Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii

24-Oct-2018
2380

In cazul in care o persoana fizica autorizata (PFA) urmeaza sa nu mai desfasoare activitate timp de 2 luni, exista vreun risc ca aceasta sa fie sanctionata daca isi achizitioneaza casa de marcat cu jurnal electronic abia in momentul reinceperii activitatii? La aceasta intrebare va raspunde unul dintre specialistii nostri. 

De asemenea, specialistul va explica si ce se intampla in situatia in care va dori sa radieze PFA-ul.

In cazul in care va explica un control fiscal, daca nu a avut deloc activitate dupa 01.08.2018 pana la data solicitarii radierii, exista risc de sanctionare din partea organelor de control ca nu s-au dotat cu casa de marcat cu jurnal electronic? Pentru casele de marcat vechi exista obligatia sa se predea memoriile fiscale sau pot fi pastrate si neutilizate?

Raspunsul specialistului

Daca PFA nu mai desfasoara activitate, nu este obligata sa detina aparat de marcat electronic fiscal (AMEF), insa are obligatia, dupa defiscalizarea vechii case de marcat, sa solicite organului fiscal anularea numarului de ordine atribuit vechii case anexand la cerere documente care sa probeze incetarea activitatii si sa arhiveze memoria fiscala pe perioada legala de 10 ani (a se vedea raspunsurile ANAF de la pct. 10 si pct. 27 din Sesiunea de asistenta din 3 octombrie 2018 referitoare la Case de marcat - facilitati, obligatii, termene, disponibile de la adresa de internet https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_03_10_2018.pdf).

Daca se intentioneaza reluarea activitatii si aceasta implica livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie ce intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, atunci este obligatorie achizitionarea modelului nou de casa de marcat cu jurnal electronic.

In lipsa desfasurarii activitatii care sa implice utilizarea obligatorie a casei de marcat si eliberarea de bonuri fiscale clientilor nu se pune problema sanctionarii PFA-ului, mai ales ca prin HG nr. 701/2018 contraventiile referitoare la “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic” (art. 10 lit. cc)) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017 (se aplica initial un avertisment cu plan de remediere si numai daca nu se remediaza problema se aplica amenda ca sanctiune contraventionala).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia recapitulativa 390 VIES. Cum arata noul formular.
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a supus dezbaterii publice un nou proiect de ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES)-Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare- publicat in data de 17.02.2020. Potrivit dispozitiilor art. 325 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul fiscal), persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni...» citeste mai departe aici

  • Acordarea facilitatilor in domeniul constructiilor in 2020
    • O societate are, in anul 2019 cifra afaceri totala = 1.110.682 RON, din care inchirieri = 297.637 RON, lucrari constructii = 813.051 RON, avansuri facturate pentru lucrari constructii (sold cont 419) = 60.200 lei. Poate aplica facilitatea fiscala pentru sectorul de constructii la calculul salariilor din luna dec. 2019? In anul 2020 se mentine situatia prezentata pentru anul 2019, iar pentru luna ian. 2020 situatia este urmatoarea: Cifra de afaceri totala = 88.500 lei, din care lucrari...» citeste mai departe aici

  • MFP intra in actiune: ANAF, reorganizata din temelii (Proiect de Hotarare)
    • Ministerul Finantelor Publice a publicat un Proiect de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Proiectul de Hotarare publicat marti-18 februarie – vine in aplicarea masurilor aprobate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2020 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii ANAF. De asemenea, se doreste continuarea unei restructurari mai...» citeste mai departe aici

  • Certificatul A1 - documentul care pune piedica romanilor detasati sa munceasca in alta tara UE
    • Trasa de maneca de contribuabili, ministrul Muncii – Violeta Alexandru – promite sa faca “lumina” si in privinta procedurii greoaie de eliberare a Certificatului A1 – necesar angajatilor romani, detasati intr-o alta tara europeana. Pentru eliberarea acestuia este necesar un dosar cu nu mai putin de 18 documente, care presupune mult timp si nervi tari din partea solicitantului. “Romania, tara membra UE, pare ca face tot ceea ce este posibil ca viata unui...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea principalelor documente financiar - contabile si raportarile anuale - prezentate in noul GHID ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat recent un nou ghid privind intocmirea si utilizarea principalelor documente financiar – contabile si obligatii referitoare la intocmirea raportarilor anuale intocmirea raportarilor anuale prevazute de Legea contabilitatii. Prezentul ghid se adreseaza persoanelor fizice si asocierilor fara personalitate juridica si persoanelor juridice romane care au obligatia de a conduce contabilitatea in partida simpla sau in partida dubla, dupa caz....» citeste mai departe aici

  • Modele de subiecte si rezolvari CECCAR. Promovati cu brio examenul de acces la stagiu CECCAR din 2-4 octombrie
    • Anul acesta este momentul sa deveniti expert contabil! De ce sa mai amanati, cand puteti avea acces la functii mai bine platite si va puteti urma drumul catre succes in cariera? Desigur, pregatirea pentru examenul de acces la stagiu CECCAR nu este usoara. Programa de examen este stufoasa, iar concurenta este acerba. DAR… Aveti acum la indemana cel mai eficient instrument: Examen CECCAR 2020. 100 de Subiecte rezolvate!" ...click aici pentru detalii complete despre pachet >> Examenul CECCAR...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016