Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?

22-Apr-2025
3352
Registrul de evidenta fiscala. Trebuie tinut obligatoriu si in format FIZIC de catre firme?

Registrul de evidenta fiscala este un document important pentru anumiti contribuabili, iar in acest context unele persoane se intreaba daca este obligatoriu sa existe in forma fizica acest registru sau este suficient cel care este generat de aplicatiile informatice de evidenta contabila, listat si arhivat la dosarul de contabilitate?

In continuarea articolului vom afla mai multe informatii cu privire la Registrul de evidenta fiscala, dar si raspunsul la aceasta intrebare.

De ce este intocmit Registrul de Evidenta Fiscala

Registrul de evidenta fiscala este intocmit pentru determinarea rezultatului fiscal. In scopul determinarii rezultatului fiscal, contribuabilii sunt obligati sa evidentieze in Registrul de evidenta fiscala veniturile impozabile inregistrate intr-un an fiscal (...), precum si cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, in acelasi an fiscal, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare (...).

Cine intocmeste Registrul de Evidenta Fiscala

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Monografie expertiza tehnica judiciara O SRL platitoare de impozit pe venit face expertize tehnice judiciare; factureaza expertize judiciare catre Tribunal, 90% din valoarea acestor facturi se incaseaza prin banca, iar...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Arhivare facturi xml Firma primeste facturile, odata cu marfa si le receptioneaza. Ele apar in SPV, in 5 zile calendaristice, dar marfa este vanduta, intre timp, nu toata, o parte. Eu am abonament la...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Coduri raportare SAF-T deductibil sau nedeductibil si restituire TVA Erori consistenta testul 2 si testul 4 D406 Va rog sa ma ajutati cu un model de nota contabila pentru cheltuieli deductibile 50% cu codurile de taxa aferente pentru a se genera...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Clarificare raspuns precedent Sumele de incasat de la bugetul de stat diminueaza valoarea facturii clientilor, dar valoarea exacta de incasat este aprobata in baza unei anevoioase analize de catre ANRE. Ne...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cota redusa de 9% Vanzarea /cumpararea de afine este cu 9% tva. Inteleg ca acest comision ar fi ca o cheltuiala accesorie si trebuie tot cu 9%?citeste mai mult

Contribuabilii inregistrati ca platitori de impozit pe profit sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile s?i completarile ulterioare.

Contribuabilii care nu mai indeplinesc conditiile de platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor au, de asemenea, obligatia de a completa registrul de evidenta fiscala.

Cum trebuie tinut Registrul de Evidenta Fiscala

Normele Codului fiscal (HG 1/2016) precizeaza detalii suplimentare legate de registrul de evidenta fiscala. Astfel, pentru calculul rezultatului fiscal contribuabilii sunt obligati sa intocmeasca un registru de evidenta fiscala, tinut in forma scrisa sau electronica, cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 82/1991 referitoare la utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

Prin urmare, registrul poate fi intocmit fara probleme in format electronic, nu neaparat in forma SCRISA (FIZIC). Important este sa fie generat corect si complet de programul de contabilitate utilizat si sa poata fi accesibil la cererea autoritatilor fiscale.

Ce informatii trebuie sa completeze contribuabilii in Registrul de Evidenta Fiscala

In registrul de evidenta fiscala trebuie inscrise veniturile si cheltuielile inregistrate conform reglementarilor contabile aplicabile, potrivit art. 19 alin. (1) din Codul fiscal, veniturile neimpozabile, potrivit art. 23 din Codul fiscal, deducerile fiscale, elementele similare veniturilor, elementele similare cheltuielilor, cheltuielile nedeductibile, potrivit art. 25 din Codul fiscal, precum si orice informatie cuprinsa in declaratia fiscala, obtinuta in urma unor prelucrari ale datelor furnizate de inregistrarile contabile.

Evidentierea veniturilor si a cheltuielilor aferente se efectueaza pe natura economica, prin totalizarea acestora pe trimestru si/sau an fiscal, dupa caz.

Acesta trebuie sa reflecte in mod ordonat datele completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile.

Registrul de Evidenta Fiscala are nevoie de aprobare de la autoritati?

Tinerea registrului de evidenta fiscala in forma electronica nu necesita aprobare din partea organului fiscal.

Cum trebuie sa procedeze firmele care NU sunt in posesia Registrului de Evidenta Fiscala

Impozitul pe profit calculat si inscris in Registrul de evidenta fiscala va fi identic cu cel inscris in declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat. Contribuabilii, platitori de impozit pe profit, au obligatia de a prezenta Registrul de evidenta fiscala organelor de inspectie fiscala competente.

In cazul in care nu sunteti in posesia Registrului de evidenta fiscala, insa trebuie sa urmariti o pierdere anterioara raportata, puteti cauta informatii in:

1. Declaratiile fiscale-formulare 101 (Declaratie privind impozitul pe profit);
2. Situatiile financiare anuale-bilanturi anuale si situatiile financiare depuse la ANAF;
3. Certificatul de atestare fiscala obtinut de la ANAF;
4. Certificatul constatator al societatii, emisde Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Acest certificatcontine informatii despre situatiile financiare ale societatii, inclusiv profitul sau pierderea acesteia, daca acestea au fost depuse si inregistrate corespunzator la ONRC.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016