Raportul Special
realizat de specialisti
Ce se intampla in cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal (AMEF) este defect, iar casa de marcat este trimisa in service? Trebuie declarata defectiunea la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si daca da, cine are obligatia de a anunta Agentia?
Raspunsul la aceasta intrebare l-au oferit specialistii ANAF in cadrul sesiunii de asistenta de pe 3 octombrie cu tema “Case de marcat – facilitati, obligatii, termene”.
Iata intrebarea unui contribuabil
“In luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie, cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? Si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?”
“In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata conform celor convenite de partile contractante.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza toate operatiunile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi si fara spatii neutilizate. La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a operatiunilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientilor, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Facem urmatoarele precizari:
1) La inlocuirea memoriei fiscale datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tiparite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanta vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
2) Atunci cand natura defectiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricarui jurnal electronic, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in maximum 7 zile de la inlocuirea memoriei fiscale, sa asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) in cazul si in intervalul de timp prevazute la pct. 2) utilizatorii sunt obligati sa indeplineasca cerintele mentionate la pct. 1).
In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei. In situatia in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta inregistreaza informatia in registru in termen de maximum 2 zile lucratoare de la efectuareainterventiei.
Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa mai sus, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/”.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Ramane obligatoriu Split TVA de la 1 ianuarie 2018?In atentia utilizatorilor de case de marcat! Amenzi AMEF aplicate de ANAFNorma de venit PFA nou infiintata. Obligatii fiscale. AMEFControale GDAF: Inspectorii verifica operatorii care efectueaza ITP pentru autovehiculeOBLIGATII declarative pentru utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale. ANAF a publicat listaUltimele articole
E-Factura si E-TVA, modificate de Finante printr-un nou Proiect de OUG! Care sunt noutatileCase de marcat electronice 2024. Raportul Z poate fi emis de doua ori intr-o zi?Dotarea cu AMEF, obligatorie si la automatele comerciale. Ce amenzi risca contribuabilii in caz contrarSunt deductibile bonurile fiscale cu valori mai mici de 100 euro?Case de marcat in 2023: Notificarea F4105 se transmite la ANAF ori de cate ori apar modificari in starea AMEFArticole similare
Declaratia 220 a fost actualizata la 25 februarie 2015Studiu de caz: Inregistrare ONG platitor de impozit pe profit. Ce documente intocmiti?REMINDER: Obligatii fiscale cu termen limita 30 si 31 ianuarieNoutati fiscale: In atentia celor care obtin venituri din inchirierea camerelor in scop turisticAsociere intre persoane fizice. Care vor fi obligatiile fiscale?Ultimele articole
TOATE obligatiile fiscale ale anului 2025Prescriere datorii ANAF. Cand si cum se prescriu datoriile fiscaleProiect: Cum arata noua cerere pe care proprietarii trebuie sa o depuna la ANAFNoi OBLIGATII pentru anumiti contribuabili care obtin venituri din chirii, incepand cu 1 ianuarie 2025Ce modificari adopta Finantele in domeniul accizelor pentru combaterea evaziunii fiscaleArticole similare
Se va infiinta Registrul national electronic de evidenta a caselor de marcatVanzare prin intermediari. Casa de marcat. Monografia contabilaObligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic in cazul prestarii de servicii catre persoane juridiceAmenzi de peste 9.500.000 lei. Inspectorii Antifrauda au verificat 2.000 de firme de pe litoralFinantele modifica Procedura de avizare tehnica a caselor de marcat electronice in contextul dotarii automatelor comeciale cu astfel de aparateUltimele articole
Firmele care NU au dotat automatele comerciale cu case de marcat risca amenzi din 1 octombrie 2024Case de marcat electronice. 7 modificari aduse Normelor metodologice prin HG 355/2023Intreprindere Individuala in 2023: In ce conditii este obligatorie dotarea cu POS si casa de marcat electronica fiscala?In atentia utilizatorilor de case de marcat! Amenzi AMEF aplicate de ANAFMFP stabileste configuratia aparatelor de marcat integrate in automatele comercialeSfaturi de la experti
Intrebare: Din ce am inteles, SAF-T - raportarea periodica (lunar sau trimestrial) prevede declararea articolelor pe coduri NC achizitionate si vandute in facturile de vanzare si iesire. Este adevarat sau exista obligatia raportarii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Cabinetul are evidenta in partida simpla si plateste impozit pe venit. Emiterea facturii pentru trecerea auto din patrimoniul cabinetului in cel al persoanei fizice ar trebui cumva justificata prin faptul ca persoana fizica este...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA