Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noul sistem de taxare la Registrul Comertului. Se vor majora tarifele actuale?

03-Aug-2012
3140
Reprezentanti ai Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC) sustin ca introducerea unui nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile de la Registrul Comertului nu va duce la majorarea tarifelor actuale si explica veniturile suplimentare estimate anual prin cresterea numarului de operatiuni.

"Scopul proiectului de hotarare a Guvernului este de simplificare a procedurilor de inregistrare in registrul comertului, prin aplicarea de taxe si tarife unice pentru inregistrarea in registrul comertului, care asigura crearea premiselor pentru plata on-line, utilizand cardul bancar prin Sistemul National Electronic de Plata Online (SNEP), eliminarea timpilor alocati pentru calcularea, la ghiseu, a contravalorii serviciilor prestate; actualmente stabilirea exacta a taxelor si tarifelor fiind realizata numai prin intocmirea notelor de calcul, achitarea fiind efectuata dupa emiterea notelor de calcul. Prin introducerea noului sistem notele de calcul vor fi generate de sistemul informatic numai pentru verificare. De asemenea, sistemul prezinta predictibilitate ceea ce ii permite operatorului economic sa stabileasca o prognoza fidela a cheltuielilor legate de inregistrarea in registrul comertului atat la momentul constituirii, cat si in cursul derularii afacerii", se arata intr-un comunicat al ONRC.

Sursa citata mentioneaza ca initiatorii proiectului de act normativ nu si-au propus grevarea suplimentara a comerciantilor, noile taxe si tarife unice fiind determinate prin insumarea contravalorii serviciilor prestate si a comisioanelor percepute pentru operatiunile efectuate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru alte institutii, asa cum au fost prevazute in legislatia in vigoare, si au avut in vedere ca baza de calcul incasarile si numarul de inregistrari din anul 2011.

"Cresterea incasarilor este pusa strict pe seama prognozei de crestere a numarului de inregistrari in registrul comertului. Astfel, incasarile in anul 2011, au fost in valoare de 100 milioane lei si au fost luate ca baza de calcul pentru urmatorii ani. Pentru anul 2012 a fost prognozata o crestere a numarului de inregistrari cu 15%, reflectata intr-o crestere a incasarilor cu 9,1%. Pentru urmatorii 5 ani s-a prognozat o crestere cu 8% a numarului de inregistrari fata de anul anterior si a incasarilor cu 5%. Precizam ca la 31 iulie 2012 cresterea numarului de inregistrari fata de perioada similara a anului 2011 a fost de 11,01%", au precizat reprezentantii ONRC.

Agentia de presa MEDIAFAX a scris marti ca Guvernul va introduce un nou sistem de calcul al taxelor pentru operatiunile cerute de firme si persoane fizice autorizate la Registrul Comertului si va stabili tarife fixe pentru aceste servicii, complet diferit fata de sistemul actual, mizand pe venituri suplimentare anuale de peste 100 milioane de lei.


Noile taxe vor fi aplicate intr-un interval de doua luni dupa ce vor fi avizate de Executiv, conform unui proiect de hotarare.

Sistemul prevede ca operatiunile din registrul comertului sa fie taxate cu tarife unice, in functie de tipul solicitarii, fara ca fiecare tip de serviciu sa mai fie achitat separat, ca in prezent. La stabilirea taxelor unice s-au folosit, ca baza de fundamentare, inregistrarile in registrul comertului si incasarile aferente realizate anul trecut.

Potrivit datelor comunicate de ONRC, in prezent pentru inregistrarea unei persoane fizice, costul este de 90 lei si este compus din inmatriculare - 30 lei, obtinere CUI - 10 lei; obtinere cazier fiscal - 10 lei, transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei, eliberarea certificatului constatator - 30 lei. In sistemul de taxe si tarife unice costul va fi acelasi

De asemenea, pentru inregistrarea unei persoane juridice, cu un singur asociat si cererea de autorizare pentru doua obiecte de activitate tariful actual este de 244,95 lei si este compus din verificare unicitate sediu - 10 lei, verificare unicitate asociat unic - 10 lei, inmatriculare - 120 lei, obtinere CUI - 10 lei, certificat constatator - 60 lei, transmitere declaratii catre autoritati - 10 lei, transmitere publicare acte in Monitorul Oficial - 10 lei, obtinere cazier fiscal - 10 lei si indrumare prealabila - 4,95 lei. In noul sistem tariful este de 250 de lei pentru aceasta operatiune.

Si in cazul mentiunilor simple si compuse tarifele se vor mentine. Astfel, pentru modificarea obiectului principal de activitate taxa este 50 lei, iar pentru extinderea obiectului principal de activitate, taxa este 40 lei si va fi in ambele cazuri de 45 de lei. Pentru o mentiune compusa tariful se mentine la 220 de lei.

"Din exemplele enumerate rezulta ca, per ansamblu, nu sunt cresteri ale cuantumului taxelor pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului. Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale incaseaza in afara taxelor de inregistrare in registrul comertului tarife pentru serviciile prestate de alte institutii (Monitorul Oficial, ANAF, UNPIR,etc.) acestea ramanand neschimbate. Cuantumul taxelor si tarifelor percepute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale pentru operatiunile efectuate la registrul comertului este neschimbat inca din anul 2004 cand s-au stabilit taxele si tarifele aferente operatiunilor de inregistrare in registrul comertului. Insa, in perioada 2007- 2012, prin comasare sau eliminare numarul taxelor si tarifelor s-a redus de la 27 la 11 asa cum reiese din proiectul de Hotarare a Guvernului", se mai spune in comunicat.


Sursa: mediafax.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016