Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual: Noi precizari de la ANAF

31-Aug-2018
3034

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat joi, 30 august 2018, o noua sesiune de asistenta pentru contribuabili, de aceasta data pe tema “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual".

Specialistii ANAF au raspuns exclusiv intrebarilor privind inscrierea in SPV, cu o zi anterioara sesiunii acestia anuntand pe pagina de Facebook ca intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si se vor adresa sub forma comentariilor la postarea de pe pagina de social media. Intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.

Raspunzand intrebarii unui utilizator care a vrut sa afle ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018, avand doar actionari si administratori cu cetatenie turca, ANAF a raspuns ca: “Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp). 
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:
- actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
- documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.”

Un alt utilizator s-a plans ca a cerut inregistrarea in SPV pe CUI a unei I.I. insa nu a primit activarea, caz in care reprezentantii ANAF l-au rugam sa transmiteti solicitarea pe formularul de contact de la urmatorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/, insotita de o captura de ecran cu mesajul pe care il primeste in momentul in care incearca sa se autentifice in SPV. In acest caz trebuie selectata categoria "asistenta tehnica servicii informatice".

De asemenea, institutia a mai precizat si ca da, este obligatorie inregistrarea in sistem a celor care doresc sa utilizeze acest serviciu.

Unul dintre contribuabili a transmis catre ANAF urmatorul mesaj: “Nu se poate simplifica un pic procedura pentru inrolare la SPV? Era mai eficienta varianta cu C800. Sau... sa putem depune si 150 si inrolare SPV simultan, sa nu mai trebuiasca 2 procuri? Si... in momentul in care primim mesaj de la autoritate privind respingerea inrolarii, se pot trece pe scurt si motivele, ca sa stim ce am gresit? Eventual date de contact unde putem verifica ce trebuie corectat? Si mai exista situatia in care nu primesc aprobare pentru inrolare, dar la administratie apare activ si... nu stim exact daca trebuie sa depunem iar documentele... sau sa rugam la ghiseu sa mai incerce totusi sa activeze inca o data? Si... daca am primit respingere la inrolare, ne primeste cu o copie a procurii sau ne trebuie al 3 lea original al procurii? Multumesc frumos!”.

ANAF a raspuns: “Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in serviciul Spatiul Privat Virtual. Incepand cu 8 martie 2018, pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in serviciul Spatiul Privat Virtual se utilizeaza formularul online disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp .
Persoanele care detin certificat digital calificat care nu este inregistrat pe platforma informatica dedicata pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit odata cu solicitarea de inregistrare a certificatului digital calificat si cu solicitarea de inregistrare ca utilizator SPV.
Respingerea cererilor de inregistrare in SPV se face numai in urmatoarele situatii
- informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt incorecte;
- nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenti a informatiilor justificative prezentate optional rezulta ca acestea sunt incorecte;
- imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV.
in cazul in care nu primiti prin e-mail aprobarea cererii de inrolare si la incercarea de autentificare in SPV primiti un mesaj de eroare, va rugam sa faceti o captura de ecran cu aceasta eroare si sa o transmiteti prin intermediul formularului de contact de pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/asistpublic/), alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice.
Totodata, va aducem la cunostinta faptul ca se are in vedere modificarea aplicatiei care deserveste serviciul Spatiul Privat Virtual pentru a se putea oferi detalii privind motivele respingerii cererii de inregistrare”.

Pentru cei care nu au inteles de ce este necesara si prezenta fizica la ghiseu, din moment ce exista posibilitatea inregistrarii online in SPV, reprezentantii institutiei au precizat ca “in prezent, sunt analizate metode alternative de aprobare a cererilor de inregistrare a persoanelor juridice in serviciul Spatiul Privat Virtual”.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual: Noi precizari de la ANAF":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016