Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii

24-Oct-2018
3062

In cazul in care o persoana fizica autorizata (PFA) urmeaza sa nu mai desfasoare activitate timp de 2 luni, exista vreun risc ca aceasta sa fie sanctionata daca isi achizitioneaza casa de marcat cu jurnal electronic abia in momentul reinceperii activitatii? La aceasta intrebare va raspunde unul dintre specialistii nostri. 

De asemenea, specialistul va explica si ce se intampla in situatia in care va dori sa radieze PFA-ul.

In cazul in care va explica un control fiscal, daca nu a avut deloc activitate dupa 01.08.2018 pana la data solicitarii radierii, exista risc de sanctionare din partea organelor de control ca nu s-au dotat cu casa de marcat cu jurnal electronic? Pentru casele de marcat vechi exista obligatia sa se predea memoriile fiscale sau pot fi pastrate si neutilizate?

Raspunsul specialistului

Daca PFA nu mai desfasoara activitate, nu este obligata sa detina aparat de marcat electronic fiscal (AMEF), insa are obligatia, dupa defiscalizarea vechii case de marcat, sa solicite organului fiscal anularea numarului de ordine atribuit vechii case anexand la cerere documente care sa probeze incetarea activitatii si sa arhiveze memoria fiscala pe perioada legala de 10 ani (a se vedea raspunsurile ANAF de la pct. 10 si pct. 27 din Sesiunea de asistenta din 3 octombrie 2018 referitoare la Case de marcat - facilitati, obligatii, termene, disponibile de la adresa de internet https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_03_10_2018.pdf).

Daca se intentioneaza reluarea activitatii si aceasta implica livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie ce intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, atunci este obligatorie achizitionarea modelului nou de casa de marcat cu jurnal electronic.

In lipsa desfasurarii activitatii care sa implice utilizarea obligatorie a casei de marcat si eliberarea de bonuri fiscale clientilor nu se pune problema sanctionarii PFA-ului, mai ales ca prin HG nr. 701/2018 contraventiile referitoare la “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic” (art. 10 lit. cc)) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017 (se aplica initial un avertisment cu plan de remediere si numai daca nu se remediaza problema se aplica amenda ca sanctiune contraventionala).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Noutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest an
    • Anul trecut ne-a adus, pe langa pandemie, si un val masiv de modificari legislative. A fost, poate, cel mai bogat an post-revolutionar din acest punct de vedere, cu acte normative noi care au vizat cam tot, de la norme sanitare si relatii de munca pana la masuri de protectie sociala, facilitati fiscale si termene de depunere a declaratiilor. Iar implicatiile acestui val de modificari legislative se vad acum, la inceputul anului 2021. Cu ce probleme majore va veti confrunta in acest an? Este...» citeste mai departe aici

  • Beneficii salariale pentru angajati. Aspecte fiscale si contabile
    • 1. Monografie contabila pentru cod CAEN 5630 4 angajati tichete cadou 250 lei de Craciun. 2. Monografie contabila pentru cod CAEN Ag de turism 1 angajat tichet cadou ziua de nastere, tichet cadou ajutor nastere 1000 salariat 6000 brut. 3. Monografie contabila pentru cod caen 4120 tichet cadou 250 lei la salariu 3000 brut. Raspunsul specialistului: 1. Pentru situatia descrisa la pct. 1 din intrebare, precizam ca in cazul tichetelor cadou acordate pe o destinatie prevazuta la art. 76 alin. (4)...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2021 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2021!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2021 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016