Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Cand se anuleaza din oficiu inregistrarea TVA? Modificari de la 1 februarie 2015

14-Ian-2015
1536

Situatii in care organul fiscal anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile, obligatii fiscale



Inregistrarea in scopuri de TVA a persoanei impozabile se anuleaza daca:

a) Este declarata inactiva fiscal potrivit art. 78^1 Cod procedura fiscala art. 153 (9) a)

- Anularea inregistrarii in scopuri de TVA - DIN OFICIU - art. 153 (9^1) a)

- Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA = data declararii ca inactiva

- Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal reinregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA la solicitarea acestora - formular 099 - art. 153 (9^1) a) daca inceteaza situatia care a condus la anulare

- Data reinregistrarii in scopuri de TVA = data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA

b) A intrat in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului - Art. 153 (9) b)

- Anularea inregistrarii in scopuri de TVA - DIN OFICIU - art. 153 (9^1) a)

- Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA = data inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului

- Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, organul fiscal reinregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA la solicitarea acestora - formular 099 - daca inceteaza situatia care a condus la anulare - art. 153 (9^1) a)

- Data reinregistrarii in scopuri de TVA = data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA


c) Asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal - Art. 153 (9) c)

- infractiuni de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal si/sau

- faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din OG nr. 75/2001: atragerea raspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilit prin decizie a organului fiscal ramas definitiv in sistemul cailor administrative de atac sau prin hotarare judecatoreasca.


- Anularea inregistrarii in scopuri de TVA - DIN OFICIU - ART. 153 (9^1) b)

- Data anularii inregistrarii in scopuri de TVA = data comunicarii deciziei de anulare din oficiu a inregistrarii in scopuri de TVA

Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, organele fiscale reinregistreaza persoana impozabila in scopuri de TVA la solicitarea acesteia - formular 099 -daca inceteaza situatia care a condus la anulare.

ATENTIE!!!

Prin exceptie, incepand cu data de 1 februarie 2015:

1. In cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni (SA, SCA) se dispune anularea inregistrarii in scopuri de TVA daca: administratorii si/sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) OG nr. 75/2001

2. In cazul societatilor cu raspundere limitata, in comandita simpla, si in nume colectiv (SRL, SCS si SNC) se dispune anularea inregistrarii in scopuri de TVA daca: asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratorii


>> Continuarea aici.

Sursa: Finante Brasov


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cand se anuleaza din oficiu inregistrarea TVA? Modificari de la 1 februarie 2015":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016