Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem reinregistrarea la cerere in scopuri de TVA dupa ce a fost anulat codul de TVA?

05-Nov-2013
3625
Procedura de reinregistrare la cerere in scopuri de TVA e reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3330/2013 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Redam mai jos principalele aspecte ale OANAF 3330/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 664/30.10.2013:

Aplicarea procedurii

Procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul Fiscal), de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:

- asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal;

- nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal;

- nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal;

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125^1 alin. (2) din Codul Fiscal.

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea a adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare insotita de documentatia aferenta se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

Inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal se face prin emiterea Deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, organul fiscal opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA care se comunica contribuabilului in conditiile mentionate mai sus.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal:

Inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) din Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare in scopuri de TVA se depune, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Organul fiscal competent emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA daca, la data depunerii cererii de inregistrare, sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- faptele care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile;

- actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si /sau situatii de atragere a raspunderii solidare.

- persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

De retinut! In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, organul fiscal intocmeste decizia de inregistrare in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform art. 153 alin (9) lit. c) din Codul Fiscal, daca societatea comerciala nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de taxa:

 Cererea de inregistrare se depune insotita de urmatoarele documente:

- toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;

- o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

- certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - c) sau lit. e) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru neevidentierea, in deconturile de taxa depuse, a niciunei operatiuni realizate:

In cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, cererea se depune insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Important! Persoana impozabila declara pe propria raspundere ca va desfasura activitati economice prin completarea casetei corespunzatoare din cererea de inregistrare, formular 099.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - d) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Cum facem reinregistrarea la cerere in scopuri de TVA dupa ce a fost anulat codul de TVA?":
Rating:

Nota: 4.17 din 3 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contributia asiguratorie pentru munca - Capitolul II - Taxe si impozite stabilite de Codul fiscal

    • Baza legala Codul fiscal, Titlul V, Capitolul IX, art. 220 - 220 Contributia asiguratorie pentru munca In continuare vom vedea cine datoreaza contributia asiguratorie pentru munca, dar si categoriile de venituri pentru care se aplica aceasta. Contribuabilii care datoreaza contributia asiguratorie pentru munca Contribuabilii obligati la plata contributiei asiguratorii pentru munca sunt, dupa caz: a) persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora,...» citeste mai departe aici

  • NOUTATE E-Transport! Lista produselor cu risc fiscal ridicat va fi actualizata in 2024

    • Conform unui nou Proiect de Ordin al ANAF va fi actualizata, pentru prima data in 2024, lista produselor cu risc fiscal ridicat. Dintre produsele pentru care vor fi efectuate raportari in E-Transport, incepand din iulie 2024, amintim urmatoarele produse alimentare: carne, peste, lapte, oua, miere, etc., dar si cateva produse mai putin obisnuite, precum hainele uzate si zdrentele. Prin OUG 41/2022 pentru instituirea Sistemului RO e-Transport si de abrogare a art. XXVIII din OUG 130/2021...» citeste mai departe aici

  • Modificari importante aduse impozitului pe veniturile micro in 2024

    • ANAF aduce la cunostinta contribuabililor interesati ca, prin O.U.G. nr.31/2024, au fost aduse modificari Codului fiscal care au vizat, printre altele si impozitul pe veniturile microintreprinderilor, fiind explicata si detaliata definitia intreprinderilor legate. Modificari impozit micro in 2024 Persoana juridica romana este legata cu o alta persoana daca exista oricare dintre urmatoarele raporturi: a) persoana juridica romana care verifica conditia detine la o alta persoana juridica...» citeste mai departe aici

  • Pentru anul 2023 se mai poate ajusta norma de venit in cazul unui PFA?

    • Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc! Ajustare norma de venit PFA – raspunsul specialistului: Potrivit art. 69 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016