Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OANAF 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilita

31-Aug-2015
1192

OANAF 2203/2015 pentru aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 647 din 26 august 2015.

In temeiul prevederilor:
- art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare;
- art. 5 alin. (4) si art. 641 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. 228 alin. (2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - Se aproba Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prevederile prezentului ordin se aplica pentru veniturile realizate de persoanele fizice incepand cu 1 ianuarie 2014.

Art. 3. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor si Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 4. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

p. Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Mihai Gogancea Vatasoiu, vicepresedinte

Bucuresti, 20 august 2015.
Nr. 2.203.

Anexa - PROCEDURA privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate

1. In vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit titlului IX2 „Contributii sociale obligatorii” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organul fiscal competent recalculeaza venitul net/baza impozabila din cedarea folosintei bunurilor, pe fiecare sursa de realizare a venitului.

2. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate pentru anul fiscal se deduc de organul fiscal din veniturile realizate pe fiecare sursa din categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor, indiferent daca determinarea venitului net se efectueaza in sistem real, pe baza normelor de venit sau prin utilizarea cotelor forfetare de cheltuieli.

3. Recalcularea venitului net/bazei impozabile se efectueaza pentru urmatoarele tipuri de venit:
a) venituri din inchirieri si subinchirieri de bunuri mobile si imobile, precum si veniturile din arendare;
b) venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere sau subinchiriere, calificate in categoria veniturilor din activitati independente;
c) venituri din inchiriere in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 si 5 camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica. In categoria venituri din cedarea folosintei bunurilor se cuprind si cele realizate de persoanele care, in cursul anului, depasesc numarul de 5 camere de inchiriat.

4. Contributia de asigurari sociale de sanatate anuala datorata, alocata venitului realizat corespunzator fiecarei surse, potrivit pct. 36 din normele metodologice date in aplicarea art. 29625 alin. (41) din Legea nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, se deduce din:
a) venitul net anual declarat in formularul 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania”, in situatia contribuabililor care au obligatia depunerii declaratiei (rd. 3 „Venit net anual” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul/castigul net anual”);
b) venitul net declarat in formularul 260 „Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu titlu de contributii de asigurari sociale”, in situatia contribuabililor care nu au obligatia depunerii formularului 200 „Declaratie privind veniturile realizate din Romania” (rd. 4„Venit net estimat/Venit net determinat pe baza normelor de venit” de la cap. II „Determinarea platilor anticipate cu titlu de impozit si de contributii de asigurari sociale de sanatate”);
c) venitul declarat in formularul 201 „Declaratie privind veniturile realizate din strainatate” (rd. 1 „Venit” de la cap. II „Date privind veniturile realizate, pe surse si categorii de venit”, lit. B „Date privind venitul realizat”);
d) venitul baza de calcul al impozitului din formularul 112 „Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din arendare (rd. 14 „Venit baza de calcul al impozitului”, corespunzator contribuabilului, de la sectiunea E „Date privind impozitul pe venit”, subsectiunea E3 „Date detaliate privind impozitul pe venit” din anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat”).

5. In vederea determinarii venitului net anual impozabil, pierderea reportata din anii anteriori se deduce din suma stabilita potrivit pct. 4, conform regulilor prevazute la art. 80 din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

6. Organul fiscal determina impozitul pe venitul net anual impozabil datorat, pe fiecare sursa, pentru tipurile de venit mentionate la pct. 3, si emite formularul 250 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice” sau formularul 251 „Decizie de impunere anuala pentru veniturile realizate din strainatate de persoanele fizice”, dupa caz.

7. Decizia de impunere anuala se comunica contribuabilului potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

8. In termen de 24 de ore de la comunicarea deciziei de impunere, potrivit art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, compartimentul cu atributii privind gestionarea declaratiilor fiscale persoane fizice procedeaza la inregistrarea in evidenta fiscala a datei comunicarii, precum si la transferul debitelor catre compartimentul cu atributii de evidenta pe platitori.

9. Prin organ fiscal competent se intelege:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului sau curatorului fiscal, dupa caz, in cazul persoanelor fizice care nu au domiciliul fiscal in Romania, pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal;
c) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru contribuabilii persoane fizice, fara domiciliu fiscal in Romania, care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, altele decat cele prevazute la lit. b).

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OANAF 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilita":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Constructii - Fluctuatii ale cifrei de afaceri. Stabilirea salariului minim
    • Pentru ca inca nu s-au oferit clarificari privind normele de aplicare ale OUG 114/2018, intrebarile contribuabililor si nelamuririle continua sa curga. Asadar, in analiza propusa astazi vom aborda un subiect pe aceasta tema. Mai exact, unul dintre specialistii nostri va vorbi despre stabilirea salariilor minime, in conditiile in care o companie are mai multe domenii de activitate. Acesta este cazul de la care s-a pornit in analiza noastra: "SC x SRL are cod CAEN principal 4321 - Lucrari de...» citeste mai departe aici

  • STUDIU: Cum sunt afectate firmele de constructii de aplicarea OUG 114? Costurile, mai mari cu 5-28%
    • In timp ce angajatii care pana la 1 ianuarie 2019 primeau salariul minim au de castigat in urma aplicarii Ordonantei de Urgenta 114/2018, se pare ca nu la fel de norocosi se simt si angajatorii care au un numar considerabil de salariati pe care-i platesc cu minimul pe economie. Un studiu realizat de compania de consultanta Cromwell Evan Global releva faptul ca firmele obligate sa aplice OUG 114 – privind anumite masuri fiscal-bugetare – vor avea costuri suplimentare cuprinse intre 5...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Muncii: Cine vrea o pensie mai mare, sa-si mai ia un job!
    • Ministrul Muncii si Justitiei Sociale este de parere ca pensiile ar trebui sa se bazeze strict pe contributivitate, iar cine vrea o pensie mai mare, ar trebui sa isi mai ia un job, ca sa isi creasca veniturile. Invitat la o emisiune TV, miercuri seara, si intrebat daca este "fericit ca exista pensii speciale", ministrul Muncii, Marius Budai, a subliniat ca, in opinia sa, pensiile nu ar trebui sa se bazeze pe altceva decat pe contributivitate. "E un sistem pe care nu il gestioneaza ministrul...» citeste mai departe aici

  • Proiect MFP: Plafonul pentru programul "Investeste in tine" 2019, stabilit la 1 miliard de lei
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de act normativ, care stabileste ca plafonul pentru 2019 al programului „Investeste in tine” sa fie de 1 miliard de lei. Demarat la sfarsitul lunii octombrie 2018, programul a avut alocat pentru anul trecut un plafon de 600 de milioane de lei, din care au fost acordate 29,4 de milioane de lei, aferente unui numar de 1.049 de garantii, cu o valoare a finantarilor de 36,42 de milioane lei. Programul are ca obiect...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016