
Raportul Special
realizat de specialisti
Ce se intampla in cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal (AMEF) este defect, iar casa de marcat este trimisa in service? Trebuie declarata defectiunea la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si daca da, cine are obligatia de a anunta Agentia?
Raspunsul la aceasta intrebare l-au oferit specialistii ANAF in cadrul sesiunii de asistenta de pe 3 octombrie cu tema “Case de marcat – facilitati, obligatii, termene”.
Iata intrebarea unui contribuabil
“In luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie, cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? Si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?”
“In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata conform celor convenite de partile contractante.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza toate operatiunile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi si fara spatii neutilizate. La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a operatiunilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientilor, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Manual de politici contabile - Stick USB
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Facem urmatoarele precizari:
1) La inlocuirea memoriei fiscale datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tiparite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanta vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
2) Atunci cand natura defectiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricarui jurnal electronic, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in maximum 7 zile de la inlocuirea memoriei fiscale, sa asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) in cazul si in intervalul de timp prevazute la pct. 2) utilizatorii sunt obligati sa indeplineasca cerintele mentionate la pct. 1).
In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei. In situatia in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta inregistreaza informatia in registru in termen de maximum 2 zile lucratoare de la efectuareainterventiei.
Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa mai sus, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/”.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
A4200 si D394: Diferente intre datele raportate la ANAFComerciantii care NU asigura conexiunea casei de marcat cu serverul ANAF pot fi sanctionati cu amenda de pana la 10.000 leiEroare casa de marcat. Documente contabile: Corectarea erorii si completarea A4200Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFANAF transmite prin SPV atentionari privind utilizarea noilor case de marcat. Ce trebuie sa stiiUltimele articole
Facturile simplificate B2B si B2C vor trebui transmise in E-Factura incepand cu 2025Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-FacturaBonuri fiscale. Cum se stabileste numarul de identificareE-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeArticole similare
Situatii in care Declaratia Unica trebuie depusa, desi s-au depus Declaratiile 200 si 220Tot ce trebuie sa stiti despre impozitul specific in 2017. Prevederi actualeE-Factura: Din 1 iulie 2024 facturile electronice trebuie transmise in sistem respectand OUG 120/2021Inchidere PFA: Cum se radiaza un PFA si documentele de care ai nevoie7 noutati legislative in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial la final de noiembrie 2022Ultimele articole
Mijloace fixe. Aspecte privind raportarea mijloacelor fixe in D406Declaratii ANAF. Ce obligatii fiscale au contribuabilii in luna IUNIE 2025Declaratia 100 se schimba: Cum declari bonificatia de 10% pentru impozitul pe constructiiEsalonarea simplificata. 4 schimbari introduse prin Ordinul 597/2025Esalonarea la plata clasica, MODIFICATA prin Ordinul 597/2025. Ce noutati vor apareaArticole similare
Livrari de produse catre persoane fizice si comert cu amanuntul. E obligatorie casa de marcat?Noutati case de marcat 2017: Se va lansa Registrul National de Evidenta!Procedura de avizare a noilor modele de aparate de marcat, in dezbatere publica"Case de marcat - obligatii si termene". ANAF, despre incasarile ocazionale, fiscalizarea intarziata si incasarea dupa scoaterea raportului ZObligatii noi de utilizare a caselor de marcat pentru entitatile care efectueaza transport de persoane sau livrari de bunuri/prestari de servicii prin intermediul aparatelor automateUltimele articole
Firmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024Finantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateCase de marcat electronice. 7 modificari aduse Normelor metodologice prin HG 355/2023Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?In atentia utilizatorilor de case de marcat! Amenzi AMEF aplicate de ANAFSfaturi de la experti
Intrebare: Emiterea facturii s-a realizat la solicitarea bancii emitente a SGB. Facturarea s-a facut cu TVA, conform contractului si SGB. Pentru ca societatea sa incaseze factura, a fost necesara emiterea acesteia.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Recunoastere venit din dobanzi
Intrebare: O societate comerciala ?X? vinde catre o alta societate comerciala ?Y? parti sociale detinute la societatea ?Z?. Conform contractului de vanzare, o parte din pretul tranzactiei se vireaza intr-un cont escrow pus la dispozitia...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA