
Raportul Special
realizat de specialisti
Incepand cu acest an, PFA-urile/II-urile/IF-urile NU mai au obligatia depunerii documentelor fiscale pe perioada de inactivitate temporara, conform OUG 11/2022. Aplicarea prevederilor de mai sus inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in registrul comertului.
In Monitorul Oficial nr. 97/31.01.2022 a fost publicata Ordonanta Guvernului nr. 11 din 31 ianuarie 2022 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru modificarea unor termene.
Astfel:
A fost reglementat faptul ca, pe perioada de inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, entitatile inregistrare in registrul comertului, cum ar fi societatile comerciale, persoanele fizice autorizate (PFA, II, IF) nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale aferente acestei perioade (anterior, regimul derogatoriu se putea acorda doar in urma depunerii unei solicitari la organul fiscal) incepand cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului.
Celelalte entitati nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale, pentru perioada pentru care au solicitat suspendarea activitatii la organismele care le-au autorizat, incepând cu data de 1 a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor.
Aplicarea prevederilor de mai sus inceteaza la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii in registrul comertului a mentiunii privind inactivitatea temporara sau a mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor.
Obligatiile de declarare aferente activitatii desfasurate anterior inregistrarii inactivitatii temporare/suspendarii, se mentin.
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Cartea neagra a controlului fiscal
Examen Consultant Fiscal 2025
Sursa: ANAF
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
PNDR 2020: Beneficiarii nu mai au nevoie de cazier fiscal la depunerea cererilor de finantare!Tratament fiscal-contabil pentru achizitii de bunuri si servicii fara DOCUMENTE FISCALEDeductibilitatea TVA-ului aferent achizitionarii unui autoturism. Cum procedam?Decontare combustibil. Ce tratament fiscal se aplica?Precizari ANAF privind importanta documentelor transmise prin SPVUltimele articole
Cum te ajuta un fiset metalic sa iti conduci firma in limitele fiscalitatii?Camera Consultantilor Fiscali a stabilit data inscrierilor la examenul din 20 noiembrie 2020. Informatii utile pentru candidatiSustinerea examenului de consultant fiscal noiembrie 2022. Mod de desfasurare, tematica, bibliografie si documente necesare pentru inscriereANAF reaminteste contribuabililor ca pot folosi in continuare serviciul virtual pentru comunicarea electronica. Cum se face inrolarea in SVPOMFP 2894/2019: Ce documente au fost incluse in Spatiul Privat VirtualArticole similare
Obligatii declarative in cazul suspendarii activitatii sau inactivitatii temporareCazierul fiscal 2019: Noi reglementari se aplica din ianuarieCum te poti inregistra in scopuri de TVA in 2014?Proceduri fiscale la zi: Declararea contribuabililor inactivi si implicatiile fiscaleLichidare societate. Cum procedam la radierea firmei si pentru efectuarea procedurilor de lichidare?Ultimele articole
Lista actelor ANAF fara semnatura si stampila a fost EXTINSA, conform Ordinului 402/2025Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal ridicat, puse in dezbatere de ANAFSituatii financiare anuale 2025. PDF-ul inteligent a fost actualizat pentru toate firmele, cu exceptia microentitatilorSituatii financiare pentru 2024. Modificari importante aduse prin Ordinul 107/2025Colectarea creantelor fiscale: ANAF propune introducerea a 23 de formulare noi si elimina 5 existenteSfaturi de la experti
Plata despagubiri asociat decedat
Intrebare: Ca urmare a decesului unui asociat, in baza prevederilor actului constitutiv, s-a stabilit diminuarea capitalului social, proportional cu partile sociale detinute de defuncta si despagubirea sotului mostenitor. La data decesului,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Concediu fara salariu. Microintreprindere
Intrebare: Societatea are 2 salariati, unul cu norma intreaga si salariu minim si unul cu ore lucrate pe luna. Cel cu norma intreaga are 3-4 zile lunar de concediu de odihna (CFP) timp de trei luni, iar veniturile lunare brute ale celor doi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA