificat, cât si semnatura electronica a autoritatii de certificare.

Formularul "Documentul de confirmare" este prevazut in Anexa nr. 3 la OMFP 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.

Persoana fizica poate renunta la utilizarea certificatului digital calificat pentru identificarea in mediul electronic, prin depunerea "Cererii de renuntare", existenta pe serverul MFP-ANAF.

Identificarea persoanelor fizice prin credentiale de tip utilizator/parola

Pentru completarea cererii de inregistrare pentru identificarea electronica prin utilizarea dispozitivului credentiale de tip utilizator/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta, persoana fizica utilizeaza serviciul de inregistrare oferit de serverul MFP-ANAF.
Cererea cuprinde informatii obligatorii si informatii optionale.
Informatiile obligatoriu a fi furnizate sunt:

date de identificare a persoanei fizice: numele si prenumele, codul numeric personal, tipul actului de identitate, adresa de posta electronica, numarul de telefon mobil;
date de identificare in mediul electronic: identificatorul utilizatorului, parola, intrebarea de siguranta, raspunsul la intrebarea de siguranta;
modalitatea de verificare a datelor furnizate de persoana fizica.

Informatiile optional a fi furnizate sunt: acordul pentru primirea de atentionari prin SMS, prin posta electronica sau prin aplicatia Talk.

Persoana fizica decide modalitatea de verificare a datelor furnizate in cerere prin alegerea uneia dintre urmatoarele optiuni:

aprobare in mediul electronic; in acest caz persoana fizica trebuie sa indice o informatie fiscala personala cunoscuta numai de Ministerul de Finante/Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoana fizica, asa cum este ceruta de aplicatia informatica, in scopul identificarii electronice;
aprobare la ghiseu; in acest caz persoana fizica trebuie sa se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea ANAF, in scopul identificarii fizice.

Punerea la dispozitia persoanei fizice a serviciilor de comunicare electronica, ca urmare a aprobarii cererii, se realizeaza in doua zile lucratoare de la verificarea corectitudinii informatiilor si se comunica pe adresa de posta electronica a persoanei fizice.

Reguli privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual"

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual", sunt:

declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" se efectueaza la solicitarea utilizatorilor prin completarea corespunzatoare a câmpurilor special destinate.

Renuntarea la serviciul "Spatiul privat virtual" are ca efect:

pastrarea pentru o perioada de 15 zile de la renuntare a dreptului de acces al utilizatorului la "Spatiul privat virtual";
imposibilitatea punerii la dispozitia persoanei fizice, precum si imposibilitatea comunicarii de catre persoana fizica de noi documente;
pastrarea posibilitatii de acces la registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani pentru o perioada de 15 zile de la renuntare;
arhivarea documentelor din "Spatiul privat virtual"dupa expirarea termenului de 15 zile de la
renuntarea dreptului de acces.

Reguli privind utilizarea serviciului "Buletin informativ fiscal"

Accesul la serviciul "Buletin informativ fiscal" se realizeaza prin actiunea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale ANAF care furnizeaza informatiile.
Persoanele fizice trebuie sa opteze pentru categoriile de informatii pe care le solicita.
Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt:

calendarul obligatiilor fiscale;
noutati legislative;
ghiduri fiscale;
campanii derulate;
comunicate de presa.

Informatiile transmise prin serviciul "Buletin informativ fiscal" au caracter informativ, nu inlocuiesc obligatia utilizatorului privind cunoasterea si indeplinirea obligatiilor fiscale si nu genereaza alte drepturi si obligatii decât cele prevazute de legislatia fiscala.

Important! Pana la data de 31 decembrie 2014, prevederile referitoare la dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cele referitoare la regulile privind utilizarea serviciului " Spatiul privat virtual" se aplica numai pentru solicitantii cu domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov.

Baza legala: OMFP 1.154/2014 privind Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice

Sursa: AJFP Valcea
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Informatii actuale: Comunicarea prin mijloace electronice intre ANAF si persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Inspectorii ANAF care verifica persoanele fizice NU vor mai avea insigne si portlegitimatii
    • Conform unui nou proiect de ordin al ANAF, inspectorii care fac verificari la persoanele fizice NU vor mai purta insigne si portlegitimatii. Acestia vor avea la ei doar o legitimatie simpla, precum cea din poza de mai sus. In scopul utilizarii resurselor financiare ale Agentiei intr-un mod rational institutia considera oportun ca noul ordin sa nu mai prevada utilizarea de insigne si portlegitimatii, asa cum era reglementat de O.P.A.N.A.F. nr. 2225/2016 Inspectorii din cadrul directiei generale...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Mesaje false in numele ANAF. NU deschideti emailurile provenite de la info@anaf.ro!
    • Contribuabilii persoane fizice si juridice ar putea primi, din partea unui email fals, in numele ANAF, diferite mesaje si atasamente. Institutia avertizeaza! Nu deschideti mailurile provenite de la info@anaf.ro. In acest sens, institutia a publicat un comunicat de presa prin care ii pune in alerta pe contribuabilii persoane fizice si juridice cu privire la aceste mesaje trimise in numele ANAF. Mesajele care utilizeaza denumirea, precum si coordonatele ANAF, (numar telefon, adresa postala) si vin...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata simplificata. Firmele pot obtine facilitatea daca in trecut au beneficiat de OUG 181/2020?
    • In lumina noii Ordonante OUG 11/2021, sa intelegem ca putem esalona si inlesnirile primite ca urmare a pierderii unei esalonari pe 12 luni cu valabilitate pana la sf. anului, impreuna cu datoriile curente sau aceste inlesniri care au fost acordate pt 90 zile sunt excluse. Este nevoie sa renuntam la esalonarea primita cu valabilitate pana la 31.12.2021 sau putem adauga alaturi de aceasta o noua esalonare doar pt inlesniri si datorii curente pe o perioada de 12 luni? Va multumim pt indrumarea dvs....» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016