Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

IMM cer compensari directe intre firme

04-Oct-2011
4409
In acest moment sunt obligate sa transmita la IMI datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) propune simplificarea procedurilor administrative pentru IMM-uri prin eliminarea obligativitatilor firmelor de efectuare a compensarilor intre persoane juridice numai prin IMI (Institutul de Management si Informatica). Conform Hotararii nr. 685/1999, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa transmita la Institutul de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 10.000 lei.

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare si cel al debitelor catre bugetul de stat

In aceasta categorie se includ volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente; volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz; volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat, dar si volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta. De asemenea, contribuabilii sunt obligati sa actualizeze aceste date transmise la cel mult 30 de zile.

Toate compensarile intermediate conform prezentului regulament sunt legal efectuate
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii

Astfel, ordinul de compensare emis de Serviciul de compensare reprezinta document justificativ de inregistrare in contabilitate a stingerii creantelor si datoriilor care au facut obiectul compensarii. Acest ordin de compensare se anexeaza la nota contabila. In acest caz, CNIPMMR propune abrogarea in regim de urgenta a Hotararii nr. 685/1999, care genereaza birocratie excesiva, costuri suplimentare nejustificate si care contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial.

Compensare directa fara intermediari

Argumentele pe care se bazeaza propunerea formulata de membrii CNIPMMR sunt legate de doua persoane juridice care se bazeaza pe o relatie contractuala directa ce trebuie sa aiba posibilitatea de a-si compensa direct (in conditiile Codului civil), fara intermediari, datoriile, respectiv creante peste 10.000 lei si restante peste 30 de zile, fara a fi obligate la costuri suplimentare prin declararea si compensarea lor numai prin IMI. In cadrul Hotararii 685/1999 se prevede ca toate compensarile intermediate conform regulamentului sunt legal efectuate, ceea ce se poate interpreta, in mod literal, ca orice compensare efectuata in afara IMI nu ar fi legala, fapt ce contravine prevederilor Codului civil si Codului comercial, precum si libertatii contractuale, prin interventia statului intr-o relatie comerciala dintre doua persoane juridice.

Stingerea creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document

Totodata, obligativitatea ca orice compensare efectuata sa se faca numai pe formular tipizat conform acestui Regulament se considera ca nu isi are rostul, atata timp cat exista prevederi legale (Codul civil si Codul comercial) care dau posibilitatea stingerii creantelor si datoriilor intre doua persoane juridice de drept si pe baza unui alt document (n.r. - act aditional la contractul initial, proces verbal de compensare).
CNIPMMR arata ca obligativitatea utilizarii unui formular tipizat creeaza si posibilitatea unor abuzuri din partea anumitor organe ale statului care pot interpreta legea intr-un mod total nefavorabil IMM-urilor, putandu-se ajunge chiar si la posibilitatea ca in instanta aceste compensari efectuate intre doua persoane juridice, chiar si daca sunt aprobate de ambele parti, sa fie anulate ca nu s-au facut prin IMI sau pe document tipizat.

Membrii CNIPMMR arata ca obligativitatea compensarii creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice prin IMI genereaza timp pierdut pentru IMM-uri si, totodata, costuri suplimentare, inutile, tariful perceput de IMI nefiind unul scazut.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "IMM cer compensari directe intre firme":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

06-Oct-2011

O initiativa extraordinara. Sper sa se aplice.

05-Oct-2011

Minunat! O initiativa foarte buna. Sper sa o vad pusa in practica. Nu se supara oare niste minti luminate ca raman fara obiectul muncii?

05-Oct-2011

Ar fi foarte bine venita aceasta propunere de compensarea creantelor/datoriilor intre doua persoane juridice,fara plafonarea sumelor.Modalitatea de pana acum a fost greoaie ,pierdere mare de timp si multa birocratie.Cred ca un proces verbal de compensare intre cele doua persoane juridice ar fi de recomandat.





Subiectele saptamanii

  • Guvernul va schimba impozitarea PFA si plata CAS! Vine si cu nou proiect pentru Codul penal
    • Guvernul continua programul de aplicare a unor masuri care vizeaza taxele si impozitele din Romania. Daca unele taxe se reduc (precum conditia unui capital minim social de 200 lei la infiintarea unei firme, reducerea impozitului pe venit de la 16% la 10%), exista si masuri care impoziteaza suplimentar veniturile bugetare. Cititi si ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani! Ar urma astfel sa se elimine impozitul pe dividende, dar sa se reduca si cota...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! ANAF ar putea trimite decizii de incasare contributii din ultimii 4 ani
    • In urma unor intalniri cu premierul Grindeanu si oficiali ANAF, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat mai multe masuri care vizeaza, pe de o parte, o mai buna relatie intre autoritatile fiscale si contribuabil si, pe de alta parte, cresterea colectarilor de taxe la bugetul de stat. In perioada urmatoare, ANAF ar putea incepe sa trimita decizii de plata pentru asigurarile de sanatate neachitate in ultimii patru ani tot din lipsa de eficienta in comunicare intre mai multe institutii...» citeste mai departe aici

  • Cum se impoziteaza in 2017 bunurile sau serviciile acordate gratuit asociatilor
    • Pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit cheltuielile facute in favoarea actionarilor sau asociatilor, altele decat cele generate de plati pentru bunurile livrate sau serviciile prestate contribuabilului, la pretul de piata pentru aceste bunuri sau servicii, sunt cheltuieli nedeductibile la determinarea rezultatului fiscal. Printre altele, sunt considerate cheltuieli facute in favoarea actionarilor sau asociatilor: - bunurile, marfurile si serviciile acordate actionarilor sau...» citeste mai departe aici

  • Anulare repartizare profit si impozit dividende. Procedura explicata in detaliu
    • Procedura de mai jos, de natura juridica si de guvernanta corporativa, este explicata in detaliu prin cele de mai jos, cu privire la anularea repartizarii profitului: Avem astfel urmatoarele date date: "In anul 2015 o societate a repartizat la dividende suma de 75.000 lei din profitul anului 2014. Dividendele nu au fost ridicate si nu s-a declarat si platit impozitul pana la 25 ianuarie 2016. In anul 2016 societatea repartizeaza din nou la dividende suma de 130.000 lei din profitul anului 2015...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 20-16 martie 2017
    • Va tinem la curent cu noutatile publicate de ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili. Noile acte normative sunt incluse perioada 20-16 martie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 22/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.43/2013 privind unele masuri pentru dezvoltarea si sustinerea fermelor de familie si facilitarea accesului la finantare al fermierilor, pentru completarea art. 51 din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea...» citeste mai departe aici

  • Cum identificam operatiunile scutite de TVA? Furnizarea unui serviciu informatii prin sms
    • Situatiile in care anumite servicii sunt scutite de TVA se supun unui regim distinct. Prevederile in vigoare, consultate si explicate in mod corect, previn situatiile in care se fac confuzii cu privire la operatiunile scutite. Avem astfel urmatorul caz: "O societate bancara doreste furnizarea unui serviciu de transmitere informatii prin SMS si va percepe un comision per SMS incasabil la momentul furnizarii fiecarui SMS. Valoarea acestuia este mai mare decat cea cu care achizitioneaza acest...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.