Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat privind modificarile legislative aduse de OUG nr. 80/2014

06-Ian-2015
4050

Prin OUG nr. 80/2014, publicata in Monitorul Oficial nr.906 din 12.12.2014 au fost aduse urmatoarele principale modificari si completari ale Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal:



Incepand cu 1 ianuarie 2015 persoanele fizice care obtin venituri din activitati economice impozitate in sistem real au obligatia de a completa un Registru de evidenta fiscala in vederea stabilirii venitului net anual impozabil. Aceasta modificare este urmarea completarilor aduse Legii contabilitatii potrivit carora, incepand cu 1 ianuarie 2015, persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri din activitati economice au obligatia sa conduca evidenta contabil a pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor contabile emise in acest sens, cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel.

In domeniul taxei pe valoarea adaugata, de la 1 ianuarie 2015 intra in vigoare modificarile privind stabilirea locului taxarii cu TVA pentru serviciile de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune, precum si pentru serviciile furnizate pe cale electronica prestate catre un beneficiar persoana neimpozabila, locul taxarii cu TVA fiind in statul unde este stabilit beneficiarul persoana neimpozabila.

Pentru simplificarea platii TVA prestatorii acestor servicii pot aplica regimul special prin care pot alege statul membru de inregistrare pentru plata TVA, in acest caz nemaiavand obligatia sa se inregistraze in fiecare stat membru unde este stabilit beneficiarul serviciilor persoana neimpozabila. Prin acest regim special statul membru de inregistrare vireaza TVA-ul cuvenit fiecarui stat membru pentru serviciile de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune si serviciile furnizate pe cale electronica prestate catre un beneficiar persoana neimpozabila desfasurate pe teritoriul lor, pe baza decontului special de TVA in care prestatorul declara in euro suma TVA datorata fiecarui stat membru.

Incepand cu 1 februarie 2015 organul fiscal anuleaza din oficiu codul de TVA, in cazul societatilor pe actiuni sau in comandita pe a ctiuni daca administratorii si/sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din OG nr. 75
/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar in cazul societatilor cu raspundere limitata, in comandita simpla si in nume colectiv daca asociatii majoritari sau, dupa caz, asociatul unic si/sau administratorii si/sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni
si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din OG nr. 75/2001.

De asemenea, incepand cu 1 februarie 2015, organul fiscal anuleaza din oficiu codul de TVA, daca societatea comerciala, supusa in matricularii la registrul comertului, nu justifica intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica potrivit criteriilor si in termenele stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrarea Fiscala. In acest caz, reinregistrarea in scopuri de TVA se face la solicitarea persoanei impozabile, daca inceteaza situatia care a condus la anulare.

Reinregistrarea in scopuri de TVA, dupa anularea codului de TVA in cazul persoanei impozabile declarata inactiva si sau a celei cu inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, nu se mai face din oficiu de organul fiscal ci la solicitarea persoanei impozabile, daca inceteaza situatia care a condus la anulare.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2015 s-au adus completari articolului 160 privind taxarea inversa la livrarea de energie electrica ca tre un comerciant persoana impozabila, stabilit in Romania. Astfel, persoana impozabila care obtine licenta de furnizare a energiei electrice in perioada 1 - 31 decembrie a unui an calendaristic trebuie sa depuna la organul fiscal, in perioada 1 - 20 ianuarie a anului calendaristic urmator o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca a avut un
consum propriu de maximum 1% din energia electrica cumparata in perioada din luna de
cembrie in care a detinut licenta de furnizare, care este valabila pentru toate achizitiile de energie electrica efectuate in anul calendaristic in care se depune aceasta declaratie.

Furnizorul de energie electrica nu aplica taxare inversa daca in momentul livrarii beneficiar
ul care avea obligatia de a depune la organul fiscal declaratia pe propria raspundere privind con
sumul propriu neglijabil de energie electrica nu figureaza in «Lista persoanelor impozabile care au
depus declaratiile pe propria raspundere pentru indeplinirea conditiei prevazute la art. 160
alin. (2) lit. e) pct. 2 din Codul fiscal» publicata pe site-ul ANAF.

In domeniul accizelor, incepand cu 1 ianuarie 2015 nivelul accizelor nu mai este stabilit in euro, ci in lei. Modificarile si completarile aduse Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal pot fi consultate pe pagina de internet a DGRFP Brasov la adresa: www.finantepublice.ro/sectiunea Noutati.

Sursa: Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov Servicii pentru Contribuabili

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?

    • In anul 2025, distribuirea dividendelor continua sa reprezinte un subiect important pentru societatile comerciale si asociatii acestora, in special in contextul modificarilor privind cota de impozitare si obligatiile fiscale aferente. Avem acest caz. Asociatii doresc distribuirea de dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va intocmi bilant interimar la 30.06.2025, cu intentia de a plati dividende interimare in luna iulie, dupa finalizarea inventarierii. Daca societatea nu dispune de...» citeste mai departe aici

  • CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative

    • Anul 2025 a venit cu promisiuni de simplificare fiscala, dar si cu o doza serioasa de confuzie pentru persoanele fizice autorizate (PFA) si alte categorii de contribuabili cu venituri nesalariale. Una dintre cele mai importante intrebari fara raspuns clar este: cum se asigura continuitatea la sanatate, in lipsa declaratiei estimative? Daca in trecut aceasta declaratie era un pilon important in dobandirea calitatii de asigurat, acum, in contextul noilor reguli, contribuabilii se confrunta cu...» citeste mai departe aici

  • Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi

    • Platile si incasarile cash cu parteneri straini pot ridica semne de intrebare, mai ales cand vine vorba de limite legale. Exista plafon pentru plati externe in numerar? Ce reguli se aplica in Romania si ce trebuie justificat cand operatiunea are loc in afara tarii? In acest articol, clarificam ce spune legea despre plafonul platilor numerar in valuta, in functie de locul tranzactiei si provenienta fondurilor.» citeste mai departe aici

  • Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025

    • Mijloacele fixe reprezinta bunuri materiale utilizate pe termen lung in activitatea economica sau administrativa a unei entitati. Acestea nu se consuma intr-un singur ciclu de exploatare si contribuie la desfasurarea activitatilor prin intermediul lor pe o perioada mai mare de un an. In cazul organizatiilor neguvernamentale (ONG-uri), gestionarea corecta a mijloacelor fixe este esentiala pentru transparenta si conformitate cu reglementarile contabile si fiscale aplicabile.» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare

    • Incepand cu anul 2025, ANAF a adus o modificare esentiala in modul in care sunt desfasurate controalele antifrauda. Un nou document, cu efecte juridice majore, a fost introdus in arsenalul Directiei Generale Antifrauda Fiscala: somatia de prezentare a documentelor. Aceasta inlocuieste, din punct de vedere al fortei juridice, vechea invitatie informala, transformand refuzul nejustificat de cooperare intr-o potentiala infractiune penala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016