Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF persoanele fizice

05-Sep-2014
926
Prin OMFP 1154 din 02.09.2014 a fost aprobata Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice.

Procedura reglementeaza dispozitivele de identificare electronica a persoanelor fizice in mediul electronic si cuprinde regulile generale privind comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice, regulile privind utilizarea serviciului "Spatiul privat virtual" si regulile privind utilizarea serviciului "Buletinul informativ fiscal".

Persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF prin accesarea serviciului "Spatiul privat virtual". Prin acest serviciu persoanele fizice pot transmite organului fiscal din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si cereri, inscrisuri sau documente.

Categoriile de documente care privesc situatia fiscala proprie a persoanei fizice ce pot face obiectul comunicarii prin "Spatiul privat virtual" sunt:

a) declaratii fiscale intocmite de persoana fizica, potrivit legii;
b) cereri adresate de persoana fizica organului fiscal pentru obtinerea unor informatii sau documente in legatura cu situatia fiscala personala, cum ar fi: cerere de informatii despre contributiile de asigurari sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale si altele asemenea;
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

c) acte administrative fiscale, acte de executare si alte acte emise de organul fiscal in executarea legii, cum ar fi: decizii de impunere, notificari, somatii si altele asemenea;
d) documente sau acte emise de organul fiscal la cererea persoanei fizice, cum ar fi: certificatul de atestare fiscala, adeverinta de venit si altele asemenea;
e) registrul documentelor electronice comunicate in ultimii 2 ani.

Documentele specifice fiecareia dintre aceste categorii, ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual", sunt prevazute in anexa nr. 1 la procedura.

Prin mijloacele electronice de transmitere la distanta Agentia Nationala de Administrare Fiscala furnizeaza serviciul "Buletinul informativ fiscal", care consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unor informatii publice cu caracter fiscal, in scopul indrumarii acestora in indeplinirea obligatiilor fiscale.

Accesul la serviciul "Buletinul informativ fiscal" se realizeaza prin actionarea butonului "RSS" din serverul MFP-ANAF, in aplicatia informatica sau navigatorul internet al utilizatorului, buton afisat pe paginile web internet ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care furnizeaza informatiile.

Categoriile de informatii publice fiscale furnizate de Agentia ANAF, ce pot fi comunicate prin serviciul "Buletinul informativ fiscal", sunt prevazute in anexa nr. 2 la procedura.

Serviciile de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta furnizate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt gratuite. Acestea sunt disponibile 24 de ore din 24.

Furnizarea serviciilor de comunicare electronica se efectueaza prin intermediul sistemului informatic centralizat al Ministerului Finantelor Publice, pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere se identifica electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligatiile fiscale pentru care, in relatia cu organul fiscal, se identifica prin codul de inregistrare fiscala.

Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent ori exercita profesii libere, pentru obligatiile fiscale altele decat cele pentru care se identifica prin codul de inregistrare fiscala, precum si celelalte persoane fizice se identifica electronic prin oricare dintre urmatoarele dispozitive:

a) certificate digitale calificate;
b) credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Autor: Irina Dumitrescu


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF persoanele fizice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.