Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anunt ANAF privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobile

20-Iul-2017
1150

Contribuabilii care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal au obligatia sa inregistreze contractul din inchiriere la organul fiscal, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractul intre parti. Odata cu inregistrarea contractului se depune si declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Sunt considerate venituri din cedarea folosintei bunurilor si veniturile obtinute de catre proprietar din inchirierea camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare in scop turistic cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv. in cazul in care bunul inchiriat este detinut in comun, contractul se va inregistra de catre fiecare coproprietar la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul. Documentele se vor prezenta in copie si original.

Documentele necesare pentru inregistrarea contractului de inchiriere:
- contractul de inchiriere ( un exemplar in original se va pastra de catre organul fiscal);
- declaratia privind venitul estimat/ norma de venit - Formular 220, in 2 exemplare pentru fiecare proprietar,coproprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, dupa caz;
- actul de proprietate/detinere legala, copie si original; 
- imputernicire ( in cazul in care nu se prezinta proprietarul) insotita de actul de identitate al imputernicitului, dupa caz.

Contribuabili care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor pe parcursul unui an, cu exceptia veniturilor din arendare, datoreaza plati anticipate cu titlu de impozit in contul impozitului pe venit catre bugetul de stat si plati anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate.

Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Examen auditor financiar 2018. Teste de verificare
Vezi detalii
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Vezi detalii
50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii
Vezi detalii


Platile anticipate se stabilesc de organul fiscal, pe baza declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si a contractului incheiat intre parti sau pe baza veniturilor determinate in sistem real, pe baza datelor din contabilitate potrivit optiuni, prin "Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale".

In cazul in care, potrivit clauzelor contractuale, venitul din cedarea folosintei bunurilor reprezinta echivalentul in lei al sumei in valuta, determinarea venitului anual estimat se efectueaza pe baza cursului de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ziua precedenta celei in care se efectueaza impunerea. Platile anticipate se efectueaza in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru, respectiv: (25 martie, 25 iunie, 25 septembrie, 21 decembrie). 

Contribuabili care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor pot opta pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.

Organul fiscal competent stabileste plati anticipate prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net anual estimat din declaratia privind venitul estimat/norma de venit.

Baza de calcul a impozitului din cedarea folosintei bunurilor o reprezinta diferenta dintre venitul brut, cota de cheltuieli forfetare de 40% si contributia de asigurari de sanatate.

Baza lunara de calcul a contributiei de asigurari de sanatate pentru persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor este diferenta dintre venitul brut si cheltuiala deductibila determinata prin aplicarea cotei de 40%asupra venitului brut, nu poate fi mai mare decat valoarea a de 5 ori castigul salarial mediu brut, in vigoare in anul pentru care se stabileste contributia.

Impozitul reprezentand plata anticipata pe venituri din cedarea folosintei bunurilor si diferentele de impozit anual de regularizat, stabilite se pot achita:
- in numerar la sediile organelor fiscale cat si la Trezoreriile Statului;
- prin virament bancar, in conturile deschise la Trezoreriile Statului;
- prin mandat postal, in conturile deschise Trezoreriile Statului. 

- cu cardul bancar, la sediile organelor fiscale cat si la Trezoreriile Statului 
- on-line cu cardul prin intermediul platformei Ghiseul.ro

 Contribuabili care reziliaza contractele de inchiriere in cursul anului au obligatia sa instiinteze in scris in termen de 5 zile organul fiscal competent. in acest sens se va depune formularul 220 la care se vor anexa, in copie, documentele din care sa rezulte rezilierea contractului de inchiriere.

 Nedepunerea la termen a declaratiilor de venit de catre persoanele fizice constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50 lei la 500 lei.

 Pentru informatii suplimentare se poate accesa:
- pagina de Internet, www. anaf.ro-sectiunea-Asistenta contribuabili/ghiduri curente/ghidul fiscal al contribuabililor persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor;

 - telefonic, la Biroul central de asistenta telefonica a contribuabililor, la nr. 031.403.91.60;
- birourile de asistenta pentru contribuabili din cadrul organelor fiscale teritoriale.


Sursa: DGRFP Cluj-Napoca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anunt ANAF privind veniturile din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar si repartizarea profitului
    • Redam mai jos monografia contabila la inchiderea primului an, in cazul obtinerii de profit, dar si in cazul pierderii, pe care o va intocmi o societate nou-infiintata. O.M.F.P. nr. 3.055/2009 stabileste la punctul 8.9.4 tratamentul aplicat rezultatului exercitiului financiar, rezultatului reportat, repartizarii profitului si acoperirii pierderii contabile. "248. - (1) In contabilitate, profitul sau pierderea se stabileste cumulat de la inceputul exercitiului financiar. (2) Rezultatul...» citeste mai departe aici

  • Creante si datorii prescrise. Cum le inregistram?
    • Problema fiscala Cand se prescriu creantele si datoriile? Cand se intrerupe termenul de prescriptie? Cum se inregistreaza in contabilitate creantele si datoriile prescrise? Creantele reprezinta drepturi patrimoniale care, conform legii, rezulta din raporturile de drept material fiscal, in timp ce datoriile, din punct de vedere contabil, sunt surse de finantare externe puse la dispozitia unei intreprinderi. 1. Cand se prescriu creantele si datoriile? Creantele fiscale se stabilesc: - Fie prin...» citeste mai departe aici

  • Este mai eficient impozitul pe profit decat impozitul pe venit?
    • Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 79/2017, de la 1 ianuarie 2018 a fost eliminata posibilitatea firmelor sa opteze sa aplice impozitul pe profit in cazul detinerii unui capital social de cel putin 45.000 de lei. Insa, aceasta ordonanta trebuie sa fie aprobata prin lege de catre Parlament. Proiectul de lege privind aprobarea OUG nr. 79/2017 prevede reintroduce posibilitatea firmelor care au subscris un capital social reprezentând cel putin suma de 45.000 de lei...» citeste mai departe aici

  • Cand intervine obligatia de inregistrare in scopuri de TVA pentru operatiuni intracomunitare
    • Daca nu sunt inregistrate si nu au obligatia sa se inregistreze normal in scopuri de TVA (conform 316 din Codul fiscal) au obligatia sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare sau pentru servicii urmatoarele persoane: - persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si persoana juridica neimpozabila stabilita in Romania care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, inainte de efectuarea achizitiei intracomunitare, daca...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii se depun in martie 2018 si care sunt termenele de depunere
    • ANAF a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2018. ?Saptamana 5-11 martie Miercuri, 7 martie 1. Formularul 092 - Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania. Categorii de contribuabili Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii