Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere

07-Mar-2016
6532

Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul propriu, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul Ordinului ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Se reglementeaza prin actul normativ posibilitatea de anulare a penalitatilor de intarziere, precum si a unei cote de 54,2% din dobanzi pentru toti contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care datoreaza obligatiile de plata la bugetul general consolidat, fara nicio discriminare, daca indeplinesc conditiile impuse de lege.


1
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN nr…..

pentru modificareasi completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central in temeiul prevederilor art.16 lit.a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, aprobata cu modificarisi completari prin Legea nr. 4/2016,

a prevederilor art. 154 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu


modificarilesi completarile ulterioaresi a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. I – Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.874 din 23 noiembrie 2015, se modificasi se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, lit.e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015."

2. La articolul 2, alineatul (7) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei datesi pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgentasi s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date."

3. La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin.(8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise urmare inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a)si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile.

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

4. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21) cu urmatorul cuprins:

"(21) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr.7, ori
de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna din ipotezele reglementate de prevederile art.1-4 din ordonanta de urgenta. "

5. La articolul 3, alineatul (5) litera b)si alineatul (8) se modificasi vor avea urmatorul cuprins:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.
.....
(8) in situatia i n care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

6. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu urmatorul cuprins:

"(11) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principalesi a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa urmare inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

7. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin.(41), cu urmatorul cuprins:

"(41) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare
este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificareasi/sau cererea de anulare a accesoriilor."

8. La articolul 5, alineatul (2) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor
de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d)si e)."

9. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, art.51, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 51
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea, in acest sens, a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificariisi se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.

(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

10. La articolul 6, alineatul (1) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin. (2), (6)si (8), art. 4 alin. (4)si art. (51) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(21). "

11. Articolul 7 se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de organele fiscale prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice."

12. Dupa anexa nr. 6 la Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central din Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central se introduc doua noi anexe, anexele 7si 8, avand cuprinsul prevazut in anexele nr.1si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.II. - Anexele nr.1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.III. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
ANCA DANA DRAGU
Emis la Bucuresti, ...............................
Nr....................
4
ANEXA nr.1
(Anexa nr. 7
la procedura)
MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENTIA NAtIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............
INSTIINTARE de respingere a notificarii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ..................... ...... Denumirea/Numele si prenumele...............
Adresa: ........................................................... Adresa: .......................................................
Codul de identificare fiscala ............................. Codul de identificare fiscala ...................
in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, cu modificarilesi completarile ulterioare si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, cu modificarilesi completarile ulterioare,
avand in vedere notificarea dumneavoastra nr. .............. din data de ............, inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

se respinge notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata
accesorii

Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusa de dumneavoastra:
...........................................................................................................................................
Temeiul de drept:
..........................................................................................................................................
Mentiuni privind audierea contribuabilului:
……………………………...............................................................................................
Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
1 Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

ANEXA nr.2
(Anexa nr. 8
la procedura)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............

DECIZIE
prin care se ia act de retragerea notificariisi se defiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor
de plata accesorii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ...........................................................
Codul de identificare fiscala .............................
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ............................................................
Codul de identificare fiscala .............................

In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central,

avand in vedere notificarea dumneavoastra nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
precum si cererea de retragere a notificarii nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................
va comunicam ca am luat act de retragerea notificarii mentionate mai sus, astfel ca amanarea la plata aprobata prin Decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii nr....................din data de ....................., care se desfiinteazasi nu mai produce efecte, incepand cu data de .........................
impotriva prezentei decizii se poate formula constestatie, in conformitate cu prevederile art.
268 si art. 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ. Contestatia se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.

Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere":
Rating:

Nota: 3.14 din 11 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Rosiile romanesti, in afara pericolului privind dublul standard! MADR: Sunt sigure pentru consum
    • Daca zilele trecute liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca legea privind dublul standard se va aplica inclusiv in cazul fermierilor, fiindca nu este permis ca unii sa “dea la coada” la rosii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca producatorii agricoli respecta recomandarile inspectorilor. “Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Autoritatea Nationala Fitosanitara, efectueaza in aceasta perioada controale in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016