Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Zoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!

16-Sep-2015
1310

In Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

Va prezentam cateva aspecte de interes:

>> In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.

Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.


>>> In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale, dupa cum urmeaza:

a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;

b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali sau reprezentantilor desemnati ai acestora.

Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.

>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii

Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;

Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.

Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.

>>> Certificatul de cazier fiscal:

- se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica; certificatul de cazier fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prevazute de Codul de procedura fiscala ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.

- se elibereaza contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe baza de mandat, de indata de catre organul fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

- se elibereaza si institutiilor si autoritatilor publice, la solicitarea acestora, ori de cate ori institutiile respective trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat inrte institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, si stampila organului emitent.

Faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se stabilesc prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.

Pana la data intrarii in vigoare a acesteia se aplica prevederile HG 31/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.


Material intocmit de DGFP Arges.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Ce declaratii se depun in noiembrie la ANAF?
    • Prin cele de mai jos, va oferim lista declaratiilor fiscale pe care le aveti de depus, dupa caz, la unitatile fiscale, la termenele-limita stabilite prin lege: 15 zile de la data de cand nu se mai realizeaza venituri Depunerea Declaratiei de inregistrare in evidenta persoanelor fizice care nu realizeaza venituri, precum si pentru stabilirea obligatiilor de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate - Formularul 604 Se depune pentru inregistrarea in evidenta persoanelor fizice fara...» citeste mai departe aici

  • CNIPMMR nu este de acord cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2%
    • Avand in vedere intentia de introducere a unei taxe de solidaritate de 2% din fondul de salarii, platite de angajator, in contextul mutarii contributiilor de la angajator la angajat. CNIPMMR face urmatoarele precizari: I. In prezent contributiile platite exclusiv de angajator, sunt urmatoarele - Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale - 0,25% - Concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate - 0,85% - Asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale - 0,15%-0,85%...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

  • Veniturile aferente stocurilor de produse. Monografia contabila si baza impozabila corecta
    • In analiza de mai jos, societatea este persoana juridica romana. Productia se vinde drept marfa catre persoane fizice cu raport de gestiune si casa de marcat. Monografia folosita este urmatoarea: 601=301 x 345=711 x+2 371=345 x +2 (omit nota contabila de adaos comercial) 411 = 707 x+5 607 = 371 x+2 La sfarsitul lunii stocul in raportul de gestiune este zero. Contul 707 si 711 se inchid prin contul 121. Stabilim daca in baza de impozitare pentru venitul microintreprinderii intra doar contul 707...» citeste mai departe aici

  • Loteria bonurilor fiscale continua cu o noua extragere in data de 22 octombrie
    • Extragerea bonurilor fiscale castigatoare emise intre 1 si 30 septembrie 2017 este programata duminica, 22 octombrie 2017. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, suma din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Selectia castigatorilor va fi realizata in doua etape. Duminica, 22 octombrie 2017, va fi organizata prima etapa, care va consta din extragerea bilelor care vor determina ziua emiterii si valoarea bonurilor castigatoare. Daca numarul cererilor de revendicare este mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"