Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Scrisoarea deschisa trimisa ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie

05-Dec-2014
925
O scrisoare deschisa a fost adresata ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie, Razvan Nicolescu, sustinand prin aceasta ca este necesara aplicarea unui nou sistem de taxare in domeniul petrolier, incepand chiar cu 1 ianuarie 2015, astfel incat "statul roman sa incaseze mai mult decat incaseaza acum cumulat din sistemul de redevente".

In concret, Razvan Nicolescu, a declarat joi intr-o conferinta de presa, potrivit HotNews.ro, ca a transmis un "ultim avertisment" biroului sau de presa, pentru difuzarea, in spatiul public, a scrisorii catre Ministerul Finantelor. Scrisoarea contine pozitia Departamentului pentru Energie in privinta redeventelor petroliere, noteaza aceeasi sursa.


Regasiti mai jos scrisoarea deschisa trimisa ministrului Ioana Petrescu, asa cum a fost redata de HotNews.ro:



Scrisoarea catre Ioana Petrescu

"Stimata doamna ministru,

Ma adresez dumneavoastra in legatura cu problema fiscalitatii/redeventelor in domeniul petrolului si gazelor naturale a caror perioada de stabilitate expira la 31 decembrie 2014.

Doresc sa va informez ca Departamentul pentru Energie a fost contactat de mai multe parti interesate sa discute acest subiect (companii, reprezentanti ai societatii civile, mass-media etc) carora le-am indicat sa se adreseze Ministerului Finantelor Publice si, eventual, Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale, avand in vedere ca Departamentul pentru Energie nu are competente in materia fiscalitatii si nici nu detine date relevante privind situatia subsolului tarii.

Am sesizat in urma acestor discutii o asteptare din partea tuturor cu privire la introducerea unui nou sistem de taxare/redevente incepand cu 1 ianuarie 2015, precum si faptul ca, prin viitorul sistem, este firesc ca statul roman sa incaseze mai mult decat incaseaza acum cumulat din sistemul de redevente, suprataxa pe gaz si taxa pe resurse minerale.

Totodata, statul roman a anuntat ca in anul 2015 intentioneaza sa scoata la licitatie noi licente de explorare pentru hidrocarburi, iar, pentru a derula cu succes acest proiect, este nevoie de predictibilitatea si claritatea cadrului fiscal.

Avand in vedere cele de mai sus, va solicitam sa initiati dezbaterea publica in legatura cu viitorul sistem de taxare in termenul legal din perspectiva transparentei decizionale, care sa permita introducerea noului sistem incepand cu data de 1 ianuarie 2015 si care sa dea sansa tuturor partilor interesate, inclusiv celor peste 40 de operatori, sa participe la aceste consultari.

Sugeram, de asemenea, ca la aceste dezbateri sa fie invitate sa isi spuna punctul de vedere si partidele din Opozitie, avand in vedere necesitatea stabilirii unui cadru fiscal predictibil si stabil pe termen lung.

In acelasi timp, din punctul de vedere al Departamentului pentru Energie, consideram ca, in acest proces de revizuire a cadrului fiscal pentru hidrocarburi, statul roman ar trebui sa isi creasca veniturile intr-o maniera care sa nu descurajeze investitiile si sa nu afecteze nivelul de productie de hidrocarburi.

Dorim, de asemenea, sa va semnalam ca, la 31 decembrie 2014, isi inceteaza aplicabilitatea prevederile OG 7/2013, cu modificarile si completarile ulterioare, privind impozitul pe veniturile suplimentare din sectorul gazelor naturale, existand riscul ca nemodificarea sistemului fiscal, incepand cu 1 ianuarie 2015, sa duca la scaderea veniturilor statului roman din exploatarea de hidrocarburi.

Avand in vedere cele expuse mai sus, credem ca revizuirea sistemului de taxare pentru hidrocarburi, incepand cu 1 ianuarie 2015, este in interesul statului roman, si va asiguram de intregul nostru sprijin pentru derularea intr-o maniera transparenta a acestui proces, in limita competentelor institutionale pe care le avem.

Cu deosebita consideratie,
Razvan Nicolescu"




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Scrisoarea deschisa trimisa ministrului de Finante de catre ministrul delegat pentru Energie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016