Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordin de compensare intre trei parteneri. Care va fi tratamentul fiscal?

05-Sep-2014
15468
Analiza urmatoare face referire la societatea A care datoreaza suma X catre societatea B. B datoreaza aceeasi suma catre societatea C. Pentru a realiza efectiv o compensare in 3, stabilim daca trebuie sa existe si o datorie de aceeasi valoare a lui C catre A. In acest caz, vom vedea cum se efectueaza compensarea din punct de vedere al emiterii ordinelor de compensare.

De asemenea, vom vedea cate ordine de compensare emite fiecare din parti (ca numar, nu ca exemplare) si catre care dintre parteneri.

In plus, stabilim daca agentul initiator va inscrie pe verso-ul ordinului emis facturile emise de el catre agentul destinatar, facturile primite de la destinatar sau ambele seturi de facturi si daca exista si o alta varianta.

Vom stabili si cum se impart exemplarele (rosu si albastru) ordinelor de compensare emise intre cei trei parteneri, furnizand si un exemplu cat mai detaliat al fluxului ordinelor de compensare in baza datelor de mai sus.

Compensarile reciproce intre creante se efectueaza conform prevederilor HG 685/1999 privind Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor persoane juridice, ce stabileste ca pentru facturi restante mai vechi de 30 de zile cu valori mai mari de 10.000 lei , compensarea datoriilor neplatite la termenele scadente se va realiza numai in conformitate cu prevederile regulamentului de compensare mentionat anterior pe baza unor formulare tipizate si numai prin intermediul Serviciului de compensare din cadrul Institutului de Management si Informatica (IMI), structura a Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.

De asemenea, conform OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata, firmele care doresc sa isi compenseze datoriile, pentru a fi incluse in procedura de compensare, trebuie sa intocmeasca o situatie privind sumele restante mai vechi de 30 de zile, de la orice debitor, respectiv catre orice creditor, pe care sa o depuna la Institutul de Management si Informatica, online sau pe suport magnetic (dischete).
 
In ceea ce priveste facturile mai noi de 30 de zile si cu o valoare mai mica de 10.000 de lei, firmele pot realiza compensarea in mod direct, fara a fi obligati sa intre in sistemul de compensare stabilit de Regulament. Totusi, si in acest caz, compensarea trebuie realizata numai pe baza formularelor tipizate.

In cazul analizat, pentru a se realiza compensarea intre cele trei societati, este necesar sa existe si o datorie a societatii C catre societatea A.

Astfel, fiecare dintre cele trei societati va inmana exemplarul de culoare rosie al documentului de compensare celeilalte societati completat corespunzator, semnat si stampilat. Ambele exemplare ale documentului de compensare (rosu/albastru) sunt exemplare originale, iar modalitatea de distribuire a formularelor (rosu/albastru) intre initator si destinatar a fost stabilita de catre Institutul de Management si Informatica (IMI).

In concluzie, fiecare din cele trei societati va emite cate un ordin de compensare (in doua exemplare), astfel: intre A si B, intre B si C, intre C si A.

Agentul initiator va trece pe verso facturile emise de el, ca si agent initiator si va pastra exemplarul rosu, iar exemplarul albastru il va lua cealalta societate, ca si agent destinatar.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordin de compensare intre trei parteneri. Care va fi tratamentul fiscal?":
Rating:

Nota: 3.18 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ministrul de Finante: Din 2019, firmele vor fi impartite in trei categorii
    • Ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, miercuri, ca in Parlament se discuta posibilitatea ca, incepand din 2019, firmele sa fie impartite in 3 categorii: A, B si C. Prezent la cea de-a treia editie a “Forumului Capitalului Romanesc”, ministrul Finantelor a mai anuntat ca, deocamdata, se cauta un temei legal, pentru a imparti firmele in trei categorii, A, B si C”, masura urmand sa fie adoptata pana la finalul acestui an, pentru ca incepand de anul viitor sa...» citeste mai departe aici

  • Deputatii au decis: Cota REDUSA DE TVA se va aplica si altor activitati turistice
    • Deputatii au votat, miercuri, intr-o majoritate cavarsitoare (de peste 99%), suplimentarea activitatilor turistice pentru care se aplica reducerea cotei TVA la 5%. Asadar, legea adoptata in Guvern prevede aplicarea cotei reduse de TVA si pentru transportul de persoane cu trenurile sau vehiculele istorice cu tractiune cu aburi pe linii inguste, telecabine sau teleski in scop turistic sau de agrement. Proiectul de lege a trecut de Camera Deputatilor cu 199 de voturi ”pentru” si doua...» citeste mai departe aici

  • Procedura de angajare a unui cetatean strain
    • In cele ce urmeaza, unul dintre specialistii nostri va explica, in amanunt, care este procedura de angajare a unui cetatean strain, ce documente sunt necesare, dar si de ce acte are nevoie angajatul. Raspunsul specialistului Procedura de angajare a unui cetatean strain este reglementata de Ordonanta 25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul Romaniei si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in Romania. Pentru angajarea...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Punctul de pensie ar putea fi majorat prin Ordonanta de Urgenta
    • Majorarea punctului de pensie ar putea fi facuta prin Ordonanta de Urgenta, a anuntat ministrul Muncii, Marius Budai, precizand, totusi, ca decizia se va lua abia dupa consultari cu Ministerul Justitiei. "Vom regla prin Ordonanta de Urgenta daca va fi nevoie. Nu Legea pensiilor, ci anumite reglaje. Daca vor trebui facute, le vom regla prin Ordonanta de Urgenta... Majorarea punctului de pensie poate trece prin orice reglementare legala: fie ordonanta, fie lege, fie hotarare de guvern. Vom vedea,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016