Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere

07-Mar-2016
6152

Va aducem la cunostinta ca Ministerul Finantelor Publice a publicat pe site-ul propriu, la rubrica Transparenta decizionala, proiectul Ordinului ministrului finantelor publice pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central.

Se reglementeaza prin actul normativ posibilitatea de anulare a penalitatilor de intarziere, precum si a unei cote de 54,2% din dobanzi pentru toti contribuabilii persoane fizice, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica care datoreaza obligatiile de plata la bugetul general consolidat, fara nicio discriminare, daca indeplinesc conditiile impuse de lege.


1
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN nr…..

pentru modificareasi completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central in temeiul prevederilor art.16 lit.a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, aprobata cu modificarisi completari prin Legea nr. 4/2016,

a prevederilor art. 154 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu


modificarilesi completarile ulterioaresi a prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si
completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

ART. I – Anexa la Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.874 din 23 noiembrie 2015, se modificasi se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, lit.e), cu urmatorul cuprins:

"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015."

2. La articolul 2, alineatul (7) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(7) in sensul prevederilor art.4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.44/2015, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei datesi pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgentasi s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date."

3. La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin.(8), cu urmatorul cuprins:

"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise urmare inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a)si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii, este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile.

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."

4. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin.(21) cu urmatorul cuprins:

"(21) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii prevazuta in anexa nr.7, ori
de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna din ipotezele reglementate de prevederile art.1-4 din ordonanta de urgenta. "

5. La articolul 3, alineatul (5) litera b)si alineatul (8) se modificasi vor avea urmatorul cuprins:

"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.
.....
(8) in situatia i n care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."

6. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin.(11), cu urmatorul cuprins:

"(11) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principalesi a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa urmare inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere."

7. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin.(41), cu urmatorul cuprins:

"(41) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare
este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificareasi/sau cererea de anulare a accesoriilor."

8. La articolul 5, alineatul (2) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor
de plata principale prevazute la art.2 alin.(3) lit.b), d)si e)."

9. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, art.51, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 51
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor

(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea, in acest sens, a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificariisi se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.

(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta."

10. La articolul 6, alineatul (1) se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"(1) Deciziile prevazute la art.3 alin. (2), (6)si (8), art. 4 alin. (4)si art. (51) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art.3 alin.(21). "

11. Articolul 7 se modificasi va avea urmatorul cuprins:

"Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1 - 8 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de organele fiscale prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice."

12. Dupa anexa nr. 6 la Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central din Ordinul ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central se introduc doua noi anexe, anexele 7si 8, avand cuprinsul prevazut in anexele nr.1si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.II. - Anexele nr.1 si nr. 2 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art.III. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
ANCA DANA DRAGU
Emis la Bucuresti, ...............................
Nr....................
4
ANEXA nr.1
(Anexa nr. 7
la procedura)
MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGENTIA NAtIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............
INSTIINTARE de respingere a notificarii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ..................... ...... Denumirea/Numele si prenumele...............
Adresa: ........................................................... Adresa: .......................................................
Codul de identificare fiscala ............................. Codul de identificare fiscala ...................
in temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, cu modificarilesi completarile ulterioare si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr. 3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, cu modificarilesi completarile ulterioare,
avand in vedere notificarea dumneavoastra nr. .............. din data de ............, inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
luand in considerare ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015, cu modificarile si completarile ulterioare,

se respinge notificarea privind intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata
accesorii

Motivele de fapt pentru care se respinge notificarea depusa de dumneavoastra:
...........................................................................................................................................
Temeiul de drept:
..........................................................................................................................................
Mentiuni privind audierea contribuabilului:
……………………………...............................................................................................
Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
1 Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

ANEXA nr.2
(Anexa nr. 8
la procedura)
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Unitatea fiscala ..................................................................
Serviciul/Biroul/Compartimentul ........................................
Nr. .........../...............

DECIZIE
prin care se ia act de retragerea notificariisi se defiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor
de plata accesorii

Datele de identificare a contribuabilului Datele de identificare a imputernicitului
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ...........................................................
Codul de identificare fiscala .............................
Denumirea/Numele si prenumele ............................
Adresa: ............................................................
Codul de identificare fiscala .............................

In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, si ale Ordinului ministrului finantelor publice nr.3831/2015 pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central,

avand in vedere notificarea dumneavoastra nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................,
precum si cererea de retragere a notificarii nr............. din data de ..................., inregistrata la organul fiscal sub nr. .............. din data de ..........................
va comunicam ca am luat act de retragerea notificarii mentionate mai sus, astfel ca amanarea la plata aprobata prin Decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii nr....................din data de ....................., care se desfiinteazasi nu mai produce efecte, incepand cu data de .........................
impotriva prezentei decizii se poate formula constestatie, in conformitate cu prevederile art.
268 si art. 269 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in termenul prevazut de art. 270 al aceluiasi act normativ. Contestatia se
depune la organul fiscal emitent al deciziei.

Conducatorul unitatii fiscale
Numele si prenumele ......................
Semnatura si stampila unitatii ...........
Numar de operator de date cu caracter personal...........
Se mentioneaza denumirea organului fiscal emitent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP modifica din nou OUG 44/2015 si conditiile de anulare a penalitatilor de intarziere":
Rating:

Nota: 3.14 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016