Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum facem reinregistrarea la cerere in scopuri de TVA dupa ce a fost anulat codul de TVA?

05-Nov-2013
4583
Procedura de reinregistrare la cerere in scopuri de TVA e reglementata prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3330/2013 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Redam mai jos principalele aspecte ale OANAF 3330/2013, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 664/30.10.2013:

Aplicarea procedurii

Procedura se aplica pentru inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare (Codul Fiscal), de catre organele fiscale competente, la solicitarea persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat:

- asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au avut inscrise in cazierul fiscal fapte, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. c) din Codul Fiscal;


- nu au depus niciun decont de taxa, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul Fiscal;

- nu au evidentiat, in deconturile de taxa depuse, nicio operatiune realizata, in conditiile prevazute de art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul Fiscal;

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui evidenta persoana impozabila este inregistrata ca platitor de impozite si taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite in Romania conform art. 125^1 alin. (2) din Codul Fiscal.

Persoanele impozabile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal, depun la organul fiscal competent formularul 099 "Cerere de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea a adaugata, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare insotita de documentatia aferenta se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.

Inregistrarea in scopuri de TVA potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. b) - d) din Codul Fiscal se face prin emiterea Deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de Procedura Fiscala.

Dupa comunicarea deciziei privind inregistrarea in scopuri de TVA catre persoana impozabila, organul fiscal opereaza in Registrul contribuabililor inregistrarea in scopuri de TVA si emite certificatul de inregistrare in scopuri de TVA care se comunica contribuabilului in conditiile mentionate mai sus.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza faptelor inscrise in cazierul fiscal:

Inregistrarea in scopuri de TVA, la cerere, se face numai daca a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii, potrivit art. 153 alin. (9^1) lit. b) din Codul Fiscal.

Cererea de inregistrare in scopuri de TVA se depune, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Organul fiscal competent emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA daca, la data depunerii cererii de inregistrare, sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

- faptele care au condus la anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu mai figureaza in evidenta cazierului fiscal al persoanei impozabile;

- actualii asociati/administratori ai persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi nu au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si /sau situatii de atragere a raspunderii solidare.

- persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

De retinut! In cazul societatilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ai caror asociati din cauza carora s-a dispus anularea inregistrarii in scopuri de TVA nu sunt majoritari la momentul solicitarii reinregistrarii, organul fiscal intocmeste decizia de inregistrare in scopuri de TVA chiar daca nu a incetat situatia care a condus la anularea inregistrarii conform art. 153 alin (9) lit. c) din Codul Fiscal, daca societatea comerciala nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru nedepunerea niciunui decont de taxa:

 Cererea de inregistrare se depune insotita de urmatoarele documente:

- toate deconturile de TVA (formular 300) nedepuse la termen;

- o cerere motivata din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;

- certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, in cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - c) sau lit. e) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Reinregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA pentru neevidentierea, in deconturile de taxa depuse, a niciunei operatiuni realizate:

In cazul societatilor comerciale inmatriculate in registrul comertului, cererea se depune insotita de certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului din care sa rezulte datele de identificare ale administratorilor persoanei impozabile la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA, precum si datele de identificare ale asociatilor si ponderea detinuta in capitalul social la data depunerii cererii de inregistrare in scopuri de TVA.

Important! Persoana impozabila declara pe propria raspundere ca va desfasura activitati economice prin completarea casetei corespunzatoare din cererea de inregistrare, formular 099.

Daca persoana impozabila nu se incadreaza in nicio alta situatie de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA prevazuta la art. 153 alin. (9) lit. a) - d) din Codul Fiscal, organul fiscal emite decizia de inregistrare in scopuri de TVA a persoanei impozabile solicitante, iar inregistrarea in scopuri de TVA se face cu data comunicarii deciziei.

Sursa: DGFP Valcea


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016