Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP nr. 378/2016 a modificat procedura de amnistie fiscala

25-Mar-2016
1605

In Monitorul Oficial nr. 0219 din 24 martie 2016 a fost publicat OMFP nr. 378/2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.831/2015.

Noul act normativ modifica unele prevederi instituite de OUG 44/2015 (privind amnistia fiscala). Modificarile vizeaza definitia inspectiilor fiscale in desfasurare astfel ca intelegem prin inspectii fiscale in desfasurare la 31 octombrie 2015.

Elementele de noutate sunt reprezentate de notiunea de inspectii fiscale in desfasurare, astfel, in sensul prevederilor art. 4 din ordonanta de urgenta, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;

b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date.

In temeiul prevederilor art. 16 lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 4/2016, al prevederilor art. 154 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.

Articolul I

Procedura de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.831/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 874 din 23 noiembrie 2015, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii

1. La articolul 2 alineatul (3), dupa litera d) se introduce o noua litera, litera e), cu urmatorul cuprins:
e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie-21 octombrie 2015.

2. La articolul 2, alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(7) in sensul prevederilor art. 4 din ordonanta de urgenta, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:

a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;

b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date.

3. La articolul 2, dupa alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 13 ianuarie 2016;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016 sau in termenul de plata prevazut la art. 156 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile;

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr. 4/2016, sub sanctiunea decaderii.

4. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
(2^1) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii, prevazuta in anexa nr. 7, ori de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art. 1-4 din ordonanta de urgenta.

5. La articolul 3, litera b) a alineatul ui (5) si alineatul (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
b)nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.

................................................................................................

(8) In situatia in care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 3.

6. La articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
(1^1) in cazul obligatiilor fiscale prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta, cererea de anulare a accesoriilor trebuie depusa dupa stingerea obligatiilor fiscale principale si a cotei de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale individualizate in decizia de impunere emisa ca urmare a inspectiei fiscale, dar nu mai tarziu de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.

7. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmatorul cuprins:
(4^1) Contribuabilii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ fiscal in notificarea si/sau cererea de anulare a accesoriilor.

8. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(2) Obligatiile de plata accesorii ce pot face obiectul anularii la plata sunt cele aferente obligatiilor de plata principale prevazute la art. 2 alin. (3) lit. b), d) si e).

9. Dupa articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 51, cu urmatorul cuprins:

Articolul 5^1
Retragerea notificarii/cererii de anulare a accesoriilor
(1) Notificarea depusa potrivit art. 3 poate fi retrasa de contribuabil oricand, prin depunerea in acest sens a unei cereri la organul fiscal competent. Organul fiscal competent comunica contribuabilului decizia prin care se ia act de retragerea notificarii si se desfiinteaza decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, conform modelului prevazut in anexa nr. 8.
(2) Cererea de anulare a accesoriilor poate fi retrasa de contribuabil oricand. Prin retragerea cererii, contribuabilul isi mentine dreptul de a depune o noua cerere, cu respectarea conditiilor prevazute in acest sens de ordonanta de urgenta.

10. La articolul 6, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(1) Deciziile prevazute la art. 3 alin. (2), (6) si (8), art. 4 alin. (4) si art. (5^1) se emit de catre organul fiscal competent in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia. Aceste prevederi sunt aplicabile si instiintarii prevazute la art. 3 alin. (2^1).

11. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Articolul 7
Anexe
Anexele nr. 1-8 fac parte integranta din prezenta procedura. Pentru obligatiile de plata stabilite de organele fiscale prevazute la art. 1 alin. (2) lit. b), aceste anexe vor fi adaptate in mod corespunzator, potrivit legislatiei specifice.
12. Dupa anexa nr. 6 se introduc doua noi anexe, anexele nr. 7 si 8, avand cuprinsul prevazut in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul II
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Articolul III
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
p. Ministrul finantelor publice, Daniela Pescaru,
secretar de stat
Bucuresti, 17 martie 2016.
Nr. 378.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP nr. 378/2016 a modificat procedura de amnistie fiscala":
Rating:

Nota: 3.5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Editorial: Nu pretul e problema consultantilor fiscali care raman fara clienti
    • Traim in contextul unei economii influentate major de contextul international. Ne place sau nu, trebuie sa privim si catre vecini, dar si peste ocean. Sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere atunci cand ne stabilim inclusiv obiectivele financiare pentru anul in curs. In mare, asta cere de la noi sa fim mai prevazatori, mai chibzuiti cand vorbim de bugete si de cheltuieli. Dar ce influenta are actualul context socio-economic asupra clientilor? In mod similar, si pe acestia ii face sa...» citeste mai departe aici

  • ANAF va trimite scrisori pentru esalonarea datoriilor
    • Saptamana aceasta, la 27 martie, premierul Sorin Grindeanu a avut o noua intalnire cu presedintele ANAF, Bogdan Stan, si cu ministrul Finantelor, Viorel Stefan, pentru a evalua la ce nivel de implementare se afla cele 14 masuri noi pe care ANAF ar trebui deja sa le aplice pentru cresterea colectarii veniturilor la bugeutl de stat. Premierul Sorin Grindeanu le-a spus acestora ca va urmari in continuare personal modul in care se va derula activitatea ANAF, cu precadere in ce priveste imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • Vineri, 31 martie 2017 inclusiv, termen limita de declarare a mentiunilor pentru anumite categorii de contribuabili
    • Stim cat de pretioasa este informatia actualizata, mai ales pentru orice profesionist din domeniul fiscal-contabil care isi doreste sa aiba agenda de lucru organizata si cu termene pe care sa le respecte la timp. Cu atat mai mult trebuie sa va informati in aceasta perioada in care, asa cum v-am anuntat deja, ANAF pregateste controale pentru firmele care depun D 101. Va informam ca vineri, 31 martie 2017, este termenul de declarare a mentiunilor, prin formularul 010 "Declaratie de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Ce schimbari va implementa obligatoriu ANAF pana la 15 aprilie 2017!
    • Premierul Sorin Grindeanu a analizat, in cadrul intalnirii de lucru cu reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si ANAF, propunerile acestora pentru cresterea gradului de colectare a taxelor si impozitelor si pentru imbunatatirea relatiei dintre administratia fiscala si contribuabilii persoane fizice si juridice. Sunt avute in vedere o serie de masuri urgente cu implementare pana la data de 15 aprilie 2017, dintre care mentionam: Consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.