Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Emiterea deciziilor de anulare a obligatiilor fiscale prin Legea 209/2015

24-Aug-2015
1934

Regasiti mai jos, in cadrul Ordinului 2202/2015, Procedura pentru emiterea deciziilor de anulare a obligatiilor fiscale in baza art. 5 din Legea nr. 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscale si a prevederilor Legii nr. 225/2015 privind anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane fizice din 19.08.2015.

In vigoare de la 21.08.2015

I. Dispozitii generale

1. Prezenta procedura privind emiterea deciziilor de anulare a obligatiilor fiscale se aplica pentru obligatiile fiscale ce fac obiectul prevederilor Legii nr. 209/2015 privind anularea unor obligatii fiscale si ale Legii nr. 225/2015 privind anularea contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru anumite categorii de persoane fizice.

2. Organele emitente ale titlurilor de creanta prevazute in actele normative prevazute la pct. 1 transmit compartimentului cu atributii de evidenta pe platitori din cadrul organului fiscal, denumit in continuare compartiment de specialitate, dupa caz, liste care cuprind obligatiile fiscale ce fac obiectul anularii, respectiv:

2.1. Listele cu obligatiile fiscale ce fac obiectul anularii individualizate in titluri de creanta comunicate contribuabilului:

2.1.1. lista prevazuta la pct. 1 lit. e) si h) din anexa nr. 1 la ordin;

2.1.2. lista prevazuta la pct. IV.1 lit. a) din anexa nr. 2 la ordin.

2.2. Lista cu obligatiile fiscale ce fac obiectul scaderii din evidenta fiscala, individualizate in titluri de creanta necomunicate contribuabilului, respectiv lista prevazuta la pct. IV.1 lit. b) din anexa nr. 2 la ordin.

3. Informatiile pe care le cuprind listele de la pct. 2 sunt cele prevazute la pct. II.4 si III.2 din anexa nr. 2 la ordin si, dupa caz, cele prevazute la pct. 3 din anexa nr. 1 la ordin.

II. Procedura de anulare a obligatiilor fiscale individualizate in titluri de creanta comunicate contribuabilului

1. Compartimentul de specialitate primeste listele cu obligatiile fiscale ce fac obiectul anularii individualizate in titluri de creanta comunicate contribuabilului, prevazute la pct. I.2.1, si verifica in evidenta fiscala daca sumele cuprinse in aceasta lista au fost stinse total sau partial.

2. In vederea aplicarii prevederilor Legii nr. 209/2015, compartimentul de specialitate verifica in evidenta fiscala daca obligatiile fiscale de natura celor prevazute la art. 1-4 din Legea nr. 209/2015 au fost stinse dupa data intrarii in vigoare a acestei legi, respectiv 24 iulie 2015. in situatia in care se constata ca au fost efectuate astfel de stingeri, compartimentul de specialitate va reanaliza evidenta fiscala si va reface stingerile, astfel incat obiectul anularii sa il reprezinte obligatiile fiscale nestinse la data intrarii in vigoare a Legii nr. 209/2015.

3. In situatia in care in evidenta fiscala este inregistrat un sold ramas nestins din titlul de creanta emis de catre inspectia fiscala care poate fi mai mare sau mai mic decat sumele inscrise in lista prevazuta la pct. 1 lit. e) din anexa nr. 1 la ordin, compartimentul de specialitate aplica regula proportionalitatii atunci cand suma platita nu este suficienta pentru a stinge obligatiile fiscale principale sau, dupa caz, accesorii, care au aceeasi vechime.

4. Pentru punerea in aplicare a Legii nr. 209/2015, in situatia in care se constata sume ramase nestinse total sau partial, compartimentul de specialitate va completa listele de la pct. 1 cu noi coloane, in care va individualiza obligatiile fiscale ramase nestinse la data intrarii in vigoare a acestei legi, ce fac obiectul anularii, respectiv obligatiile fiscale principale si/sau accesorii aferente acestora, dupa caz.

5. In cazul aplicarii prevederilor Legii nr. 225/2015, fac obiectul anularii obligatiile fiscale stabilite prin titlurile de creanta, astfel cum sunt individualizate in lista prevazuta la pct. I.2.1.2, fara a se lua in considerare sumele achitate in contul acestora, iar lista de la pct. 1 se completeaza cu o coloana ce cuprinde sumele integrale care fac obiectul anularii. in acest sens, compartimentul de specialitate reface evidenta fiscala in mod corespunzator, prin anularea stingerilor efectuate in contul acestor obligatii.

6. In vederea anularii obligatiilor fiscale, compartimentul de specialitate intocmeste un referat de aprobare a anularii obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii prevazuti in listele de la pct. 4 si 5, la care va anexa aceste liste, precum si deciziile de anulare a obligatiilor fiscale, intocmite in mod corespunzator pentru fiecare contribuabil, conform modelului prevazut in anexa nr. 6 la ordin, decizie ce constituie titlu de creanta.

7. Dupa aprobarea referatului, listele prevazute la pct. 4 si 5 se vor completa cu informatii despre deciziile de anulare a obligatiilor fiscale, respectiv numarul si data acestora.

8. Decizia de anulare a obligatiilor fiscale se intocmeste de catre compartimentul de specialitate in doua exemplare, se avizeaza de seful compartimentului si se aproba de conducatorul unitatii fiscale.

