Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridice

31-Dec-2020
5230

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati informeaza contribuabilii cu privire la faptul ca se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual (SPV) pus la dispozitie de ANAF, pentru a comunica mai facil si eficient cu organele fiscale centrale.

Pentru inregistrarea in SPV, persoanele fizice acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual / inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice / Persoane fizice / inregistrare cu parola si isi completeaza datele in formularul web care se afiseaza.

La completarea formularului de inregistrare, pentru aprobarea inregistrarii, poate fi aleasa una dintre urmatoarele variante:

a) verificare numar document/ verificare numar decizie (fara deplasare la sediulunitatii fiscale) - caz in care trebuie inscris numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice sau al altui document fiscal emis de MFP/ANAF.

b) identificare vizuala online - prin sesiune video (fara deplasare la sediul unitatii fiscale).Dupa completarea formularului online de inregistrare in SPV, contribuabilii trebuie sa se programeze online, pentru desfasurarea unei sesiuni video, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF, selectand data si ora disponibile pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala. Programarea trebuie sa fie efectuata in termen de 10 zile de la momentul inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.

c) aprobare la ghiseu - necesita verificarea datelor completate. La ghiseu trebuie prezentate BI/CI in original si copie si numarul de inregistrare primit dupa completarea formularului de inregistrare. Acest tip de aprobare trebuie realizat in maximum 10 zile de la data completarii formularului.

Persoanele fizice care detin deja un certificat digital calificat, inregistrat pe siteulwww.anaf.ro, se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Pentru inregistrarea in SPV a persoanei juridice se acceseaza site-ul www.anaf.ro,sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual/ inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice /Persoane juridice / inregistrare utilizatori cu certificat digital.


In formularul web care se deschide, pentru inregistrarea unui utilizator cu certificat digital, se vor completa datele de identificare ale solicitantului (persoanei juridice) si ale persoanei (titularul certificatului digital) asa cum sunt solicitate, se incarca documentul de confirmare si arhiva zip cu documentele care atesta calitatea utilizatorului.

Va rugam sa aveti in vedere avantajele utilizarii SPV de catre persoanele fizice:
-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-posibilitatea de a depune online urmatoarele formulare: declaratia unica, formularul 230, declaratia 209, formularul 168, cererile de eliberare a certificatelor de rezindenta fiscala (inclusiv pe machetele altor state), chestionarele pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea/ plecarea in/din Romania;

-posibilitatea de a face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro;

-posibilitatea de a solicita diferite informatii (situatia obligatiilor de plata, nota obligatiilor de plata, situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, duplicat declaratie unica, duplicat recipisa, duplicat cerere de inregistrare a contractelor de locatiune etc);

-posibilitatea de a solicita diferite documente (adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal);

-primirea deciziilor de impunere si a altor acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-acces gratuit la noutati legislative;

Dintre avantajele utilizarii SPV de catre persoanele juridice retinem:

-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-inregistrarea in SPV a persoanelor juridice, pe baza certificatului digital, se realizeaza fara prezentare la ghiseu pentru identificare fizica;

-accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie;

-solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor,

-posibilitatea de a solicita electronic certificatul de cazier fiscal;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-primirea de acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-accesul la noutati legislative;

-in perioada urmatoare, va exista posibilitatea de a face plata unor categorii de obligatii fiscale pentru persoanele juridice prin interconectarea SPV cu ghiseul.ro.

Prin utilizarea Spatiului Privat Virtual, evitati deplasarile nedorite la sediul unitatilor fiscale, economisiti timpul si cheltuielile cu consumabilele necesare tiparirii, atat ale dv. cat si ale administratiei fiscale, contribuind impreuna la protectia mediului inconjurator. 

 

 

Sursa: ANAF

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Creditare societate. Reglementari cheie si studii de caz utile

    • Creditarea unei societati reprezinta o solutie frecvent utilizata de catre antreprenori pentru a finanta activitatea curenta, investitiile sau alte nevoi ale afacerii. Aceasta poate fi realizata fie de catre asociati, fie prin surse externe, precum institutii financiare sau alte entitati. Insa, procesul implica respectarea unor reglementari fiscale si contabile clare, menite sa asigure transparenta si legalitatea tranzactiilor. In acest articol, vom analiza aspectele cheie ale creditarii unei...» citeste mai departe aici

  • Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna

    • ANAF a pus in dezbatere publica Proiectul de ordin privind aprobarea modelului si continutului formularului 39X, Declaratie informativa privind activitatea de transport alternativ cu autoturism si conducator auto intermediata printr-o platforma digitala. In aceasta categrie intra operatorii Bolt, Uber, BlackCab. Proiect: ANAF introduce formularul 39X. Cine are obligatia sa il depuna Conform Referatului de Aprobare, ANAF asigura colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea...» citeste mai departe aici

  • Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante

    • ANAF reaminteste contribuabililor interesati ca, luni 2 decembrie 2024 este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente – Formularul 394. Luni, 2 decembrie 2024, termen limita pentru depunerea unei declaratii importante Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor

    • Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor nedeductibile la platitorii de impozit micro? Sa luam cazul in care la o microintreprindere amortizarea este peste 1500 lei si are cheltuieli cu combustibilul pentru mijloace de transport folosite si in scop personal. Care este tratamentul fiscal si contabil al cheltuielilor? Tratamentul fiscal si contabil pentru cheltuielile nedeductibile ale microintreprinderilor Specialistul ne spune ca in cazul unei microintreprinderi, din punct de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016