Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridice

31-Dec-2020
3222

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Galati informeaza contribuabilii cu privire la faptul ca se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual (SPV) pus la dispozitie de ANAF, pentru a comunica mai facil si eficient cu organele fiscale centrale.

Pentru inregistrarea in SPV, persoanele fizice acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual / inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice / Persoane fizice / inregistrare cu parola si isi completeaza datele in formularul web care se afiseaza.

La completarea formularului de inregistrare, pentru aprobarea inregistrarii, poate fi aleasa una dintre urmatoarele variante:

a) verificare numar document/ verificare numar decizie (fara deplasare la sediulunitatii fiscale) - caz in care trebuie inscris numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice sau al altui document fiscal emis de MFP/ANAF.

b) identificare vizuala online - prin sesiune video (fara deplasare la sediul unitatii fiscale).Dupa completarea formularului online de inregistrare in SPV, contribuabilii trebuie sa se programeze online, pentru desfasurarea unei sesiuni video, prin intermediul aplicatiei disponibile pe site-ul ANAF, selectand data si ora disponibile pentru a fi initiata procedura de identificare vizuala. Programarea trebuie sa fie efectuata in termen de 10 zile de la momentul inregistrarii in Spatiul Privat Virtual.

c) aprobare la ghiseu - necesita verificarea datelor completate. La ghiseu trebuie prezentate BI/CI in original si copie si numarul de inregistrare primit dupa completarea formularului de inregistrare. Acest tip de aprobare trebuie realizat in maximum 10 zile de la data completarii formularului.

Persoanele fizice care detin deja un certificat digital calificat, inregistrat pe siteulwww.anaf.ro, se pot inregistra in Spatiul Privat Virtual cu ajutorul acestuia.

Pentru inregistrarea in SPV a persoanei juridice se acceseaza site-ul www.anaf.ro,sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual/ inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice /Persoane juridice / inregistrare utilizatori cu certificat digital.


In formularul web care se deschide, pentru inregistrarea unui utilizator cu certificat digital, se vor completa datele de identificare ale solicitantului (persoanei juridice) si ale persoanei (titularul certificatului digital) asa cum sunt solicitate, se incarca documentul de confirmare ?i arhiva zip cu documentele care atesta calitatea utilizatorului.

Va rugam sa aveti in vedere avantajele utilizarii SPV de catre persoanele fizice:
-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-posibilitatea de a depune online urmatoarele formulare: declaratia unica, formularul 230, declaratia 209, formularul 168, cererile de eliberare a certificatelor de rezindenta fiscala (inclusiv pe machetele altor state), chestionarele pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea/ plecarea in/din Romania;

-posibilitatea de a face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro;

-posibilitatea de a solicita diferite informatii (situatia obligatiilor de plata, nota obligatiilor de plata, situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, duplicat declaratie unica, duplicat recipisa, duplicat cerere de inregistrare a contractelor de locatiune etc);

-posibilitatea de a solicita diferite documente (adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal);

-primirea deciziilor de impunere si a altor acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-acces gratuit la noutati legislative;

Dintre avantajele utilizarii SPV de catre persoanele juridice retinem:

-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;

-inregistrarea in SPV a persoanelor juridice, pe baza certificatului digital, se realizeaza fara prezentare la ghiseu pentru identificare fizica;

-accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie;

-solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor,

-posibilitatea de a solicita electronic certificatul de cazier fiscal;

-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;

-primirea de acte administrative fiscale;

-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;

-accesul la noutati legislative;

-in perioada urmatoare, va exista posibilitatea de a face plata unor categorii de obligatii fiscale pentru persoanele juridice prin interconectarea SPV cu ghiseul.ro.

Prin utilizarea Spatiului Privat Virtual, evitati deplasarile nedorite la sediul unitatilor fiscale, economisiti timpul si cheltuielile cu consumabilele necesare tiparirii, atat ale dv. cat si ale administratiei fiscale, contribuind impreuna la protectia mediului inconjurator. 

 

 

Sursa: ANAF

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia A4200 care contine datele inregistrate de casele de marcat trebuie depusa pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare
    • Datele inregistrate de aparatele de marcat electronice fiscale pana la momentul realizarii conectarii lor la ANAF vor fi transmise de operatorii economici prin depunerea declaratiei A4200 pana pe 20 a lunii urmatoare celei de raportare. Dupa momentul conectarii aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic datele inregistrate de acesta se vor transmite automat ,dupa generarea raportului Z de inchidere zilnica, fara a mai fi necesara transmiterea declaratiei A4200. In situatia in...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare interimare. Ce documente sunt necesare la bilant?
    • Una din firmele din grup vrea sa intocmeasca un Bilant interimar la 30.09.2021 pentru a distribui dividende din anul curent. Pe langa formularul de bilant interimar, ce documente mai trebuiesc zipuite la bilant? Multumesc. Raspunsul expertului contabil Mariana Prejbeanu: Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative si se depun la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la aprobarea acestora de catre Adunarea generala a asociatilor/actionarilor (AGA),...» citeste mai departe aici

  • Din 20 octombrie angajatorii care nu platesc salariile la timp ar putea fi amendati cu pana la 10.000 de lei
    • Incepand din 20 octombrie 2021 se aplica modificarile recente aduse Codului Muncii de OUG 117/2021 care constau in amenzi de pana la 10.000 de lei pentru angajatorii care nu platesc salariile la timp. Pana acum inspectorii care constatau acest lucru puteau doar sa dispuna indeplinirea obligatiei de catre angajatori. Angajatorii trebuie sa plateasca salariile angajatilor la timp. In caz contrar, nu vor mai fi pasuiti de inspectorii de munca care vor aplica direct amenzi intre 5.000 si 10.000 de...» citeste mai departe aici

  • La ce lucruri trebuie sa fii atent cand cumperi o casa
    • Decizia de a cumpara o casa este un pas important, mai ales ca aceasta alegere ar putea fi pentru tot restul vietii. O casa la curte are nenumarate avantaje: un spatiu in care te poti relaxa in aer liber, poti practica unele pasiuni, cum ar fi gradinaritul, un loc amenajat pentru a bea cafeaua in fiecare dimineata inconjurat de verdeata sau locul de joaca perfect pentru copii, indiferent de anotimp. Fie ca ai decis ca este momentul sa schimbi viata la bloc pentru o casa sau este prima achizitie...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Legea pentru Spalarea banilor - Noutati 2021

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016