
Raportul Special
realizat de specialisti
In Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
Va prezentam cateva aspecte de interes:
Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.
a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;
b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.
Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.
Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
- se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica; certificatul de cazier fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prevazute de Codul de procedura fiscala ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.
- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.
- se elibereaza contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe baza de mandat, de indata de catre organul fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
- se elibereaza si institutiilor si autoritatilor publice, la solicitarea acestora, ori de cate ori institutiile respective trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat inrte institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, si stampila organului emitent.
Faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se stabilesc prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.
Pana la data intrarii in vigoare a acesteia se aplica prevederile HG 31/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.
Material intocmit de DGFP Arges.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2024. Ce tip de firma este mai avantajosDragos Doros, seful ANAF, a anuntat noile modificari ale formularului 088Ordinul 2594/2015 privind organizarea si gestionarea cazierului fiscalFirmele vor respecta reguli noi din decembrie 2011Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiariReminder ANAF! Adeverinta de venit, CAZIERUL FISCAL si certificatul de atestare fiscala se pot obtine prin SPVCe amenzi pot primi persoanele care nu depun la timp Chestionarele pentru stabilirea rezidentei fiscaleArticole similare
Ce modificari contine noua procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA?A fost publicata OG nr. 10 privind legislatia cautarii automatizate a datelor de referinta in relatia cu statele UEControlul Garzii Financiare conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVACe taxe nu mai au voie sa va ceara autoritatile. Ce taxe se mentin la Registrul ComertuluiDocumentele puse la dispozitia contribuabililor prin SPV sunt valabile fara semnatura si stampilaUltimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLInregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiariReminder ANAF! Intalnirea cu un inspector fiscal la sediul institutiei poate fi programata on-lineArticole similare
Declaratii fiscale. Ce consecinte apar la nedepunere pentru administratorul special?Revista Romana de Fiscalitate nr. 33, noiembrie 2009 - pagina 2ANAF propune o noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA (Proiect de Ordin)Analiza zilei: Proiect de modificare a ordonantei privind cazierul fiscalNoutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015Ultimele articole
Radiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLSanctiuni pentru firmele care NU au depus situatiile financiare sau declaratiile fiscale necesareInregistrarea in scopuri de TVA: Prevederi privind criteriile de evaluare a riscului fiscal. Anexele 5 si 6 (proiect MFP)Situatii care genereaza inactivitate fiscala: Durata de functionare expirata sau sustragere de la efectuarea controalelorProcedura de declarare a starii de inactivitate pentru contribuabilii care nu-si indeplinesc obligatiile declarativeArticole similare
ANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscalInregistrare in SPV. 7 avantaje de care trebuie sa stie persoanele fiziceExamen consultant fiscal sau consultant fiscal asistent 7 noiembrie 2015Noutati legislatie fiscala 26 - 30 octombrie 2009 - Monitorul OficialExamen pentru atribuirea calitatii de consultant fiscalUltimele articole
De la 1 martie 2022 documentele transmise in format hartie NU vor mai fi luate in considerareObligativitatea inrolarii in SPV din martie 2022. Ce avantaje au persoanele fizice si juridiceA fost anuntata data oficiala pentru sustinerea examenului de consultant fiscalInregistrarea in Spatiul Privat Virtual. Avantajele persoanelor fizice si juridiceCamera Consultantilor Fiscali a stabilit data examenelor pentru consultantii fiscali si pentru consultantii fiscali asistentiSfaturi de la experti
Intrebare: Compania a depasit in anul 2024 cifra de afaceri de 50 milioane euro, iar in anul 2025 nu va depasi acest prag. Va fi obligata, la calculul impozitului pe profit pentru trimestrul IV din 2025, sa aplice tot cota de 1% pe cifra de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Microintreprindere. Activitati agricole
Intrebare: Firma are doar activitati agricole: cultivare de grau, porumb, rapita si orz. Are 3 salariati si a realizat, in anul 2024, o cifra de afaceri de 472.000 lei. Este incadrata ca microintreprindere. Ce cota de impozit trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025
Impozit pe dividende in 2025: Poti plati anticipat? Ce faci daca se schimba cota?
CASS pentru PFA in 2025. 2 solutii de luat in calcul dupa eliminarea D. Unice estimative
Plafon plati numerar in valuta: Ce e permis si ce nu in relatia cu partenerii externi
Catalogul mijloacelor fixe. Exemple practice si reguli fiscale in 2025
Controale antifrauda: Administratorii care NU raspund la somatia ANAF risca sa faca inchisoare
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA