Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Aparatul de marcat electronic fiscal, defect. Ce masuri se impun? Trebuie anuntat ANAF?

04-Oct-2018
7517

Ce se intampla in cazul in care aparatul de marcat electronic fiscal (AMEF) este defect, iar casa de marcat este trimisa in service? Trebuie declarata defectiunea la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) si daca da, cine are obligatia de a anunta Agentia? 

Raspunsul la aceasta intrebare l-au oferit specialistii ANAF in cadrul sesiunii de asistenta de pe 3 octombrie cu tema “Case de marcat – facilitati, obligatii, termene”.

Iata intrebarea unui contribuabil

“In luna august am pus in functiune casa de marcat cu jurnal electronic. In luna septembrie, cand s-a dorit exportarea fisierului pentru a se depune declaratia la A4200, s-a constatat ca AMEF este defecta. A fost luata de societatea furnizoare in service si nici pana astazi nu au inapoiat-o. Cum se procedeaza in astfel de cazuri? Trebuie anuntat ANAF, in vreun mod despre acest fapt? Daca da, cine este responsabil pentru aceasta informare? La restituirea aparatului cum se declara veniturile din lunile anterioare, de functionare a aparatului? Dar daca datele din memoria aparatului au fost pierdute din cauza defectiunilor si a reparatiilor? Cum se procedeaza? Si intrebarea numarul doi: daca in luna august s-a folosit casa noua de marcat cu jurnal electronic si s-a omis depunerea declaratiei A4200, care este sanctiunea pentru nedepunere in termen? Se pot depune in luna octombrie doua declaratii A4200, una pentru august 2018 si una pentru septembrie 2018?”

Raspunsul ANAF

“In situatia defectarii aparatului de marcat electronic fiscal utilizatorii consemneaza in cartea de interventii a aparatului de marcat electronic fiscal, data si ora la care au anuntat defectarea acestuia si pastreaza notificarea efectuata conform celor convenite de partile contractante.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii, cu exceptia taximetristilor, inregistreaza toate operatiunile efectuate in aceasta perioada in registrul special, care se completeaza fara stersaturi si fara spatii neutilizate. La repunerea in functiune a aparatului tehnicianul unitatii de service acreditate, denumit in continuare tehnician de service, consemneaza in registrul special, dupa ultima inregistrare a operatiunilor efectuate de utilizator, data si ora inceperii functionarii aparatului, sub semnatura si numele in clar ale tehnicianului de service.
Pana la repunerea in functiune a aparatului defect, utilizatorii emit chitante pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientilor, in conditiile prevazute de Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.

In momentul constatarii defectarii sau umplerii memoriei fiscale, precum si in alte cazuri care necesita inlocuirea memoriei, utilizatorul este obligat sa notifice distribuitorul autorizat si/sau unitatea de service acreditata, dupa caz.

Facem urmatoarele precizari:
1) La inlocuirea memoriei fiscale datele inregistrate pe intreaga perioada de functionare, incepand cu operatia de fiscalizare a memoriei fiscale, pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din OUG 28/1999, vor fi tiparite, iar pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din aceeasi ordonanta vor fi inregistrate la nivel de an, luna, zi pe un suport electronic si pastrate la utilizator. Pe suportul electronic se vor inscrie si toate jurnalele electronice ce au fost initializate pe perioada de functionare a memoriei fiscale inlocuite.
2) Atunci cand natura defectiunii nu permite citirea memoriei fiscale sau a oricarui jurnal electronic, in cazul aparatelor de marcat electronice fiscale, cu aparatul de marcat electronic fiscal, distribuitorii autorizati sunt obligati ca, in maximum 7 zile de la inlocuirea memoriei fiscale, sa asigure citirea acestora prin mijloace proprii.
3) in cazul si in intervalul de timp prevazute la pct. 2) utilizatorii sunt obligati sa indeplineasca cerintele mentionate la pct. 1).

In cazul in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale a aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta notifica in scris, prin posta electronica sau fax, organul fiscal competent, in termen de 24 de ore de la efectuarea interventiei. In situatia in care natura defectiunii nu permite distribuitorului autorizat citirea prin mijloace proprii a memoriei fiscale sau a jurnalului electronic al aparatelor de marcat electronice fiscale, acesta inregistreaza informatia in registru in termen de maximum 2 zile lucratoare de la efectuareainterventiei.

Pentru mai multe informatii referitoare la situatia descrisa mai sus, va rugam sa ne transmiteti o solicitare prin intermediul formularului de contact ce poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/”.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Aparatul de marcat electronic fiscal, defect. Ce masuri se impun? Trebuie anuntat ANAF?":
Rating:

Nota: 3.63 din 4 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!


Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Completarea Declaratiei Unice 2020: 5 Intrebari cu raspuns de la specialistii ANAF
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) ofera consultanta online contribuabililor, intr-o sesiune de asistenta organizata, joi, pe pagina sa de Facebook, pe tema "Modalitatea de completare si depunere a Declaratiei Unice de catre persoanele fizice care au realizat in anul 2019 si/sau vor realiza in anul 2020 venituri din activitati independente". Sesiune a inceput joi (27 februarie 2020), la ora 9.00, si deja zeci de contribuabili au cerut asistenta in primele doua ore de la...» citeste mai departe aici

  • Indemnizatia pentru carantina - conditii de acordare. Precizarile CNAS
    • Casa Nationala de Asigurari de Sanatate transmite precizari privind indemnizatia pentru carantina si acordarea concediului medical – care au scopul de a preveni inbolnavirile si recuperarea capacitatii de munca. “Asiguratii pot beneficia de concediu si indemnizatie pentru carantina, conform reglementarilor cuprinse in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, precum...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilii pana pe 2 martie
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman, informeaza contribuabilii ca data de 2 martie 2020 este termenul limita de depunere a 4 declaratii fiscale. Documentele pe care trebuie sa le depuna contribuabilii: 1.Formularul 108- "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta" Este necesara reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. Baza legala: Legea 227/2015 art.237 alin.(2),...» citeste mai departe aici

  • Cadouri pentru salariati - Obligatiile angajatorului
    • Din ce in ce mai multe societati aleg sa ofere salariatilor lor si alte beneficii afara de tichetele de masa, cum ar fi cadouri in bani sau bunuri pentru ei sau copiii lor, cu diverse ocazii prevazute de codul fiscal (cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun, tichete de vacanta, de ziua de nastere a salariatului etc.) in limita prevazuta de lege. In cazul in care o societate nu are contract colectiv de munca, Regulamentul de ordine interioara si Decizia administratorului emisa cu ocazia...» citeste mai departe aici

  • Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - martie 2020
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat calendarul obligatiilor fiscale pentru luna martie 2020. Conform agendei, primul termen fiscal din luna martie 2020 este luni – pe data de 2, cand contribuabilii au termen limita de depunere pentru patru declaratii fiscale. Luni, 2 martie Depunerea Declaratiei anuale privind impozitul pe reprezentanta - Formular 108 Categorii de contribuabili Reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania,...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal si contabil al sumelor platite colaboratorilor
    • O societate neplatitoare de TVA doreste sa colaboreze cu o persoana fizica in vederea predarii unor cursuri de engleza. Societatea solicita contract de colaborare. 1. Cum se poate efectua plata, avand in vedere ca prestatorul este persoana fizica? 2. Cine are obligatia depunerii declaratiilor privind veniturile din aceasta colaborare si impozitele aferente? 3. Trebuie ca societatea sa retina impozitele sau persoana sa se inregistreze la ANAF? Specialistul nostru va raspunde la aceste...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016