
Raportul Special
realizat de specialisti
Digitalizarea in Romania a inceput sa prinda contur, iar din 1 martie 2022 documentele catre autoritati NU mai pot fi trimise in format hartie. ANAF recomanda utilizarea metodelor electronice, prin SPV (spatiul privat virtual). In cazul in care acest lucru nu este respectat, documentele nu vor fi luate in considerare.
ANAF reaminteste ca incepand cu data de 1 martie 2022, contribuabilii/platitorii persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in modindependent sunt obligati sa transmita organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin mijloace electronice de transmitere la distanta.
In situatia in care contribuabilii/platitorii nu isi indeplinesc obligatia comunicarii prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta a cererilor, inscrisurilor sau oricaror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central in format letric, nu vor fi luate in considerare.
Pentru inregistrarea in SPV, persoanele fizice acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea inregistrare in Spatiul Privat Virtual / inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice / Persoane fizice / inregistrare cu parola si isi completeaza datele in formularul web care se afiseaza.
Avantajele utilizarii SPV de catre persoanele fizice:
-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;
-posibilitatea de a depune online urmatoarele formulare: declaratia unica, formularul 230, declaratia 209, formularul 168, cererile de eliberare a certificatelor de rezindenta fiscala (inclusiv pe machetele altor state), chestionarele pentru stabilirea rezidentei fiscale a persoanelor fizice la sosirea/ plecarea in/din Romania;
-posibilitatea de a face plata obligatiilor fiscale la buget direct cu cardul bancar prin interconectarea cu ghiseul.ro;
Inchiderea de luna si de exercitiu financiar Reguli de baza si proceduri obligatorii
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
-posibilitatea de a solicita diferite informatii (situatia obligatiilor de plata, nota obligatiilor de plata, situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, duplicat declaratie unica, duplicat recipisa, duplicat cerere de inregistrare a contractelor de locatiune etc);
-posibilitatea de a solicita diferite documente (adeverinta de venit, certificatul de atestare fiscala, certificatul de cazier fiscal);
-primirea deciziilor de impunere si a altor acte administrative fiscale;
-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;
-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;
-acces gratuit la noutati legislative;
Avantajele utilizarii SPV de catre persoanele juridice:
-disponibilitate 24h/24h, 7 zile/7 zile, acces facil si gratuit;
-inregistrarea in SPV a persoanelor juridice, pe baza certificatului digital, se realizeaza fara prezentare la ghiseu pentru identificare fizica;
-accesarea electronica a extraselor de cont pentru conturile deschise la Trezorerie;
-solicitarea/primirea de indata a fisei pe platitor,
-posibilitatea de a solicita electronic certificatul de cazier fiscal;
-posibilitatea de a va programa online inainte de a va deplasa la sediile unitatilor fiscale, pentru a fi primiti la ora dorita de dv;
-primirea de acte administrative fiscale;
-posibilitatea de a transmite solicitari de asistenta in domeniul fiscal prin formularul de contact inclus in SPV;
-accesul la noutati legislative;
-in perioada urmatoare, va exista posibilitatea de a face plata unor categorii de obligatii fiscale pentru persoanele juridice prin interconectarea SPV cu ghiseul.ro.
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.roANAF: Raspunsuri cu privire la inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat VirtualDeclaratia 150 in 2024. Unde, cand si cum se poate depune formularul?Noi reguli pentru utilizarea SPV, conform Ordinului 1090/2022. In sistem a fost introdusa sectiunea pentru E-FacturaANAF a realizat o noua sesiune de asistenta, pe tema "Inregistrarea in SPV"Ultimele articole
Fisa sintetica pe platitor. Cum o poti obtine si la ce servesteINREGISTRARE IN SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceCine foloseste e-Factura in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabiliiPrecizari ANAF cu privire la inregistrarea in SPV prin reprezentant desemnat/imputernicitDin 1 martie 2022 FIRMELE sunt obligate sa transmita declaratii fiscale catre ANAF exclusiv in mod onlineArticole similare
Comunicare electronica intre contribuabili si organul fiscal. Platile pentru creante, efectuate in platforma ghiseul.roANAF lanseaza aplicatia pe MOBIL si introduce noi servicii electronice in SPV pentru contribuabiliOUG 116/2024. Posta Romana va fi utilizata pentru noua amnistie fiscala. Ce beneficii au contribuabiliiOperatorii economici pot folosi, in relatia B2B, doar SPV pentru transmiterea facturilor electroniceCertificatul de atestare fiscala in 2020: Procedura de eliberare a certificatului, MODIFICATAUltimele articole
E-Factura ANAF. Facturile eronate trimise in SPV se corecteaza prin stornare?iFlow eFactura: Automatizare completa!E-Factura: Raspunsuri ANAF cu privire la dublarea facturilor in SPVFactura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?Notificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025Sfaturi de la experti
Productie mezeluri. Inregistrari contabile
Intrebare: Suntemo SRL cu activitatea principala de comercializare si producere de mezeluri pe care le producem si le vindem in magazinul propriu. Achizitionam materie prima de la diverse abatoare (carcase diverse, pui) si diverse...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Emitere factura de avans. Servicii neprestate
Intrebare: SC primeste o comanda pentru executarea unei lucrari pentru care s-a eliberat o factura de avans lucrare, factura fiscala si nu proforma, dar care nu a fost achitata si nici lucrarea executata, din motive tehnice. Au trecut 6 luni...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA