Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-Factura

20-Dec-2024
739
Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand se transmit in E-Factura

In anumite cazuri, facturile simplificate emise in baza bonurilor fiscale trebuie transmise si prin sistemul RO e-Factura. In continuarea articolului vom vedea cand aveti obligatia sa faceti acest lucru si cand nu.

Facturi simplificate emise in baza bonului fiscal. Cand trebuie transmise in E-Factura

Sa luam cazul in care o factura simplificata este emisa de BOLT in numele persoanei juridice catre o persoana fizica. Mentionam ca factura in baza bonul fiscal nu cuprinde elementele unei facturi simplificate.Va trebui transmisa factura si in E-Factura sau nu? Exista exceptii? 

Specialistul ne spune ca in acest caz factura simplificata emisa este la solicitarea clientului, pentru prestare fiind deja emis bon fiscal. Cu alte cuvinte, vorbim despre o factura emisa in scopuri contabile care trebuie sa aiba cu codul 751.

Totusi, avand in vedere prevederile art. 10 1 alin. (2) din OUG 120/2021 privind implementarea sistemului national RO e-Factura, respectiv:

"(2) Incepand cu data de 1 ianuarie 2025, operatorii economici - persoane impozabile stabilite in Romania conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent daca sunt sau nu inregistrati in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania conform titlului VII «Taxa pe valoarea adaugata» din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, efectuate in relatia B2C, astfel cum este definita la art. 2 alin. (1) lit. n1), au obligatia sa transmita facturile emise in sistemul national privind factura electronica RO e-Factura. 

Fac exceptiebonurile fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, in conformitate cu prevederile art. 319 alin.(12), (13) si (21) din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare."


Cu alte cuvinte, exceptia este aplicabila exclusiv bonurilor fiscale emise cu AMEF conform OUG 28/1999 care includ elementele de la art. 319 alin. (12), (13) si (21) din Codul fiscal, nu si facturile simplificate emise in baza art. 319 alin. (12), (13) si (21) din CF.

In concluzie, avand in vedere ca este vorba despre o factura (simplificata) distincta emisa (chiar si) in baza unui bon fiscal si nu un bon fiscal care sa includa elementele unei facturi simplificate, in opinia mea, persoana impozabila are obligatia transmiterii in sistemul national RO e-Factura incepand cu data de 01.01.2025.

In formularea opiniei ma raportez si la sistemul RO e-Factura de pe relatia B2B, in care fac obliectul excluderii (exceptiei) doar facturile simplificate emise conform art. 319 alin. (12), nu si cele emise conform alin. (13).


Raspuns oferit in luna decembrie 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016