Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

23-Ian-2015
2115

Regasiti mai jos Ordinul 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


EMITENT: MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGETIA NATIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT iN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 9 ianuarie 2015


In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 alin. (7^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 50 si 52 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Manual de politici contabile 2018


Manualul de politici contabile este obligatoriu CD-ul „Manual de Politici Contabile editabil 100 editabil elaborat in conformitate cu reglementarile contabile Aflati solutia rapida pentru elaborarea propriului manual de politici contabile Modificarea Legii 82 1991 prin OUG 79 2014 a adus ca noutate o amenda aspra de pana la 4 000...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


ART. 1

Prezentul ordin stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) si art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal. Sucursalele din Romania ale persoanelor impozabile care au sediul activitatii economice in afara Romaniei, care au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Codul fiscal, nu fac obiectul prevederilor prezentului ordin.

ART. 2

(1) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, trebuie, in aceeasi zi cu depunerea, la oficiul registrului comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului, sa depuna la organele fiscale competente cererea de inregistrare in scopuri de TVA (formular 098), conform modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, trebuie sa depuna la organele fiscale competente declaratia de mentiuni (formular 010).

(3) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal, trebuie sa depuna la organele fiscale competente cererea de inregistrare in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal (formular 099).

(4) in sensul prezentului ordin, prin organ fiscal competent se intelege, dupa caz:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social de clarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului - pentru solicitarea inregistrarii, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;

b) organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe -pentru solicitarea inregistrarii, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal.

ART. 3

Criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile prevazute la art. 1 sunt:

a) persoana impozabila nu se afla in situatia prevazuta la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in situatia de a nu desfasura activitati economice in spatiul destinat sediului social si/sau sediilor secundare si nici in afara acestora;

b) niciunul dintre administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, inregistrati fiscal in Romania, si nici persoana impozabila insasi in cazul persoanei care solicita inregistrarea, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) evaluarea, pe baza analizei efectuate de organele fiscale, a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea locul in Romania.

ART. 4

(1) Pentru evaluarea criteriului de la art. 3 lit. a) persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora. (2) Criteriul de la art. 3 lit. b) se refera la:

a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) asociatii societatii comerciale, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social al acesteia, si la administratori, in cazul altor societati comerciale decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) in cazul in care administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile, definiti la alin. (2), nu sunt inregistrati fiscal in Romania, acestia trebuie sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au comis/au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Pentru evaluarea criteriului de la art. 3 lit. c) persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere (formular 088), conform modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ART. 5

(1) La primirea solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent verifica documentatia depusa.

(2) In cazul in care solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA nu are anexate toate documentele prevazute la art. 4, organul fiscal competent notifica, in termen de o zi lucratoare de la data depunerii solicitarii incomplete, persoana impozabila in vederea completarii documentatiei.

(3) Se supun solutionarii numai solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA care au anexate toate documentele prevazute la art. 4.

(4) In situatia in care persoana impozabila nu transmite documentatia completata in termenul stabilit prin notificare, organul fiscal ii transmite o instiintare cu privire la imposibilitatea solutionarii cererii.

ART. 6
(1) in vederea solutionarii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent verifica indeplinirea criteriilor prevazute la art. 3 lit. a) si b).

(2) Solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA este respinsa, fara a se mai verifica celelalte criterii, daca persoana impozabila se afla intr-una din urmatoarele situatii:

a) depune o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca persoana juridica nu desfasoara activitati economice la sediul social/domiciliul fiscal, la sediile secundare sau in afara acestora;

b) administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile, astfel cum sunt definiti la art. 4 alin. (2), sau persoana impozabila insasi, in cazul persoanei care solicita inregistrarea, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, au/are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

Inregistrare in scopuri de TVA, impreuna cu toata documentatia care a stat la baza analizei, directiei
regionale antifrauda competenta.

(7) in urma verificarilor efectuate, directia regionala antifrauda returneaza organului fiscal competent solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA si documentatia, insotite de un referat care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a inregistrarii in scopuri de TVA. Referatul care cuprinde propunerea de resping ere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA va contine si motivele de fapt si de drept care stau la baza propunerii de respingere.

(8) in baza referatului de la alin. (7), organul fiscal competent emite decizia prin care se aproba sau,
dupa caz, se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA.

ART. 9
(1) Solutionarea solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA se finalizeaza prin emiterea deciziei de
aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA.

(2) Decizia de aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se comunica persoanei impozabile, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 10

(1) Decizia de aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se emite in termen de:

a) o zi lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2) lit. a) si b);

b) 5 zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 8 alin. (3) si (5);

c) 30 de zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 8 alin. (6)-(8).

(2) in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, decizia de aprobare sau de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se emite intermenele prevazute la alin. (1), dar nu inainte de data la care se comunica certificatul de inmatriculare in registrul comertului.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. 12
(1) Prezentul ordin se aplica incepand cu data de 1 februarie 2015.

(2) Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA depuse pana la data aplicarii prezentului ordin se solutioneaza conform procedurii in vigoare la data depunerii cererilor.

ART. 13
Directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora, precum si directiile regionale antifrauda fiscala vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Gelu-stefan Diaconu
Bucuresti, 7 ianuarie 2015.
Nr. 17

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

  • Urmeaza evenimente despre care se va vorbi intens! Consultantii si contabilii trebuie sa fie pregatiti
    • Trebuie neaparat sa stiti: urmeaza niste evenimente despre care, cu siguranta, se va vorbi in perioada urmatoare. Conferinta de Fiscalitate si Contabilitate, organizata de Rentrop&Straton vine in orasul dvs! In perioada 1 octombrie - 5 noiembrie aveti ocazia sa participati la unul sau mai multe evenimente care alcatuiesc Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate organizat de Rentrop&Straton. Cititi detalii despre eveniment si despre modalitatea prin care puteti sa rezervati un loc in...» citeste mai departe aici

  • Radierea unui CMI. Procedura si declaratii depuse
    • Un medic doreste radierea unui Cabinet Medical Individual si doreste sa stie care sunt procedurile care trebuie urmate, motiv pentru carea a apelat la sfatul specialistilor nostri. Cum cazul nu este singular, sigur acest studiu de caz va fi de folos si altor contribuabili care se confrunta cu o situatie asemanatoare. Asadar, in situatia analizata in materialul de fata, medicul titular al cabinetului este inregistrat fiscal pentru obligatii aferente activitatii independente in judetul Ilfov unde...» citeste mai departe aici

  • Cresterea productiei industriale: Romania, locul doi in UE, in luna iunie
    • Romania a avut o crestere a productiei industruiale care a clasat-o pe locul doi in UE, in luna iunie 2018, dupa Irlanda, arata raportul publicat, marti, de Eurostat. Printre tarile cu cele mai semnificative scaderi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, se numara Danemarca, Portugalia si Olanda. Dintre statele membre UE pentru care sunt disponibile date, cele mai mari cresteri ale productiei industriale din luna iunie 2018, comparativ cu perioada similara din anul precedent, au fost...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016