Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF explica modificarile de ultima ora privind facilitatile fiscale. Termen 31 martie

29-Mar-2016
2616

Reamintim contribuabililor cu datorii restante catre bugetul general consolidat faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.219/24.03.2016 a fost publicat OMFP nr.378/17.03.2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a prevederilor OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin OMFP nr.3.831/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 874/23.11.2015. Modificarile si completarile aduse de noul act normativ se refera la:

Art.2 Obiectul facilitatilor fiscale:

Alineatul (3) se completeaza cu litera e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015"

Alineatul (7) se modifica, astfel:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din OUG, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;


b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date." Se introduce alineatul (8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.24/13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit.a) si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 sau in termenul de plata prevazut la art.156 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile;

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

Art.3 Procedura de acordare a amanarii la plata:

Se introduce alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

"(2^1) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii, prevazuta la anexa nr.7, ori de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art.1 – 4 din ordonanta de urgenta."

Litera b) a alineatului (5) si alineatul (8) se modifica, astfel:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.

(8) in situatia in care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

Art.4 Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii:

Se introduce alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

"(1^1) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art.4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale si a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

Se introduce alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:

"(4^1) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor."

Art.5 Procedura de acordare a anularii la plata in cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonari la plata:

Alineatul (2) se modifica, astfel:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d) si e). »

Se introduce articolul 5^1, cu urmatorul cuprins:

"Art.5^1 – Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art.3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificarii si se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr.8 (2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

Art.6 Dispozitii finale
Alineatul (1) se modifica, astfel:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin.(2), (6) si (8), art.4 alin.(4) si art.(5^1) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(2^1)."

ATENTIE!
· 31 martie 2016 - data limita pentru stingerea obligatiilor de plata principale · 30 iunie 2016 – data limita pentru depunerea cererii de anulare si pentru indeplinirea celorlalte conditii prevazute de lege.

in situatia in care contribuabilii nu se incadreaza in termenul limita de 31 martie 2016 pentru stingerea obligatiilor de plata principale, in conditiile prevederilor legale sus mentionate, acestia pot beneficia si de alte inlesniri – esalonari la plata, in conditiile prevazute de Cap.IV – inlesniri la plata din Titlul VII – Colectarea creantelor fiscale al Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: ANAF Galati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF explica modificarile de ultima ora privind facilitatile fiscale. Termen 31 martie":
Rating:

Nota: 3.75 din 8 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Regim fiscal pentru cazare si transport fara documente justificative pe durata deplasarilor
    • Potrivit HG 714/2018, personalul din institutiile publice beneficiaza, incepand cu 1 ianuarie 2019, de o indemnizatie de delegare de 20 lei/zi si o alocatie de cazare de 230 lei/zi, plus decontarea combustibilului pentru utilizarea in deplasare a masinii personale, de 7,5 litri/100 km. In baza vechii HG 1860/2006, Codul fiscal dadea dreptul firmelor private sa respecte aceleasi decontari, diferenta fiind doar in cazul diurnei, unde se accepta ca si cheltuiala deductibila de 2,5 ori diurna pentru...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Alocatiile de stat, MAJORATE prin OUG!
    • UPDATE 20 februarie 2019! Vesti bune pentru parinti! Alocatiile copiilor depasesc pragul de 84 lei/luna la care ramasesera blocate din iunie 2015 (cand fusesera dublate, de la cuatumul de 42 de lei/luna)! MMJS anunta ca Guvernul a adoptat marti, 19 februarie, Ordonanta de Urgenta prin care se MAJOREAZA alocatiile copiilor, de la 84 de lei, la 150 de lei/luna. Incepand cu data de 1 a lunii urmatoare intrarii in vigoare a Legii bugetului de stat pe 2019, cuantumul alocatiilor de stat pentru...» citeste mai departe aici

  • ANRE proroga termenul de transmitere a cifrei de afaceri pentru calcularea contributiei de 2% stipulata in OUG 114/2018
    • Potrivit unui anunt facut de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), termenul de transmitere a cifrei de afaceri in functie de care se va calcula contributia de 2% datorata de companiile energetice (asa cum este stipulat in OUG 114/2018) se abroga! Deocamdata, noul termen de furnizare a acestor date este necunoscut. "Avand in vedere prevederile Ordinului ANRE nr. 224/2018 de aprobare a tarifelor si contributiilor banesti percepute de ANRE in anul 2019, precum si...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Nu intentionam sa desfiintam Pilonul II de pensii
    • Pentru anul 2019 suma care va fi platita catre administratorii Pilonului II de pensii va fi de cu aproape un miliard de lei mai mare decat anul trecut, respectiv 8,65 miliarde de lei, fata de 7,71 miliarde de lei in 2018, potrivit declaratiilor facute de ministrul Muncii si Justitiei Sociale, Marius Budai. "In pofida a ceea ce spun unii clarvazatori care ne critica incontinuu vreau sa spun ca suma care va fi platita in 2019 catre administratorii Pilonului II de pensii este de 8,65 miliarde de...» citeste mai departe aici

  • Zilierii primesc sprijin din partea Guvernului in cautarea si gasirea unui loc de munca
    • Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS) anunta aprobarea criteriilor de acreditare a agentiilor de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, venind, astfel, in intampinarea nevoilor zilierilor. Proiectul de Hotarare initiat de MMJS si aprobat de Guvern prevede si procedura de acreditare si notificare, suspendare si retragere a acreditarii, respectiv a dreptului de a presta servicii de intermediere intre cererea si oferta de munca ziliera, dar si obligatiile agentiilor de...» citeste mai departe aici

  • Proiect de hotarare al PMB: Taxele si impozitele urmeaza sa fie majorate incepand cu anul viitor
    • Primaria Muncipiului Bucuresti (PMB) a pus in Transparenta Decizionala un nou Proiect de Hotarare privind stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Capitala, incepand cu anul 2020. “Proiectul de act normativ prevede o majorare a taxelor si impozitelor cu 4,6%, ca urmare a unei prevederi din Codul Fiscal care permite primariilor sa mareasca taxele locale in functie de inflatia anuala din Romania”, noteaza contabilul.manager.ro. Asadar, potrivit actului legislativ,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016