Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii

24-Oct-2018
1342

In cazul in care o persoana fizica autorizata (PFA) urmeaza sa nu mai desfasoare activitate timp de 2 luni, exista vreun risc ca aceasta sa fie sanctionata daca isi achizitioneaza casa de marcat cu jurnal electronic abia in momentul reinceperii activitatii? La aceasta intrebare va raspunde unul dintre specialistii nostri. 

De asemenea, specialistul va explica si ce se intampla in situatia in care va dori sa radieze PFA-ul.

In cazul in care va explica un control fiscal, daca nu a avut deloc activitate dupa 01.08.2018 pana la data solicitarii radierii, exista risc de sanctionare din partea organelor de control ca nu s-au dotat cu casa de marcat cu jurnal electronic? Pentru casele de marcat vechi exista obligatia sa se predea memoriile fiscale sau pot fi pastrate si neutilizate?

Raspunsul specialistului

Daca PFA nu mai desfasoara activitate, nu este obligata sa detina aparat de marcat electronic fiscal (AMEF), insa are obligatia, dupa defiscalizarea vechii case de marcat, sa solicite organului fiscal anularea numarului de ordine atribuit vechii case anexand la cerere documente care sa probeze incetarea activitatii si sa arhiveze memoria fiscala pe perioada legala de 10 ani (a se vedea raspunsurile ANAF de la pct. 10 si pct. 27 din Sesiunea de asistenta din 3 octombrie 2018 referitoare la Case de marcat - facilitati, obligatii, termene, disponibile de la adresa de internet https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Facebook/FB_03_10_2018.pdf).

Daca se intentioneaza reluarea activitatii si aceasta implica livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie ce intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. (1) din OUG 28/1999, atunci este obligatorie achizitionarea modelului nou de casa de marcat cu jurnal electronic.

In lipsa desfasurarii activitatii care sa implice utilizarea obligatorie a casei de marcat si eliberarea de bonuri fiscale clientilor nu se pune problema sanctionarii PFA-ului, mai ales ca prin HG nr. 701/2018 contraventiile referitoare la “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic” (art. 10 lit. cc)) din OUG nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) intra sub prevederile Legii prevenirii nr. 270/2017 (se aplica initial un avertisment cu plan de remediere si numai daca nu se remediaza problema se aplica amenda ca sanctiune contraventionala).

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAF
    • In studiul de caz propus astazi unul dintre specialistii nostri ne va arata ce se intampla in cazul in care exista diferente intre datele raportate la ANAF in Declaratia A4200 si Declaratia 394. La ajutorul specialistilor nostri a apelat un contribuabil care se confrunta cu urmatoarea situatie: Vechea casa de marcat nu emitea bon fiscal cu CUI decat la solicitarea clientilor. Noua casa de marcat cu jurnal electronic emite bon fiscal cu CUI si la cerere si daca se solicita factura fiscala. Este...» citeste mai departe aici

  • Legea privind restituirea sumelor pe taxa speciala pentru autoturisme a fost promulgata
    • Presedintele Klaus Iohannis a semnat, luni, decretul pentru promulgarea Legii privind restituirea contravalorii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule, a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule. Asadar, seful statului a semnat decretul pentru promulgarea legii pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 52/2017 pentru restituirea sumelor taxelor speciale, taxelor de...» citeste mai departe aici

  • CE a adoptat o reforma care permite reducerea TVA pentru publicatiile online si print
    • Statele membre UE au posibilitatea sa aplice cote reduse de TVA, inclusiv cote zero in cazul publicatiilor electronice, potrivit unei directive adoptate saptamana trecuta, pe 6 noiembrie, de Consiliul pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene. Directiva adoptata de CE permite alinierea normelor privind TVA pentru publicatiile electronice si pe suport fizic, se arata intr-un comunicat publicat pe siteul Consiliului European. Astfel, statele membre au posibilitatea de a prevedea...» citeste mai departe aici

  • AFM a publicat lista persoanelor juridice aprobate in programul RABLA si RABLA PLUS
    • Administratia Fondului pentru Mediu a publicat luni, 12 noiembrie, listele cu persoanele juridice aprobate in cadrul Programelor Rabla si Rabla Plus. “Ca urmare a aprobarii dosarelor de finantare in sedinta Comitetului de Avizare din data de 12 noiembrie 2018, Administratia Fondului pentru Mediu a publicat liste noi cu persoanele juridice acceptate in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national (Programul Rabla) si in Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de...» citeste mai departe aici

  • Eroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200
    • Care sunt documnete care trebuie intocmite in cazul aparitiei unei erori la casa de marcat, eroare care nu poate fi corectata in ziua in care apare? Astazi vom vorbi despre o situatie cu care se poate confrunta oricand un operator economic: erorile care pot aparea in folosirea AMEF. De exemplu, o societate intampina urmatoarea problema: La unul din punctele de lucru ale societatii s-a tastat din greseala pe casa de marcat o valoare foarte mare. Corectia nu a fost posibila in ziua respectiva si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016