Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OANAF 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilita

31-Aug-2015
1268

OANAF 2203/2015 pentru aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 647 din 26 august 2015.

In temeiul prevederilor:
- art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare;
- art. 5 alin. (4) si art. 641 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 228 alin. (2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplica pentru veniturile realizate de persoanele fizice incepand cu 1 ianuarie 2014.

Art. 3. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedinte

Bucuresti, 20 august 2015.
Nr. 2.203.

Anexa - PROCEDURA privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate

1. In vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit titlului IX2 „Contributii sociale obligatorii” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal competent recalculeaza venitul net/baza impozabila din cedarea folosintei bunurilor, pe fiecare sursa de realizare a venitului.

2. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate pentru anul fiscal se deduc de organul fiscal din veniturile realizate pe fiecare sursa din categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor, indiferent daca determinarea venitului net se efectueaza in sistem real, pe baza normelor de venit sau prin utilizarea cotelor forfetare de cheltuieli.

3. Recalcularea venitului net/bazei impozabile se efectueaza pentru urmatoarele tipuri de venit:
a) venituri din inchirieri si subinchirieri de bunuri mobile si imobile, precum si veniturile din arendare;
b) venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, calificate in categoria veniturilor din activitati independente;
c) venituri din inchiriere in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica. In categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor se cuprind si cele realizate de persoanele care, in cursul anului, depasesc numarul de 5 camere de inchiriat.

4. Contributia de asigurari sociale de sanatate anuala datorata, alocata venitului realizat corespunzator fiecarei surse, potrivit pct. 36 din normele metodologice date in aplicarea art. 29625 alin. (41) din Legea nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se deduce din:
a) venitul net anual declarat in formularul 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania”, in situatia contribuabililor care au obligatia depunerii declaratiei (rd. 3 „Venit net anual” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul/castigul net anual”);
b) venitul net declarat in formularul 260 „Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale”, in situatia contribuabililor care nu au obligatia depunerii formularului 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania” (rd. 4„Venit net estimat/Venit net determinat pe baza normelor de venit” de la cap. II „Determinarea platilor anticipate cu titlu de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate”);
c) venitul declarat in formularul 201 „Declaratie privind veniturile realizate din strainatate” (rd. 1 „Venit” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul realizat”);
d) venitul baza de calcul al impozitului din formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din arendare (rd. 14 „Venit baza de calcul al impozitului”, corespunzator contribuabilului, de la sectiunea E „Date privind impozitul pe venit”, subsectiunea E3 „Date detaliate privind impozitul pe venit” din anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat”).

5. In vederea determinarii venitului net anual impozabil, pierderea reportata din anii anteriori se deduce din suma stabilita potrivit pct. 4, conform regulilor prevazute la art. 80 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

6. Organul fiscal determina impozitul pe venitul net anual impozabil datorat, pe fiecare sursa, pentru tipurile de venit mentionate la pct. 3, si emite formularul 250 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice” sau formularul 251 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice”, dupa caz.

7. Decizia de impunere anuala se comunica contribuabilului potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

8. In termen de 24 de ore de la comunicarea deciziei de impunere, potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, compartimentul cu atributii privind gestionarea declaratiilor fiscale persoane fizice procedeaza la inregistrarea in evidenta fiscala a datei comunicarii, precum si la transferul debitelor catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori.

9. Prin organ fiscal competent se intelege:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania, care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, altele decat cele prevazute la lit. b).

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OANAF 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilita":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale
    • UPDATE 20 iunie 2019 Proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familiile monoparentale a fost respins in Senat. Comisiei de fond si-a argumentat decizia prin faptul ca daca s-ar aproba proiectul "s-ar crea paralelism legislativ cu Legea nr. 277/2010” privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, care stabileste forme de sprijinire a familiilor cu venituri reduse, inclusiv familia monoparentala. In acest caz, decizia finala apartine Camerei Deputatilor. La Camera, pana...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016