Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ANAF explica modificarile de ultima ora privind facilitatile fiscale. Termen 31 martie

29-Mar-2016
2517

Reamintim contribuabililor cu datorii restante catre bugetul general consolidat faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.219/24.03.2016 a fost publicat OMFP nr.378/17.03.2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a prevederilor OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin OMFP nr.3.831/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 874/23.11.2015. Modificarile si completarile aduse de noul act normativ se refera la:

Art.2 Obiectul facilitatilor fiscale:

Alineatul (3) se completeaza cu litera e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015"

Alineatul (7) se modifica, astfel:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din OUG, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;


b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date." Se introduce alineatul (8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.24/13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit.a) si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 sau in termenul de plata prevazut la art.156 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile;

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

Art.3 Procedura de acordare a amanarii la plata:

Se introduce alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

"(2^1) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii, prevazuta la anexa nr.7, ori de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art.1 – 4 din ordonanta de urgenta."

Litera b) a alineatului (5) si alineatul (8) se modifica, astfel:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.

(8) in situatia in care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

Art.4 Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii:

Se introduce alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

"(1^1) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art.4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale si a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

Se introduce alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:

"(4^1) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor."

Art.5 Procedura de acordare a anularii la plata in cazul contribuabililor care beneficiaza de esalonari la plata:

Alineatul (2) se modifica, astfel:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d) si e). »

Se introduce articolul 5^1, cu urmatorul cuprins:

"Art.5^1 – Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art.3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificarii si se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr.8 (2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

Art.6 Dispozitii finale
Alineatul (1) se modifica, astfel:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin.(2), (6) si (8), art.4 alin.(4) si art.(5^1) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(2^1)."

ATENTIE!
· 31 martie 2016 - data limita pentru stingerea obligatiilor de plata principale · 30 iunie 2016 – data limita pentru depunerea cererii de anulare si pentru indeplinirea celorlalte conditii prevazute de lege.

in situatia in care contribuabilii nu se incadreaza in termenul limita de 31 martie 2016 pentru stingerea obligatiilor de plata principale, in conditiile prevederilor legale sus mentionate, acestia pot beneficia si de alte inlesniri – esalonari la plata, in conditiile prevazute de Cap.IV – inlesniri la plata din Titlul VII – Colectarea creantelor fiscale al Legii nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.


Sursa: ANAF Galati

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANAF explica modificarile de ultima ora privind facilitatile fiscale. Termen 31 martie":
Rating:

Nota: 3.75 din 8 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizari acordate de societate platitoare de impozit pe profit. Tratament fiscal
    • Care este tratamentul fiscal care se aplica in cazul sponsorizarii acordate de o societate platitoare de impozit pe profit? Asadar, specialistii nostri ne vor arata daca sponsorizarea este deductibila din impozitul pe profit, in situatia in care o societate romaneasca, platitoare de impozit pe profit, acorda in baza unui contract de sponsorizare o suma lunara de 400 lei catre Ambasada Bulgariei din Romania in vederea sustinerii activitatilor din domeniul educatiei, respectiv intretinerea unei...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • APAPR: Din cauza nerespectarii legii, romanii au in conturile pentru Pilonul II sume mai mici cu 17,8%
    • Din cauza nerespectarii Legii 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, romanii au sume cu 17,8% mai mici in contul lor personal de Pilon II. De altfel, impactul la nivelul Pilonului II, tradus prin contributii nevirate, este de 1,9 miliarde de euro, dupa cum arata directorul general al fondului BCR Pensii si presedintele Asociatiei pentru Pensiile Administrate Privat din Romania (APAPR), Radu Craciun. Prezent la o conferinta de specialitate, presedintele APAPR a subliniat ca...» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016