Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016

10-Mai-2016
908

Ministerul Finantelor Publice pune la dispozitia contribuabililor persoane fizice inrolate in acest serviciu on-line documente sau informatii de natura fiscala cu caracter personal sau public, emise automat sau la cerere, prin intermediul SPV:

- Fara deplasarea contribuabilului la Administratia fiscala!

- Disponibil 24 de ore din 24!

- Corect si prompt informat!

Persoanele fizice care vor depune pana la data de 25 mai 2016, urmatoarele declaratii aferente anului fiscal 2015:


1. Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate ;

2. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat;

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii

3. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220)

pot completa si depune on-line aceste declaratii prin intermediul serviciului "SPAtIUL PRIVAT VIRTUAL"

INREGISTRAREA (INROLAREA) IN SPV

Operatiune facila, sigura si se poate realiza accesand site-ul ANAF: www.anaf.ro – SPAtIU PRIVAT VIRTUAL - sectiunea iNREGISTRARE UTILIZATORI

In sectiunea "Inregistrare utilizatori", contribuabilul isi completeaza datele intr-o pagina web securizata, avand posibilitatea de a alege tipul de APROBARE:

- on-line - prin completarea numarului de inregistrare al unei decizii de impunere sau al unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii, emisa de ANAF in perioada 2013 – 2015

SAU

- aprobarea la ghiseu - prin deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, cu BI/CI in original si copie precum si cu numarul de inregistrare obtinut dupa inregistrarea pe site.

Categorii de documente ce pot fi comunicate prin Serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL

 

** A. Documente emise de organul fiscal din oficiu sau la cererea contribuabilului

 

a) Din oficiu

1. Decizii de impunere anuala aferente veniturilor realizate incepand cu anul 2013

2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor (formular 650) pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

4. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii

 

b) La cererea contribuabilului


1. "Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ..."

2. "Nota obligatiilor de plata"

3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori"

4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»"

5. "Certificatul de atestare fiscala"

6. "Adeverinta de venit"

c) Declaratii ce pot fi transmise de contribuabil organului fiscal prin intermediul SPV

1. "Declaratie privind veniturile realizate din Romania (formular 200) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2014;

2. Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230) aferenta impozitului anual datorat incepand cu anul 2014;

3. Declaratie privind venitul estimat/norma de venit (formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015.

 

** B. Categoriile de informatii publice fiscale comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal"

1. Calendarul obligatiilor fiscale

2. Noutati legislative

3. Ghiduri fiscale

4. Campanii derulate

5. Comunicate de presa .

Temei legal:

Ordinului ministrului finantelor publice nr. 572/2015, act normativ care modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1154/2014 privind "Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice".

Sursa: ANAF Galati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noul canal de depunere a declaratiilor de venit pentru contribuabilii persoane fizice cu termen 25 mai 2016":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • E oficial! Majorarea plafonului TVA pentru intreprinderi mici : 300.000 lei
    • Regasiti mai jos Decizia Comisiei Europene privind plafonul special al intreprinderilor mici pentru perioada 1 ianuarie 2018 pana la 31 decembrie 2020. Astfel, conform art. 1, prin derogare de la articolul 287 punctul 18 din Directiva 2006/112/CE, Romania este autorizata sa acorde o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a caror cifra de afaceri anuala nu depaseste echivalentul in moneda nationala a 88.500 EUR la cursul de schimb din ziua aderarii sale. Articolul 2 Prezenta decizie...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inregistrare in scopuri de TVA va fi corelata cu modificarile din Codul Fiscal
    • Printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, Agentia Nationala de Administrare Fiscala coreleaza prevederile "Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de TVA", cu modificarile recente ale Codului Fiscal. Astfel, din cuprinsul actualei proceduri si din continutul unor formulare va fi eliminata sintagma "nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica". De asemenea, este necesara stabilirea unei proceduri prin care sa se asigure exercitarea, de catre...» citeste mai departe aici

  • Revine impozitul pe bacsis!
    • O masura controversata, din nou in atentia autoritatilor: impozitul pe bacsis revine, iar dovada consta in faptul ca reprezentanti ai domeniului HORECA au in lucru, impreuna cu Ministerul de Finante, un proiect prin care este prevazuta impozitarea bacsisului cu 16%. Se fiscalizeaza astfel bacsisul pe care il primesc ospatarii si, considera autoritatile, masura va aduce si bani la buget. "Pe notele de plata din restaurante va aparea o rubrica noua: bacsisul pe care un client vrea il lase...» citeste mai departe aici

  • Noile criterii ANAF, inainte de respingerea codului TVA
    • Recent au fost aduse modificari in ce priveste reinregistrarea firmelor in scopuri de TVA. Prin Legea nr.177/2017 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.3/2017, a fost eliminata din Codul fiscal prevederea conform careia firmele pot fi reinregistrate in scopuri de TVA doar daca justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica, indiferent de motivul pentru care li se anulase inregistrarea in scopuri de TVA. Asadar, firmele nu trebuie sa isi mai justifice nici...» citeste mai departe aici

  • Cele mai multe firme din Romania gasesc cu greutate candidati valorosi
    • In functie si de cerintele companiei, dar si de felul in care universitatile isi pregatesc absolventii, pe piata fortei de munca nu intarzie sa apara o criza in ce priveste cererea si oferta. Conform unui studiu recent intocmit de Ejobs, circa 86% dintre respondenti, majoritatea afaceri mici si mijlocii, se confrunta cu o lipsa acuta de candidati valorosi atunci cand recruteaza. Printre motive se numara "competivitatea ridicata", dar si "accesul la candidati specializati" ingreunat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"