Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual: Noi precizari de la ANAF

31-Aug-2018
18645

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat joi, 30 august 2018, o noua sesiune de asistenta pentru contribuabili, de aceasta data pe tema “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual".

Specialistii ANAF au raspuns exclusiv intrebarilor privind inscrierea in SPV, cu o zi anterioara sesiunii acestia anuntand pe pagina de Facebook ca intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si se vor adresa sub forma comentariilor la postarea de pe pagina de social media. Intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

Raspunzand intrebarii unui utilizator care a vrut sa afle ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018, avand doar actionari si administratori cu cetatenie turca, ANAF a raspuns ca: “Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp). 
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:
- actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
- documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.”

Un alt utilizator s-a plans ca a cerut inregistrarea in SPV pe CUI a unei I.I. insa nu a primit activarea, caz in care reprezentantii ANAF l-au rugam sa transmiteti solicitarea pe formularul de contact de la urmatorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/, insotita de o captura de ecran cu mesajul pe care il primeste in momentul in care incearca sa se autentifice in SPV. In acest caz trebuie selectata categoria "asistenta tehnica servicii informatice".

De asemenea, institutia a mai precizat si ca da, este obligatorie inregistrarea in sistem a celor care doresc sa utilizeze acest serviciu.

Unul dintre contribuabili a transmis catre ANAF urmatorul mesaj: “Nu se poate simplifica un pic procedura pentru inrolare la SPV? Era mai eficienta varianta cu C800. Sau... sa putem depune si 150 si inrolare SPV simultan, sa nu mai trebuiasca 2 procuri? Si... in momentul in care primim mesaj de la autoritate privind respingerea inrolarii, se pot trece pe scurt si motivele, ca sa stim ce am gresit? Eventual date de contact unde putem verifica ce trebuie corectat? Si mai exista situatia in care nu primesc aprobare pentru inrolare, dar la administratie apare activ si... nu stim exact daca trebuie sa depunem iar documentele... sau sa rugam la ghiseu sa mai incerce totusi sa activeze inca o data? Si... daca am primit respingere la inrolare, ne primeste cu o copie a procurii sau ne trebuie al 3 lea original al procurii? Multumesc frumos!”.

ANAF a raspuns: “Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in serviciul Spatiul Privat Virtual. Incepand cu 8 martie 2018, pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in serviciul Spatiul Privat Virtual se utilizeaza formularul online disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp .
Persoanele care detin certificat digital calificat care nu este inregistrat pe platforma informatica dedicata pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit odata cu solicitarea de inregistrare a certificatului digital calificat si cu solicitarea de inregistrare ca utilizator SPV.
Respingerea cererilor de inregistrare in SPV se face numai in urmatoarele situatii
- informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt incorecte;
- nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenti a informatiilor justificative prezentate optional rezulta ca acestea sunt incorecte;
- imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV.
in cazul in care nu primiti prin e-mail aprobarea cererii de inrolare si la incercarea de autentificare in SPV primiti un mesaj de eroare, va rugam sa faceti o captura de ecran cu aceasta eroare si sa o transmiteti prin intermediul formularului de contact de pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/asistpublic/), alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice.
Totodata, va aducem la cunostinta faptul ca se are in vedere modificarea aplicatiei care deserveste serviciul Spatiul Privat Virtual pentru a se putea oferi detalii privind motivele respingerii cererii de inregistrare”.

Pentru cei care nu au inteles de ce este necesara si prezenta fizica la ghiseu, din moment ce exista posibilitatea inregistrarii online in SPV, reprezentantii institutiei au precizat ca “in prezent, sunt analizate metode alternative de aprobare a cererilor de inregistrare a persoanelor juridice in serviciul Spatiul Privat Virtual”.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016