Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Microintreprinderi suspendate. Cand isi reiau activitatea pot ramane la regimul micro?

05-Apr-2024
1349
Microintreprinderi suspendate. Cand isi reiau activitatea pot ramane la regimul micro?

Daca o societate platitoare de impozit pe venit microintreprinderi isi suspenda temporar activitatea la ONRC, cand isi va relua activitatea va putea sa fie tot platitoare de impozit micro?

Microintreprinderi care isi reiau activitatea – raspunsul specialistului: 

Potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala, aprobat prin Legea nr. 207/2015, cu modificarile ulterioare, art. 101, entitatile inregistrate la registrul comertului care au inscrise mentiuni privind inactivitatea temporara nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale. Este vorba de perioada cuprinsa de la data inceperii inactivitatii temporare si pana la finalizarea acesteia.

Asa cum se prevede la alin. (4 indice 1) si (4 indice 3) ale art. 101, perioada inactivitatii temporare incepe cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii la registrul comertului si inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in acelasi registru a mentiunii privind inactivitatea temporara.

In ceea ce priveste entitatile platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, mentionam ca pe aceasta perioada in care inregistreaza situatia de inactivitate, acestea continua sa-si mentina statutul fiscal de microintreprinderi (art. 48 alin. (2 indice 3) din Codul fiscal).

Cand societatea isi reia activitatea dupa aceasta perioada de suspendare, continua sa fie platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor de la data inscrierii in registrul comertului a mentiunii de reluare a activitatii.



Dispozitiile respective, prevazute de OUG nr. 115/2023, se aplica incepand cu data de 1 ianuarie 2024.
Totodata se stabileste ca mentinerea conditiilor de microintreprindere este conditionata de indeplinirea prevederilor art. 47 alin. (1) lit. d), h) si i), iar pe cea privind angajarea unei persoane, conform lit. g), in termen de 30 de zile inclusiv, de la data inregistrarii mentiunii din registrul comertului.

Referitor la intrebarea d-voastra, mentionam ca societatea care a fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor inainte de suspendarea activitatii, isi pastreaza statutul fiscal la reluarea acesteia, daca indeplineste conditiile mai sus enumerate.


Raspuns oferit in luna aprilie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025

    • In acest articol vom reda noutatile care se aplica din anul 2025 in privinta Legii contabilitatii. Legea contabilitatii. Noutati care se aplica incepand cu anul 2025 Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, balanta de verificare se va intocmi obligatoriu lunar. Institutiile publice intocmesc situatii financiare trimestriale si anuale, conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor si se pastreaza timp de 10 ani. Situatiile financiare anuale...» citeste mai departe aici

  • Plafon 33% beneficii netaxabile 2025. Plafonul se calculeaza in functie de salariul brut sau net?

    • Pentru a remunera angajatii, firmele pot acorda numeroase beneficii extrasalariale, fara a fi supuse impozitarii, in limita unui plafon lunar de 33% din salariu. Printre facilitati amintim tichetele de masa, cazarea sau chiar contributiile la pensii facultative. Este important de mentionat faptul ca angajatorii au de respectat mai multe reguli si trebuie sa calculeze corespunzator plafonul de 33%, fiindca aceste beneficii salariale pot fi cumulate. Plafon 33% beneficii netaxabile. Beneficii...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabilii bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca

    • Prin OUG 107/2024, a fost introdusa facilitatea conform careia se aplica, incepand cu anul 2025, o bonificatie de 3% pentru contribuabilii bun-platnici. Bonificatie de 3% in 2025 pentru contribuabili bun-platnici. Ce conditii trebuie sa indeplineasca acestia Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venit in 2025. Ce modificari importante au aparut

    • Mai multe modificari importante cu privire la impozitul pe venit se vor aplica din 2025. Acestea vor afecta atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice, fiinca au aparut intr-o perioada economica incerta. Printre cele mai semnificative masuri se numara eliminarea scutirii de impozit pentru salariatii din sectoarele IT, constructii, agricol si industria alimentara, cresterea cotei de impozitare pentru dividendele distribuite, dar si noi reguli privind impozitarea veniturilor din transferul...» citeste mai departe aici

  • Factura proforma in contextul e-Factura. Mai poate fi utilizata sau nu?

    • Modul in care sunt gestionate platile intre furnizori si clienti a fost schimbat prin implementarea sistemului E-Factura. Iar in acest context, multi antreprenori se intreaba daca mai pot efectua plati pe baza facturilor proforme, asa cum se obisnuia inainte de implementarea acestui sistem electronic. Factura proforma in contextul e-Factura In conditiile existentei e-Factura si a obligatiei de a plati o suma de bani unui furnizor doar dupa ce ai primit factura fiscala prin e-Factura, se mai...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului de 250.000 euro?

    • Reguli importante de aplicare a sistemului pe veniturile micro pentru firme, valabile incepand cu 1 ianuarie 2025, au fost aduse ca urmare a modificarilor incluse in OUG 156/2024 privind unele masuri fiscal-bugetare. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Microintreprindere in 2025. Ponderea veniturilor din consultanta si/sau management se aplica la calculul plafonului 250.000 euro? Reamintim ca, asa cum apare in prevederile art. 47...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016