Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere

07-Mar-2016
6936

Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul propriu, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul Ordinului ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Se reglementeaza prin actul normativ posibilitatea de anulare a penalitatilor de intarziere, precum si a unei cote de 54,2% din dobanzi pentru toti contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care datoreaza obligatiile de plata la bugetul general consolidat, fara nicio discriminare, daca indeplinesc conditiile impuse de lege.


1
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN nr…..

pentru modificareasi completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central in temeiul prevederilor art.16 lit.a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, aprobata cu modificarisi completari prin Legea nr. 4/2016,

a prevederilor art. 154 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu
modificarilesi completarile ulterioaresi a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.


34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. I – Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.874 din 23 noiembrie 2015, se modificasi se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, lit.e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015."

2. La articolul 2, alineatul (7) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei datesi pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgentasi s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date."

3. La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin.(8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise urmare inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a)si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile.

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

4. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21) cu urmatorul cuprins:

"(21) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr.7, ori
de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna din ipotezele reglementate de prevederile art.1-4 din ordonanta de urgenta. "

5. La articolul 3, alineatul (5) litera b)si alineatul (8) se modificasi vor avea urmatorul cuprins:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.
.....
(8) in situatia i n care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

6. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu urmatorul cuprins:

"(11) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principalesi a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa urmare inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

7. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin.(41), cu urmatorul cuprins:

"(41) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare
este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificareasi/sau cererea de anulare a accesoriilor."

8. La articolul 5, alineatul (2) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor
de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d)si e)."

9. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, art.51, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 51
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea, in acest sens, a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificariisi se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.

(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

10. La articolul 6, alineatul (1) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin. (2), (6)si (8), art. 4 alin. (4)si art. (51) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(21). "

11. Articolul 7 se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de organele fiscale prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice."

12. Dupa anexa nr. 6 la Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central din Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central se introduc doua noi anexe, anexele 7si 8, avand cuprinsul prevazut in anexele nr.1si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.II. - Anexele nr.1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.III. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
ANCA DANA DRAGU
Emis la Bucuresti, ...............................
Nr....................
4
ANEXA nr.1
(Anexa nr. 7
la procedura)
MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENTIA NAtIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............
INSTIINTARE de respingere a notificarii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ..................... ...... Denumirea/Numele si prenumele...............
Adresa: ........................................................... Adresa: .......................................................
Codul de identificare fiscala ............................. Codul de identificare fiscala ...................
in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, cu modificarilesi completarile ulterioare si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, cu modificarilesi completarile ulterioare,
avand in vedere notificarea dumneavoastra nr. .............. din data de ............, inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

se respinge notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata
accesorii

Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusa de dumneavoastra:
...........................................................................................................................................
Temeiul de drept:
..........................................................................................................................................
Mentiuni privind audierea contribuabilului:
……………………………...............................................................................................
Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
1 Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

ANEXA nr.2
(Anexa nr. 8
la procedura)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............

DECIZIE
prin care se ia act de retragerea notificariisi se defiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor
de plata accesorii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ...........................................................
Codul de identificare fiscala .............................
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ............................................................
Codul de identificare fiscala .............................

In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central,

avand in vedere notificarea dumneavoastra nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
precum si cererea de retragere a notificarii nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................
va comunicam ca am luat act de retragerea notificarii mentionate mai sus, astfel ca amanarea la plata aprobata prin Decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii nr....................din data de ....................., care se desfiinteazasi nu mai produce efecte, incepand cu data de .........................
impotriva prezentei decizii se poate formula constestatie, in conformitate cu prevederile art.
268 si art. 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ. Contestatia se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.

Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere":
Rating:

Nota: 3.14 din 11 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia recapitulativa 390 VIES. Cum arata noul formular.
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a supus dezbaterii publice un nou proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES)-Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare- publicat in data de 17.02.2020. Potrivit dispozitiilor art. 325 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni...» citeste mai departe aici

  • Acordarea facilitatilor in domeniul constructiilor in 2020
    • O societate are, in anul 2019 cifra afaceri totala = 1.110.682 RON, din care inchirieri = 297.637 RON, lucrari constructii = 813.051 RON, avansuri facturate pentru lucrari constructii (sold cont 419) = 60.200 lei. Poate aplica facilitatea fiscala pentru sectorul de constructii la calculul salariilor din luna dec. 2019? In anul 2020 se mentine situatia prezentata pentru anul 2019, iar pentru luna ian. 2020 situatia este urmatoarea: Cifra de afaceri totala = 88.500 lei, din care lucrari...» citeste mai departe aici

  • MFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Proiectul de Hotarare publicat marti-18 februarie – vine in aplicarea masurilor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF. De asemenea, se doreste continuarea unei restructurari mai...» citeste mai departe aici

  • Certificatul A1 - documentul care pune piedica romanilor detasati sa munceasca in alta tara UE
    • Trasa de maneca de contribuabili, ministrul Muncii – Violeta Alexandru – promite sa faca “lumina” si in privinta procedurii greoaie de eliberare a Certificatului A1 – necesar angajatilor romani, detasati intr-o alta tara europeana. Pentru eliberarea acestuia este necesar un dosar cu nu mai putin de 18 documente, care presupune mult timp si nervi tari din partea solicitantului. “Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea principalelor documente financiar - contabile si raportarile anuale - prezentate in noul GHID ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid privind intocmirea si utilizarea principalelor documente financiar – contabile si obligatii referitoare la intocmirea raportarilor anuale intocmirea raportarilor anuale prevazute de Legea contabilitatii. Prezentul ghid se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz....» citeste mai departe aici

  • Modele de subiecte si rezolvari CECCAR. Promovati cu brio examenul de acces la stagiu CECCAR din 2-4 octombrie
    • Anul acesta este momentul sa deveniti expert contabil! De ce sa mai amanati, cand puteti avea acces la functii mai bine platite si va puteti urma drumul catre succes in cariera? Desigur, pregatirea pentru examenul de acces la stagiu CECCAR nu este usoara. Programa de examen este stufoasa, iar concurenta este acerba. DAR… Aveti acum la indemana cel mai eficient instrument: Examen CECCAR 2020. 100 de Subiecte rezolvate!" ...click aici pentru detalii complete despre pachet >> Examenul CECCAR...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016