9. Decizia prevazuta la pct. 8 se comunica de catre organul fiscal competent contribuabilului, potrivit prevederilor art. 44 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar un exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului.

10. Dupa emiterea deciziilor de anulare, compartimentul de specialitate procedeaza la anularea obligatiilor fiscale accesorii dupa reanalizarea stingerilor obligatiilor fiscale. in acest caz, compartimentul de specialitate emite o noua decizie de anulare a obligatiilor fiscale accesorii, aplicand in mod corespunzator prevederile de la pct. 6-9.

11. Contribuabilii care au efectuat plata contributiilor pentru care Legea nr. 225/2015 prevede anularea au dreptul la restituirea sumelor achitate. Prevederile art. 117 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt aplicabile in mod corespunzator.

III. Procedura de scadere din evidenta fiscala a obligatiilor fiscale individualizate in titluri de creanta necomunicate contribuabilului

1. Compartimentul de specialitate primeste, dupa caz, lista cu obligatiile fiscale ce fac obiectul scaderii din evidenta fiscala, individualizate in titluri de creanta necomunicate contribuabilului, prevazuta la pct. I.2.2, si intocmeste un referat motivat care sta la baza scaderii din evidenta fiscala a obligatiilor fiscale cuprinse in aceasta. Acest referat se avizeaza de seful compartimentului si se aproba de conducatorul unitatii fiscale.

2. La referatul de la pct. 1 se anexeaza borderoul de scadere din evidenta fiscala a obligatiilor cuprinse in lista prevazuta la pct. I.2.2, caz in care compartimentul de specialitate nu va emite decizia de anulare a obligatiilor fiscale, ci va proceda direct la scaderea din evidenta a acestor obligatii.

IV. Dispozitii finale

1. in vederea anularii obligatiilor fiscale reprezentand contributii de asigurari sociale de sanatate ce fac obiectul Legii nr. 225/2015, la cererea persoanei fizice, compartimentul de specialitate primeste dosarul prevazut la pct. 14 alin. (2) din anexa nr. 3 la ordin, intocmeste referatul de aprobare a anularii obligatiilor fiscale si aplica in mod corespunzator prevederile pct. II.6-11.

2. Ulterior aplicarii prevederilor prezentei proceduri, compartimentul de specialitate transmite listele prevazute la pct. II.7 compartimentului cu atributii in solutionarea contestatiilor in vederea luarii masurilor care se impun in mod corespunzator.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Emiterea deciziilor de anulare a obligatiilor fiscale prin Legea 209/2015":
Rating:

Nota: 2.5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • UPDATE: A Fost Aprobat NOUL Model al Declaratiei Unice pe 2019! Vezi aici cum arata noul formular!
    • Update 18.01.2019 Modelul si continutul formularului "Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice" au fost aprobate prin O.A.N.A.F. nr. 49/2019. Articolul initial, din 11.01.2019 Pe site-ul ANAF, a fost pus in dezbatere publica un nou proiect de ordin al OPANAF pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului “Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! MODIFICARI majore in Codul Fiscal si Codul de procedura! Schimbarile aduse de Legea 30/2019
    • Publicarea Legii nr. 30/2019 in M.Of. nr. 44 din 17 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 aduce modificari importante in domeniul fiscal, respectiv Codului fiscal si Codului de procedura fiscala. Asadar, cele mai importante modificari privind Cod de procedura fiscala sunt cele aduse: procedurii de administrare a contribuabililor in functie de riscul fiscal; procedurii de mediere intre debitor si organul fiscal. Iar modifcari/completari aduse Codului fiscal...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata
    • Prin OANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" publicat in M.Of nr. 18 din 08 ianuarie 2019 a fost modificata declaratia 101 - "Declaratie privind impozitul pe profit" si instructiunile de completare a formularului. Conform modificarilor aduse in anul 2019, declaratia se...» citeste mai departe aici

  • Achizitionare case de marcat: Facilitati fiscale. Calcul profit reinvestit
    • In analiza de astazi se pleaca de la cazul unei societati care a achizitionat case de marcat cu valoarea de 2300/buc. Codul fiscal permite incadrarea in categoria mijloacelor fixe supuse amortizarii fiscale a activelor cu o valoare mai mica decat 2500 lei, astfel: In cazul unei imobilizari corporale care, la data intrarii in patrimoniu, are o valoare fiscala mai mica decat limita stabilita prin hotarare a Guvernului, contribuabilul poate recupera aceste cheltuieli prin deduceri de...» citeste mai departe aici

  • Peste 280.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM. Mai bine de o treime au peste 45 de ani
    • Agentia Nationala de Ocupare a Fortei de Munca (ANOFM) anunta ca, in anul 2018, prin intermediul Agentiei au fost incadrate in munca 282.921 de persoane, dintre care cele mai multe au avut varsta trecuta de 45 de ani. Urmare a implementarii Programului National de Ocupare a Fortei de Munca, prin intermediul ANOFM, pana la data de 31 decembrie 2018 au fost incadrate in munca: - 104.239 de persoane cu varsta peste 45 de ani, - 70.989 de someri cu varsta cuprinsa intre 35 si 45 de ani, - 59.321 de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016