
Raportul Special
realizat de specialisti
Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala, din cadrul ANAF, verifica modul in care reprezentantii legali ai scolilor de soferi din intreaga tara au fiscalizat taxele de scolarizare incasate in perioada 2019-2021.
In prezent sunt verificate 239 de firme cu activitate in acest domeniu si s-a constatat ca in 24 de cazuri s-a prejudiciat bugetul de stat cu suma totala de 8,53 milioane lei, prin sustragerea de la plata TVA, a impozitului pe venitul microintreprinderilor si a impozitului pe dividende, situatii in care sunt sesizate parchetele competente pentru recuperarea prejudiciului.
De asemenea, inspectorii DGAF au constatat abateri pentru sanctionarea carora au dispus amenzi si confiscari in valoare de 231.792 lei si au emis decizii de impunere pentru recuperarea a 11,94 milioane lei, reprezentand obligatii fiscale datorate suplimentar identificate in timpul controalelor antifrauda.
Scolile de soferi sunt selectate pentru verificare in baza analizei de risc fiscal si se iau in considerare criterii precum istoricul comportamentului fiscal, numarul cursantilor inscrisi sau sesizarile primite.
In urma controalelor, inspectorii antifrauda au constatat inregistrarea in contabilitate a unor sume mici, precum contravaloarea cursurilor teoretice, si evitarea inregistrarii unor sume mai mari, precum contravaloarea cursurilor practice sau a combustibilului. De asemenea, au constatat ca unele firme detineau prea putine autovehicule pentru a putea asigura scolarizarea corespunzatoare tuturor cursantilor inscrisi si evitau inregistrarea sumelor incasate cand utilizau alte autovehicule.
Inspectorii antifrauda fiscala vor continua sa verifice veniturile obtinute din prestarea de servicii de scolarizare pentru obtinerea permisului de conducere, pentru asigurarea cresterii gradului de fiscalizare si a conformarii voluntare in randul tuturor categoriilor de contribuabili.
Directia Generala Antifrauda Fiscala recomanda tuturor celor care desfasoara aceasta activitate sa se asigure ca declara si achita toate obligatiile fiscale datorate bugetului de stat.
De asemenea, DGAF recomanda tuturor persoanelor care achizitioneaza produse sau servicii, inclusiv de pregatire pentru obtinerea permisului de conducere, sa semnaleze refuzul emiterii bonului fiscal pentru sumele platite in acest scop prin intermediul Formularului de contact disponibil online la adresa https://www.anaf.ro/asistpublic/.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
ANAF controleaza vanzatorii online de bunuri cu livrare prin curier cu ajutorul Operatiunii `Mercur`Din 1 iulie a inceput verificarea veniturilor persoanelor fizice. ANAF propune extinderea numarului de angajati care pot merge in controlArticole similare
Cheltuielile auto, printre cele mai controlate categorii de catre FISC. Cum sa eviti amenzileDeducerea cheltuielilor cu autovehiculele. Aspecte importante de care sa tineti contMijloace fixe date spre inchiriere. Care va fi tratamentul fiscal al amortizarii?Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabiliiRegim fiscal AUTOTURISME pe firma. 8 aspecte de baza despre deducerea cheltuielilor cu autovehiculeleSfaturi de la experti
Documente de anexat la formularul 060
Intrebare: Declaratia de radiere nu va fi insotita de actul doveditor referitor la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal - certificatul de inregistrare mentiuni la ORC, din motivul ca punctul de lucru nu a fost desfiintat/radiat la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Semnarea si depunerea situatiilor financiare anuale conform ordinului nr. 107/2025
Intrebare: In cazul in care fiecare client incheie contract cu un expert contabil pentru semnarea bilanturilor, este suficient ca bilantul sa fie semnat olograf de catre expertul contabil sau trebuie sa semneze si digital? In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA