Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA

23-Ian-2015
1941

Regasiti mai jos Ordinul 17/2015 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA.


EMITENT: MINISTERUL FINANtELOR PUBLICE
AGETIA NATIONALa DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT iN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 9 ianuarie 2015


In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare, al art. 153 alin. (7^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si avand in vedere dispozitiile art. 50 si 52 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii


Prezentul ordin stabileste criteriile pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor comerciale care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) si art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal. Sucursalele din Romania ale persoanelor impozabile care au sediul activitatii economice in afara Romaniei, care au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in Romania, conform prevederilor art. 153 alin. (2) din Codul fiscal, nu fac obiectul prevederilor prezentului ordin.

ART. 2

(1) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, trebuie, in aceeasi zi cu depunerea, la oficiul registrului comertului, a cererii de inmatriculare in registrul comertului, sa depuna la organele fiscale competente cererea de inregistrare in scopuri de TVA (formular 098), conform modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(2) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, trebuie sa depuna la organele fiscale competente declaratia de mentiuni (formular 010).

(3) Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal, trebuie sa depuna la organele fiscale competente cererea de inregistrare in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (9^1) din Codul fiscal (formular 099).

(4) in sensul prezentului ordin, prin organ fiscal competent se intelege, dupa caz:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sediul social de clarat in cererea de inmatriculare in registrul comertului - pentru solicitarea inregistrarii, conform art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;

b) organul fiscal in a carui evidenta este inregistrata persoana impozabila ca platitor de impozite si taxe -pentru solicitarea inregistrarii, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal.

ART. 3

Criteriile in functie de care se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile prevazute la art. 1 sunt:

a) persoana impozabila nu se afla in situatia prevazuta la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv in situatia de a nu desfasura activitati economice in spatiul destinat sediului social si/sau sediilor secundare si nici in afara acestora;

b) niciunul dintre administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153 alin. (1) lit. a) si c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, inregistrati fiscal in Romania, si nici persoana impozabila insasi in cazul persoanei care solicita inregistrarea, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) evaluarea, pe baza analizei efectuate de organele fiscale, a intentiei si a capacitatii persoanelor impozabile de a desfasura activitati economice care implica operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum si operatiuni pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in strainatate daca taxa ar fi deductibila in cazul in care aceste operatiuni ar avea locul in Romania.

ART. 4

(1) Pentru evaluarea criteriului de la art. 3 lit. a) persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte daca desfasoara sau nu activitati economice la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora. (2) Criteriul de la art. 3 lit. b) se refera la:

a) administratori, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe actiuni infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) asociatii societatii comerciale, indiferent de ponderea pe care o detin in capitalul social al acesteia, si la administratori, in cazul altor societati comerciale decat cele mentionate la lit. a), infiintate in baza Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) in cazul in care administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile, definiti la alin. (2), nu sunt inregistrati fiscal in Romania, acestia trebuie sa prezinte o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca nu au comis/au comis infractiuni si/sau fapte de natura celor prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Pentru evaluarea criteriului de la art. 3 lit. c) persoana impozabila trebuie sa depuna o declaratie pe propria raspundere (formular 088), conform modelului aprobat prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

ART. 5

(1) La primirea solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent verifica documentatia depusa.

(2) In cazul in care solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA nu are anexate toate documentele prevazute la art. 4, organul fiscal competent notifica, in termen de o zi lucratoare de la data depunerii solicitarii incomplete, persoana impozabila in vederea completarii documentatiei.

(3) Se supun solutionarii numai solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA care au anexate toate documentele prevazute la art. 4.

(4) In situatia in care persoana impozabila nu transmite documentatia completata in termenul stabilit prin notificare, organul fiscal ii transmite o instiintare cu privire la imposibilitatea solutionarii cererii.

ART. 6
(1) in vederea solutionarii solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent verifica indeplinirea criteriilor prevazute la art. 3 lit. a) si b).

(2) Solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA este respinsa, fara a se mai verifica celelalte criterii, daca persoana impozabila se afla intr-una din urmatoarele situatii:

a) depune o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca persoana juridica nu desfasoara activitati economice la sediul social/domiciliul fiscal, la sediile secundare sau in afara acestora;

b) administratorii si/sau asociatii persoanei impozabile, astfel cum sunt definiti la art. 4 alin. (2), sau persoana impozabila insasi, in cazul persoanei care solicita inregistrarea, conform art. 153 alin. (1) lit. c) si alin. (9^1) din Codul fiscal, au/are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

Inregistrare in scopuri de TVA, impreuna cu toata documentatia care a stat la baza analizei, directiei
regionale antifrauda competenta.

(7) in urma verificarilor efectuate, directia regionala antifrauda returneaza organului fiscal competent solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA si documentatia, insotite de un referat care cuprinde propunerea de aprobare sau respingere a inregistrarii in scopuri de TVA. Referatul care cuprinde propunerea de resping ere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA va contine si motivele de fapt si de drept care stau la baza propunerii de respingere.

(8) in baza referatului de la alin. (7), organul fiscal competent emite decizia prin care se aproba sau,
dupa caz, se respinge solicitarea de inregistrare in scopuri de TVA.

ART. 9
(1) Solutionarea solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA se finalizeaza prin emiterea deciziei de
aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA.

(2) Decizia de aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se comunica persoanei impozabile, in conformitate cu prevederile art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. 10

(1) Decizia de aprobare/respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se emite in termen de:

a) o zi lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 6 alin. (2), art. 7 alin. (2) lit. a) si b);

b) 5 zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 8 alin. (3) si (5);

c) 30 de zile lucratoare de la data depunerii documentatiei complete, in cazurile prevazute la art. 8 alin. (6)-(8).

(2) in cazul persoanelor impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, decizia de aprobare sau de respingere a inregistrarii in scopuri de TVA se emite intermenele prevazute la alin. (1), dar nu inainte de data la care se comunica certificatul de inmatriculare in registrul comertului.

ART. 11
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. 12
(1) Prezentul ordin se aplica incepand cu data de 1 februarie 2015.

(2) Solicitarile de inregistrare in scopuri de TVA depuse pana la data aplicarii prezentului ordin se solutioneaza conform procedurii in vigoare la data depunerii cererilor.

ART. 13
Directiile de specialitate din cadrul aparatului central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile fiscale subordonate acestora, precum si directiile regionale antifrauda fiscala vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,

Gelu-stefan Diaconu
Bucuresti, 7 ianuarie 2015.
Nr. 17

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 17/2015. Conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"