
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat joi, 30 august 2018, o noua sesiune de asistenta pentru contribuabili, de aceasta data pe tema “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual".
Specialistii ANAF au raspuns exclusiv intrebarilor privind inscrierea in SPV, cu o zi anterioara sesiunii acestia anuntand pe pagina de Facebook ca intrebarile trebuie sa vizeze exclusiv tematica acestei sesiuni si se vor adresa sub forma comentariilor la postarea de pe pagina de social media. Intrebarile legate de alte teme nu vor fi analizate.
Raspunzand intrebarii unui utilizator care a vrut sa afle ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018, avand doar actionari si administratori cu cetatenie turca, ANAF a raspuns ca: “Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp).
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:
- actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;
- documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.”
Un alt utilizator s-a plans ca a cerut inregistrarea in SPV pe CUI a unei I.I. insa nu a primit activarea, caz in care reprezentantii ANAF l-au rugam sa transmiteti solicitarea pe formularul de contact de la urmatorul link https://www.anaf.ro/asistpublic/, insotita de o captura de ecran cu mesajul pe care il primeste in momentul in care incearca sa se autentifice in SPV. In acest caz trebuie selectata categoria "asistenta tehnica servicii informatice".
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Cartea Verde a Contabilitatii
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
De asemenea, institutia a mai precizat si ca da, este obligatorie inregistrarea in sistem a celor care doresc sa utilizeze acest serviciu.
Unul dintre contribuabili a transmis catre ANAF urmatorul mesaj: “Nu se poate simplifica un pic procedura pentru inrolare la SPV? Era mai eficienta varianta cu C800. Sau... sa putem depune si 150 si inrolare SPV simultan, sa nu mai trebuiasca 2 procuri? Si... in momentul in care primim mesaj de la autoritate privind respingerea inrolarii, se pot trece pe scurt si motivele, ca sa stim ce am gresit? Eventual date de contact unde putem verifica ce trebuie corectat? Si mai exista situatia in care nu primesc aprobare pentru inrolare, dar la administratie apare activ si... nu stim exact daca trebuie sa depunem iar documentele... sau sa rugam la ghiseu sa mai incerce totusi sa activeze inca o data? Si... daca am primit respingere la inrolare, ne primeste cu o copie a procurii sau ne trebuie al 3 lea original al procurii? Multumesc frumos!”.
ANAF a raspuns: “Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in serviciul Spatiul Privat Virtual. Incepand cu 8 martie 2018, pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in serviciul Spatiul Privat Virtual se utilizeaza formularul online disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul link https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp .
Persoanele care detin certificat digital calificat care nu este inregistrat pe platforma informatica dedicata pot solicita inregistrarea ca utilizator SPV cu calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit odata cu solicitarea de inregistrare a certificatului digital calificat si cu solicitarea de inregistrare ca utilizator SPV.
Respingerea cererilor de inregistrare in SPV se face numai in urmatoarele situatii
- informatiile referitoare la datele de identificare ale persoanei juridice, ale entitatii fara personalitate juridica sau ale persoanei fizice sunt incorecte;
- nu sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV sau din verificarea la emitenti a informatiilor justificative prezentate optional rezulta ca acestea sunt incorecte;
- imputernicirea nu este generala pentru toate operatiunile din SPV sau desemnarea ca reprezentant nu este generala pentru toate operatiunile din SPV.
in cazul in care nu primiti prin e-mail aprobarea cererii de inrolare si la incercarea de autentificare in SPV primiti un mesaj de eroare, va rugam sa faceti o captura de ecran cu aceasta eroare si sa o transmiteti prin intermediul formularului de contact de pe website-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/asistpublic/), alegand la categoria solicitarii Asistenta tehnica servicii informatice.
Totodata, va aducem la cunostinta faptul ca se are in vedere modificarea aplicatiei care deserveste serviciul Spatiul Privat Virtual pentru a se putea oferi detalii privind motivele respingerii cererii de inregistrare”.
Pentru cei care nu au inteles de ce este necesara si prezenta fizica la ghiseu, din moment ce exista posibilitatea inregistrarii online in SPV, reprezentantii institutiei au precizat ca “in prezent, sunt analizate metode alternative de aprobare a cererilor de inregistrare a persoanelor juridice in serviciul Spatiul Privat Virtual”.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Sunteti la curent cu obligatiile declarative care expira la 25 mai?ANAF: Contribuabilii persoane fizice din 18 judete si din Bucuresti au acces la SPATIUL PRIVAT VIRTUALZoom fiscal: Cine depune Declaratia 200 in anul 2016?ANAF organizeaza pe 23 august 2023 un seminar cu tema Tratamentul fiscal al veniturilor din dividende obtinute de persoanele fizice si juridiceANAF: Interactiunea contribuabililor cu institutia trebuie sa se realizeze, in continuare, la distantaUltimele articole
Persoanele fizice NU au obligatia de a descarca facturi sau de a accesa SPV in cadrul E-FacturaSAF-T: Ce facem atunci cand primim RECIPISA de transmitere cu erori a D406Mesaje false, transmise in numele ANAF! La ce sa fie atenti contribuabiliiSAF-T in 2024. Recipisa si corectarea erorilor semnalate de ANAFOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiArticole similare
Calendar ANAF: Obligatii fiscale scadente pentru contribuabili in decembrie 2022Util: Procedura reactivarii contribuabilului in inactivitate declarata la Registrul ComertuluiOPANAF nr. 892 privind formularele 208 si 209Peste 30 de noutati cu implicatii fiscale majore au fost aduse de OG 8/2021 si OG 11/2021. Explicatii + spete practiceObligatii declarative si de plata privind CASSUltimele articole
Impozit special bunuri mobile si imobile. MONOGRAFIE contabilaContractul de inchiriere: Din 1 ianuarie 2025 se aplica modificari la inregistrarea contractelor (Ordinul 161/2025)Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunere Declaratie Unica. Care este plafonul minim si valoarea de plata a CASS pentru 2024E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPVSfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA