
Raportul Special
realizat de specialisti
Agentia Nationala de Administrare Fiscala Vrancea reaminteste ca, in Monitorul Oficial nr. 1198/09.12.2020324 a fost publicata H.G. nr. 1027/2020 pentru modificarea pct. 39 si 42 din anexa nr. 1 la H.G. nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, precum si a modelului planului de remediere.
La anexa nr. 1 la H.G. nr. 33/2018 privind stabilirea contraventiilor care intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017, punctele 39 si 42 se modifica si vor avea urmatorul cuprins: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2026 Operare SAGA Exemple practice si recomandari Cartea verde a contabilitatii 2026
39. “Art. 3 alin. (2) lit. a) si b), art. 4, art. 6 lit. a) si c), art. 7 alin. (1) lit. d) si f), art. 9
lit. f), art. 10 lit. a), art. 12 lit. a) -d), g) si h), art. 13 alin. (1) lit. e) si f) sialin. (2), art. 15 alin.
(1) lit. c) si e), art. 16 alin. (3), art. 17 lit. a) si e), art. 19 alin. (6) lit. g) -i), m) si o) din Legea
nr. 171/2010 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor silvice” (eliminat art.21 lit.a) si
b);
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
42. Art. 10 lit. f) -h), j) si u) din O.U.G.nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata (eliminat art.10 lit.cc);.
Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii in MO (adica incepand cu data de 08.01.2021).
Concluzie:
Deci, nu mai intra sub incidenta Legii prevenirii contraventia de la art. 10 lit. cc din O.U.G. nr. 28/1999 - “nerespectarea de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevazute de lege, de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2)”.
Nota:
Contraventia prevazuta la art. 10 lit. cc), se sanctioneaza cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:
(i) confiscarea sumelor nejustificate;
(ii) suspendarea activita?ii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator.
Sursa: ANAF
Raport GRATUIT
Radierea unei PFA. Noile Studii de Caz cu modificarile din lege
Descarca raportul gratuit
Explicatii clare pentru munca ta zilnica.

Articole similare
Ghid practic ANAF: Cum contestati, reduceti si amanati amenzile primite!Incep controalele! Amenzile ajung la 10.000 de lei pentru contribuabilii care NU conecteaza casele de marcat la ANAFDin 5 noiembrie 2023 contribuabilii NU vor mai primi avertisment, ci direct amenda, pentru anumite contraventii din Codul de Procedura FiscalaNu luati amenzi in luna martie! 3 metode de prevenire a unor penalitati aplicate de ANAFDGAF verifica dotarea cu aparate de marcat fiscale. Se anunta prapad pentru comercianti! Fiscul a aplicat deja sute de sanctiuni!Ultimele articole
Document obligatoriu pentru toate firmele. Lipsa lui atrage sanctiuni de pana la 10.000 de leiSanctiuni si AMENZI ANAF - Cum sa Eviti Problemele FiscaleProiect: Unitatile ANAF, amendate cu pana la 10.000 lei daca NU respecta anumite termene in relatia cu contribuabiliiPolitici si proceduri contabile. Amenzile ajung pana la 4.000 lei pentru firmele care nu le intocmescInspectorii antifrauda verifica aplicarea OUG 67/2023. Au fost acordate amenzi de peste 2 milioane de lei contribuabililorSfaturi de la experti
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii Monitorul oficialCodul civilCodul penal Legislatie TVA