Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP explica modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2017

14-Sep-2017
377

Cresterea economica de 5,8% inregistrata pe semestrul I a condus la revizuirea pozitiva a cresterii economice pe anul 2017 de la 5,2%, avuta in vedere la elaborarea bugetului pe anul 2017, la 5,6%.

Astfel PIB nominal estimat s-a majorat cu 21,9 miliarde lei, respectiv de la 815,2 miliarde lei la 837,1 miliarde lei.

In aceste conditii Guvernul realizeaza o rectificare bugetara pozitiva cu incadrarea in deficitul de 2,96% din PIB.

Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu 1.060,7 milioane lei, cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu 1.705,2 milioane lei, iar deficitul bugetar se mentine la 2,96% din PIB, potrivit metodologiei cash.

Modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2017:

La venituri:

Veniturile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.060,7 milioane lei.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Precizam ca bugetul general consolidat se compune in principal din:

Bugetul de stat,
Bugetele locale,
Bugetul asigurarilor sociale de stat,
Bugetul asigurarilor pentru somaj,
Bugetul Fondului National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate ,
Bugetul institutiilor finantate integral sau partial din venituri proprii,
Bugetul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Veniturile si cheltuielile bugetului general consolidat se calculeaza prin agregarea acestor bugete, dupa eliminarea transferurilor dintre ele (acesta fiind procesul de consolidare).

In mod similar se determina si indicatorul de referinta, respectiv deficitul bugetului general consolidat.

Prin rectificarea bugetara, veniturile au fost actualizate tinând cont de incasarile realizate pe primele 7 luni din acest an, precum si de masurile legislative aprobate in cursul acestui an.

Astfel, unele bugete componente ale bugetului general consolidat au inregistrat diminuari ale veniturilor (spre exemplu: bugetul de stat - 1.326,5 milioane lei) iar alte bugete au inregistrat majorari ale veniturilor (spre exemplu: bugetele asigurarilor sociale + 663,1 milioane lei, bugetele locale + 1.989 milioane lei) rezultând per sold un plus de venituri de 1.060,7 milioane lei, deci o rectificare pozitiva.

La cheltuieli:

Cheltuielile bugetului general consolidat se majoreaza, pe sold, cu suma de 1.705,2 milioane lei.

S-au asigurat fonduri suplimentare, dupa cum urmeaza:

- la bugetele locale s-au alocat suplimentar 680,1 milioane lei (suma fiind completata prin realocari de fonduri necheltuite) pentru:

salariile profesorilor din invatamantul preuniversitar - 350 milioane lei
centre publice pentru persoane adulte cu handicap - 87,8 milioane lei
insotitori persoane cu handicap - 110,9 milioane lei
programul cornul si laptele in scoli - 75,0 milioane lei
directiile de asistenta sociala si protectia copilului - 78 milioane lei
servicii de salvamar - 2,4 milioane lei.

- la Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale au fost asigurate suplimentar suma de 1,8 miliarde lei pentru schemele de plati directe pe suprafata. Aceste sume vor asigura integral plata in avans, pentru infiintarea culturilor in anul 2018. Totodata se va asigura cofinantarea proiectelor depuse in cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2014-2020 finantate din FEADR.

- la Ministerul Afacerilor Interne s-au alocat suplimentar 1,2 miliarde lei pentru:

  • asigurarea drepturilor salariale si de pensii ale politistilor
  • asigurarea mentenantei la aeronavele din dotare
  • achizitia de echipamente de protectie pentru politisti

- la Ministerul Sanatatii s-a asigurat suplimentar suma de 431 milioane lei pentru plata personalului din unitatile sanitare.

- la Ministerul Mediului de Afaceri, Comert si Antreprenoriat s-a alocat suplimentar, in completarea fondurilor europene (500 milioane lei) pentru programul start-up nation suma de 250 milioane lei.

- la Ministerul Muncii si Justitiei Sociale s-a asigurat suma de 795 milioane lei pentru plata pensiilor si drepturilor de asistenta sociala.

- la Ministerul Finantelor Publice - Actiuni Generale s-a asigurat suma de 2.464 milioane lei pentru prefinantarea de la bugetul de stat a proiectelor finantate din fonduri europene, in cazul indisponibilitatii temporare a acestora.

Diminuarile au fost operate de la Ministerul Dezvoltarii Regionale Administratiei Publice si Fondurilor Europene (-1.980 milioane lei), Ministerul Transporturilor (-6.249,1 milioane lei), Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale (-303,4 milioane lei), in principal din sumele aferente proiectelor cu finantare din fonduri europene, motivat de aprobarea cu intârziere a bugetului pe anul 2017, intârzierea procedurilor de achizitie ceea ce a condus la un grad redus al executiei bugetare pe primele 8 luni din acest an.

Este de mentionat faptul ca la ministerele la care au fost operate diminuari ale creditelor bugetare, nu au fost diminuate corespunzator si creditele de angajament, astfel incât sa nu fie afectat procesul de contractare a proiectelor finantate din fonduri europene precum si a lucrarilor de investitii. Diminuarea referindu-se doar la creditele bugetare (cash) ce nu mai pot fi utilizate in urmatoarele 4 luni.

De asemenea, in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale, au fost acordate credite de angajament in suma de 638 milioane lei pentru Programul "Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii", in vederea demararii procesului de selectie a beneficiarilor de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie.

Sursa: MFP

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP explica modificarea veniturilor si cheltuielilor bugetului general consolidat pe anul 2017":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016