Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificare OG 7/2013 privind impozitul asupra veniturilor suplimentare din dereglementarea preturilor la gaze naturale

28-Mar-2014
2759
A fost publicat un nou proiect Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale - publicat in data de 26.03.2014


Tinand cont ca in determinarea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, agentii economici au luat in calcul volumele de gaze din productia interna vandute consumatorilor casnici si noncasnici atat pe piata reglementata cat si piata concurentiala,

avand in vedere ca insuficienta reglementarii a condus la influentarea preturilor gazelor naturale pe piata concurentiala,

tinand seama ca neadoptarea clarificarilor referitoare la volumele destinate consumatorilor noncasnici din piata reglementata ar mentine anularea avantajelor pe care piata concurentiala le poate oferi participantilor, inactivand principiul de formare a preturilor pe piata concurentiala „pe baza cererii si a ofertei, ca rezultat al mecanismelor concurentiale”, principiu stipulat in mod expres in cuprinsul art. 177 alin. (1) din Legea energiei electrice si a gazelor naturale nr. 123/2012,
luand in considerare faptul ca aceste situatii aduc atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta

Art. I. Anexa din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.53 din 23 ianuarie 2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

"Formula de calcul pentru veniturile suplimentare

Impozitul asupra veniturilor suplimentare datorat = 0,60*(VS - redeventa*VS - VI)
VS = (PCCreglem - PRCC)*VGCC + (PCNCreglem - PRCNC)*VGCNCreglem + (PMPCNC - PRCNC)* VGCNC,
unde
VS - venitul suplimentar;
VI - valoarea investitiilor in segmentul upstream in perioada pentru care impozitul asupra veniturilor suplimentare este datorat;
PCCreglem - pretul gazelor naturale din productia interna proprie destinate revanzarii clientilor casnici potrivit prevederilor hotararii Guvernului privind pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna pentru piata reglementata de gaze naturale;
PRCC - pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna pentru clientii casnici in anul 2012, respectiv 45,71 lei/MWh, ajustat cu rata IPC in anul 2014;
VGCC - volumele de gaze din productia interna vandute pentru acoperirea consumului clientilor casnici;
PCNCreglem - pretul gazelor naturale din productia interna proprie destinate revanzarii clientilor noncasnici potrivit prevederilor hotararii Guvernului privind pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna pentru piata reglementata de gaze naturale;

PRCNC - pretul de achizitie a gazelor naturale din productia interna proprie pentru clientii noncasnici in anul 2012, respectiv 45,71 lei/MWh, ajustat cu rata IPC in anul 2014;
VGCNCreglem - volumele de gaze din productia interna vandute pentru acoperirea consumului clientilor noncasnici pe piata reglementata;

PMPCNC - pretul mediu ponderat al gazelor naturale din productia interna corespunzatoare cantitatilor comercializate pe piata concurentiala pentru consumatorii noncasnici, nu mai mic de 72 lei/MWh. In cazul in care tranzactiile sunt incheiate pe pietele centralizate de gaze naturale, PMPCNC reprezinta preturile gazelor naturale la care sunt incheiate tranzactiile;
VGCNC - volumele de gaze din productia interna vandute pentru acoperirea consumului clientilor noncasnici pe piata concurentiala sau piata centralizata ;

IPC - indicele preturilor de consum publicat de Institutul National de Statistica din Romania.

Art.II. Prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica incepand cu data de 1 aprilie 2014.

PRIM - MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice
IOANA – MARIA PETRESCU



Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale iunie 2025: Cresteri de taxe, controale extinse si taieri bugetare anuntate de viitorul Guvern

    • Un nou pachet de masuri fiscale si reforme bugetare se pregateste sa redefineasca echilibrul economic al Romaniei. Potrivit unui draft al Programului de Guvernare, publicat de profit.ro, viitorul Executiv intentioneaza sa implementeze un set extins de politici care sa sporeasca veniturile statului si sa reduca deficitul bugetar. Planul include majorari de taxe si accize, largirea bazei de impozitare si o ofensiva clara impotriva evaziunii fiscale, sustinuta de digitalizare, controale riguroase...» citeste mai departe aici

  • D101 in 2025. Termen limita + completarea D101 pentru pierderi fiscale si sponsorizari

    • Multi contribuabili se intreaba daca si in acest an data de 25 iunie 2025 este termenul limita pentru depunerea Declaratiei D101 privind impozitul pe profit aferent anului 2024. De asemenea, firmele pot transmite in acest an si Formularul 177, pentru redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre sponsorizari. In acest articol gasesti raspunsuri la aceste intrebari legate de completarea corecta a D101, mai ales in cazurile in care ai pierderi fiscale reportate. Iti...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • [Declaratia unica rectificativa] Termene de depunere, reglementari cheie si studii de caz

    • Declaratia Unica rectificativa reprezinta instrumentul prin care contribuabilii persoane fizice pot corecta eventualele erori aparute in formularul initial, fie ca este vorba de venituri, contributii sociale sau alte obligatii declarate. In acest articol va oferim o prezentare clara a termenelor de depunere, a reglementarilor-cheie prevazute de legislatia fiscala, precum si studii de caz relevante care ilustreaza modul corect de completare si transmitere a declaratiei rectificative.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016