Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: Cum scapam de datoriile restante la data de 30 septembrie 2015?

24-Dec-2015
1438

Contribuabilii cu datorii restante la 30 septembrie 2015 dispun de anumite prevederi prin care li se acorda facilitati fiscale care anuleaza restantele, in anumite conditii. Astfel, potrivit prevederilor OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, organul fiscal competent acorda urmatoarele facilitati fiscale:

1.Anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale catre bugetul general consolidat, administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare organ fiscal central, restante la 30 septembrie 2015, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a)
stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale se stinge prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;
c) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege o cota de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

d) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

e) contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
f) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

2.Anularea obligatiilor de plata accesorii aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;
b) toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv;
c) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata declarate suplimentar stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale, se stinge prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;
d) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege o cota de 45,8% din dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
f) contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;
g) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

3.Anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si stinse pana la aceasta data, administrate de organul fiscal central, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) penalitatile de intarziere si dobanzile ce pot forma obiectul anularii sunt datorate si nestinse la 30 septembrie 2015, inclusiv;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data se stinge prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv.

c) contribuabilul depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

4.Anularea obligatiilor de plata accesorii aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate diferentele de obligatii de plata principale individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;

b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit. a) este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;

c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

Categoriile de obligatii de plata accesorii care, potrivit legii, pot face obiectul facilitatilor fiscale sunt urmatoarele:
a) penalitatile de intarziere;
b) o cota de 54,2% din dobanzi;
c) o cota de 77,1% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 46/2011.

Pentru a-si exprima intentia de a beneficia de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit ordonantei de urgenta, contribuabilii depun o notificare la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire. in baza notificarii, organul fiscal competent emite si comunica, contribuabilului, decizia de amanare la plata a obligatiilor de plata accesorii, iar institutiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare si/sau tertilor popriti care detin/datoreaza sume de bani debitorului - adresa de sistare temporara, totala sau partiala, a executarii silite prin
poprire.

Odata cu emiterea actelor prevazute mai sus, pentru obligatiile de plata accesorii care fac obiectul amanarii la plata:
a) nu incepe sau se suspenda, dupa caz, procedura de executare silita;
b)nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data de 30 iunie 2016 inclusiv, in cazul in care nu se depune aceasta cerere.

Pentru contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, facilitatile prevazute de ordonanta de urgenta se acorda atat pentru obligatiile de plata datorate de acestia, cat si pentru cele ale sediilor sale secundare si se analizeaza raportat la totalul obligatiilor contribuabilului si a sediilor sale secundare.

Pentru obligatiile esalonate la plata potrivit OUG nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarii la plata, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care esalonarea se finalizeaza pana la data de 31 martie 2016, se anuleaza cota de 54,2% din dobanda esalonata la plata aferenta ratelor cu termene de plata ulterioare datei de 1 octombrie 2015. in acest caz, penalitatile de intarziere amanate la plata se anuleaza potrivit OUG nr. 29/2011, aprobata prin Legea nr. 15/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.

Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre contribuabili, inclusiv de catre cei care au notificat organul fiscal, in baza unei cereri de anulare a accesoriilor depuse la registratura organului fiscal competent sau comunicate prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fara anexarea altor inscrisuri. Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, astfel cum acestea sunt prevazute de ordonanta de urgenta , iar termenul de depunere a cererii este de 30 iunie 2016 in cazul facilitatilor prevazute la pct. 1-3. in cazul facilitatilor prevazute la pct. 4
cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.

Pentru a beneficia de anularea obligatiilor fiscale accesorii, contribuabilii care se afla in procedura de executare silita trebuie sa notifice organul fiscal competent."


Sursa: ANAF Cluj

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: Cum scapam de datoriile restante la data de 30 septembrie 2015?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Statul pune bani deoparte pentru copilul tau, in contul de economii in care pui si tu. Programul gROwth
    • Statul roman sprijina intiativa parintilor de a economisi bani pentru copiii lor, printr-o noua OUG pentru programul gROwth. Prin intermediul conturilor deschise la trezorerie, statul participa cu o cota parte la economiile parintilor pentru copiii lor. Aceste conturi nu pot fi accesate decat pana la implinirea varstei de 18 ani a copilului pe numele caruia s-a deschis contul respectiv, scrie e-juridic.ro. In acest fel, raportul va fi castig-castig: statul obtine un imprumut facil pe care il va...» citeste mai departe aici

  • AMEF: Retur marfa. Obligativitatea utilizarii bonurilor de retur
    • In general, anumite magazine utilizeaza tipizate bonuri de retur pentru schimbul de produse sau pentru returul produselor. In aceasta situatie, unul dintre specialistii nostri ne va explica daca este obligatorie utilizarea bonurilor de retur si care este cadrul legislativ care reglementeaza acest lucru. Un operator economic a apelat la sfatul specialistului, marturisind ca in cazul in care utilizarea acestor documente nu este impusa de lege, doreste sa renunte la intocmirea lor pentru a...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor propune reducerea termenului de prescriptie a datoriilor fiscale la 2 ani!
    • Ministrul de Finante ia in calcul posibilitatea reducerii perioadei de prescriptie a datoriilor fiscale, Eugen Teodorovici anuntand ca va face o propunere astfel incat termenul sa scada de la 5 ani, la 2 ani. "ANAF avea multe alte lucruri de facut pana sa ajunga la acest tip de actiune. Ieri (vineri, n.r.) vorbeam cu vicepresedintele de la ANAF, care a pastorit aceasta situatie si care era convins de faptul ca este o masura foarte buna. Atunci mi-a venit si ideea de a propune o modificare...» citeste mai departe aici

  • Presedintele CNIPMMR: Niciodata salariul minim nu s-a marit cu 2 luni inainte de finalul anului
    • Pentru ca Guvernul nu mai are bani, transferul responsabilitatii si al costurilor este trecut in contul mediului privat, printr-o decizie nemaintalnita: aceea de marire a salariului minim la final de an, sustine presedintele Consiliului National pentru Intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Intr-o declaratie oferita Agerpres, presedintele CNIPMMR a vorbit despre intentia Guvernului de a majora salariul minim inainte de inceputul anului viitor....» citeste mai departe aici

  • Procedura de distribuire interimara a dividendelor
    • Ce etape trebuie sa parcurga o microintreprindere cu asociat unic care doreste sa plateasca dividende din profitul inregistrat in anul 2018, conform reglementarilor valabile incepand cu luna iulie 2018 (plata trimestriala a dividentelor in cursul anului)? Se fac situatii financiare intermediare, in situatia in care bilantul s-a depus la 30 iunie 2018? Se face hotarare a adunarii asociatilor pentru aprobarea situatiilor financiare intermediare si a repartizarii profitului la dividende, la fel cum...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor, despre posibila inghetare a salariilor: Este o varianta trimisa Comisiei Europene
    • Ministrul Finantelor a anuntat ca documentul prezentat de senatorul PNL, Florin Citu, privind o posibila inghetare a salariilor bugetare, este unul public trimis Comisiei Europene, si reprezinta un document de lucru. "Este un document trimis Comisiei Europene. Domnul senator n-a facut altceva decat sa preia un document public si sa-l puna pe pagina proprie de Facebook. Este un document de lucru, sa spunem asa, o posibila varianta trimisa Comisiei Europene, pentru ca acesta este modul in care...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016