Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii

24-Oct-2018
1852

In cazul in care o persoana fizica autorizata (PFA) urmeaza sa nu mai desfasoare activitate timp de 2 luni, exista vreun risc ca aceasta sa fie sanctionata daca isi achizitioneaza casa de marcat cu jurnal electronic abia in momentul reinceperii activitatii? La aceasta intrebare va raspunde unul dintre specialistii nostri. 

De asemenea, specialistul va explica si ce se intampla in situatia in care va dori sa radieze PFA-ul.

In cazul in care va explica un control fiscal, daca nu a avut deloc activitate dupa 01.08.2018 pana la data solicitarii radierii, exista risc de sanctionare din partea organelor de control ca nu s-au dotat cu casa de marcat cu jurnal electronic? Pentru casele de marcat vechi exista obligatia sa se predea memoriile fiscale sau pot fi pastrate si neutilizate?

Raspunsul specialistului

Daca PFA nu mai desfasoara activitate, nu este obligata sa detina aparat de marcat electronic fiscal (AMEF), insa are obligatia, dupa defiscalizarea vechii case de marcat, sa solicite organului fiscal anularea numarului de ordine atribuit vechii case anexand la cerere documente care sa probeze incetarea activitatii si sa arhiveze memoria fiscala pe perioada legala de 10 ani (a se vedea raspunsurile ANAF de la pct. 10 si pct. 27 din Sesiunea de asistenta din 3 octombrie 2018 referitoare la Case de marcat - facilitati, obligatii, termene, disponibile de la adresa de internet https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_03_10_2018.pdf).

Daca se intentioneaza reluarea activitatii si aceasta implica livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie ce intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, atunci este obligatorie achizitionarea modelului nou de casa de marcat cu jurnal electronic.

In lipsa desfasurarii activitatii care sa implice utilizarea obligatorie a casei de marcat si eliberarea de bonuri fiscale clientilor nu se pune problema sanctionarii PFA-ului, mai ales ca prin HG nr. 701/2018 contraventiile referitoare la “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic” (art. 10 lit. cc)) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017 (se aplica initial un avertisment cu plan de remediere si numai daca nu se remediaza problema se aplica amenda ca sanctiune contraventionala).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Obligatii privind contractele civile. Incadrare fiscala
    • In studiul de caz propus astazi, specialistul nostru va oferi raspuns la intrebarile redate mai jos. 1. Se datoreaza CAS pentru contractul civil? Daca da, in ce formular se declara acesta? 2. Care sunt limitarile in utilizarea contractului civil (numar de zile/an, tipuri de activitatii)? 3. Care sunt diferentele dintre activitatea prestata de un zilier si cea prestata in baza unui contract civil? Raspunsul specialistului 1 – 2. Avand in vedere sfera larga a contractelor civile...» citeste mai departe aici

  • Lista serviciilor livrate de ANAF contribuabililor
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat, la inceputul lunii mai, catalogul serviciilor livrate contribuabililor, unde se gasesc informatii detaliate cu fiecare serviciu pe care contribuabilii il pot solicita, dar si o lista cu informatiile care nu intra in categoria “de interes public”. In cele ce urmeaza redam lista completa a serviciilor puse de ANAF la dispozitia contribuabililor. Acordarea de informatii publice de interes general Acordarea de audiente Accesul...» citeste mai departe aici

  • Rosiile romanesti, in afara pericolului privind dublul standard! MADR: Sunt sigure pentru consum
    • Daca zilele trecute liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca legea privind dublul standard se va aplica inclusiv in cazul fermierilor, fiindca nu este permis ca unii sa “dea la coada” la rosii, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale a venit cu un comunicat de presa in care anunta ca producatorii agricoli respecta recomandarile inspectorilor. “Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Autoritatea Nationala Fitosanitara, efectueaza in aceasta perioada controale in...» citeste mai departe aici

  • MFP: Finantare pentru investitiile de minimum 1 milion de euro (schema de ajutor de stat 807/2014). TOATE proiectele eligibile vor primi finantare!
    • Investitorii sunt incurajati de Ministerul Finantelor Publice sa depuna cereri pentru finantare prin intermediul schemei de ajutor de stat 807/2014. MFP ofera asigurari ca se vor lua masurile necesare astfel incat TOATE proiectele eligibile sa primeasca finantarea necesara. Cererile de finantare depuse pentru investitii mai mari de 1 milion de lei vor fi analizate in sesiune continua, iar daca solicitarile de finantare depasesc bugetul alocat, la rectificarea bugetara vor fi asigurate sumele...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016