Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF persoanele fizice

05-Sep-2014
1700
Prin OMFP 1154 din 02.09.2014 a fost aprobata Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice.

Procedura reglementeaza dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cuprinde regulile generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, regulile privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual" si regulile privind utilizarea serviciului "Buletinul informativ fiscal".

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual". Prin acest serviciu persoanele fizice pot transmite organului fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si cereri, inscrisuri sau documente.

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:

a) declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
b) cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
c) acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
d) documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
e) registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Documentele specifice fiecareia dintre aceste categorii, ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual", sunt prevazute in anexa nr. 1 la procedura.

Prin mijloacele electronice de transmitere la distanta Agentia Nationala de Administrare Fiscala furnizeaza serviciul "Buletinul informativ fiscal", care consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unor informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale.

Accesul la serviciul "Buletinul informativ fiscal" se realizeaza prin actionarea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care furnizeaza informatiile.

Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de Agentia ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt prevazute in anexa nr. 2 la procedura.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt gratuite. Acestea sunt disponibile 24 de ore din 24.

Furnizarea serviciilor de comunicare electronica se efectueaza prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finantelor Publice, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decat cele pentru care se identifica prin codul de inregistrare fiscala, precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

a) certificate digitale calificate;
b) credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Autor: Irina Dumitrescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Proiectul de Hotarare publicat marti-18 februarie – vine in aplicarea masurilor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF. De asemenea, se doreste continuarea unei restructurari mai...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica Formularul 120. Cum arata Declaratia 120 (proiect de Ordin)
    • Formularul 120 – Decontul privind accizele va fi modificat, potrivit unui proiect de Ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr.3386/2016 pus in dezbatere publica de ANAF. In referatul de aprobare a proiectului de Ordin pentru modificarea OPANAF nr.3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" se arata ca unele modificari se impun ca urmare a OUG 114/2018. “Prin Ordonanta...» citeste mai departe aici

  • Contabilitatea in partida simpla. Norme generale si registre obligatorii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid oficial cu privire la utilizarea documentelor financiar-contabile si intocmirea raportarilor anuale. Ghidul se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla. CONTABILITATEA IN PARTIDA SIMPLA Conform ghidului lansat de ANAF, categoriile de persoane care aplica reglementarile contabile...» citeste mai departe aici

  • Evaziune fiscala in Romania. Cum sa eviti acuzatiile si urmarile legale pe care acestea le implica (ghid de aparare)
    • Evaziunea fiscala este o infractiune si se pedepseste cu amenda sau chiar cu inchisoarea in Romania. Poti scapa de acuzatiile de evaziune fiscala si urmarile legale pe care acestea le implica in 2020 cu ajutorul unor strategii profesioniste. Legea nr. 129/2019, privind prevenirea si combaterea spalarii banilor cu efecte de la 1 ianuarie 2020, aduce numeroase obligatii pentru societatile comerciale pe care trebuie sa le indeplineasca neaparat pentru a evita amenzile. Evita acuzatiile de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Raportul de evaluare pentru stabilirea bazei impozabile. Prevederi legale
    • O societate are un raport de evaluare intocmit la 31.12.2019, pe acesta fiind inscrisa valoarea impozabila estimata a unei cladiri. Se inregistreaza in contabilitate valoarea impozabila? Care sunt prevederile legale privind valoarea impozabila a unei cladiri? Raspunsul il ofera consultantul fiscal, Irina Dumitrescu, care ne arata ca raportul de evaluare prin care se stabileste valoarea impozabila nu se inregistreaza in contabilitate. Acesta s-a intocmit pentru a fi depus la organele fiscale...» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative si de plata privind CASS
    • Care sunt obligatiile declarative si de plata privind CASS, in cazul unei persoane fizice autorizate, si in ce situatii trebuie completata Declaratia Unica? Raspunsul la aceste intrebari il veti gasi in cele ce urmeaza, plecand de la urmatoarea situatie: Un PFA care isi incepe activitatea pe data de 15.11.2019 realizeaza venit net de 13.000 lei pentru perioada 15.11.2019-31.12.2019. Contributia de sanatate o datoreaza pentru perioada de activitate: 2.080 lei x 2 luni x 10% = 416 lei...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016