Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!

16-Sep-2015
2620

In Monitorul Oficial 655/31.08.2015 a fost publicata OG 39/26.08.2015 privind cazierul fiscal prin care se abroga OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata in M. O. nr. 664/23.07.2014, cu modificarile si completarile ulterioare.

Va prezentam cateva aspecte de interes:

>> In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se inscriu informatii privind faptele sanctionate contraventional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.

Prin exceptie, faptele sanctionate contraventional cu avertisment nu se inscriu in cazierul fiscal.


>>> In cazierul fiscal se inscriu si informatii din documentele intocmite pentru atragerea raspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivitatii fiscale, dupa cum urmeaza:

a) atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent, emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoareasca definitiva, in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;

b) atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoareasca deifnitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;

c) inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu excpetia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice sau entitatii fara personalitate juridica declarate inactiva, cat si al reprezentantilor legali sau reprezentantilor desemnati ai acestora.

Inscrierea inactivitatii fiscale se face in cazierul fiscal al reprezentantilor legali ai persoanei juridice, precum si al reprezentantilor legali sau desemnati ai entitatilor fara personalitate juridica existenti in perioada in care au intervenit situatiile de declarare a inactivitatii fiscale.

>>> Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, in cazul contribuabililor persoane fizice si persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica se depune la ORICE organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

Pentru contribuabilii persoane fizice, cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/imputernicitul acestuia pe baza de procura autentica/imputernicire avocatiala;

Pentru contribuabilii persoane juridice sau entitati fara personalitate juridica cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de catre reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe baza de mandat intocmit conform legii. In cazul depunerii cererii de catre reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligatia de a prezenta documente care sa ateste calitatea de reprezentant legal.

Persoanele prevazute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal si prezinta actul de identitate.

Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal, documentele care atesta identitatea si calitatea de reprezentant sau de reprezentant legal se pot transmite la organul fiscal de catre persoanele prevazute mai sus prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.

>>> Certificatul de cazier fiscal:

- se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica; certificatul de cazier fiscal emis in forma electronica se comunica prin mijloace electronice de transmitere la distanta prevazute de Codul de procedura fiscala ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.

- este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul in care a fost eliberat.

- se elibereaza contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe baza de mandat, de indata de catre organul fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.

- se elibereaza si institutiilor si autoritatilor publice, la solicitarea acestora, ori de cate ori institutiile respective trebuie sa solutioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entitati fara personalitate juridica, iar pentru solutionarea cererii legislatia specifica prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal. Certificatul de cazier fiscal poate fi emis si transmis in forma electronica in baza unui protocol incheiat inrte institutia/autoritatea publica si organul fiscal emitent al acestuia. In acest caz, certificatul este valabil si fara semnatura persoanelor imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, si stampila organului emitent.

Faptele pentru care se inscriu informatii in cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si al entitatilor fara personalitate juridica se stabilesc prin hotarare a Guvernului in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante.

Pana la data intrarii in vigoare a acesteia se aplica prevederile HG 31/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea OG 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta ordonanta intra in vigoare la 3 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei.


Material intocmit de DGFP Arges.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Zoom fiscal: CAZIERUL FISCAL in 2015. Aspecte de interes!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Atentie contabili!

Legea privind combaterea Spalarii banilor a fost modificata!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 in 2022. Finantele MODIFICA formularul si aplica noi instructiuni de completare
    • Finantele au pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate". In prezent, D112 -Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate este reglementata conform Ordinului comun nr. 203/207/188 al...» citeste mai departe aici

  • Esalonarea la plata in 2022 va putea fi accesata si de debitorii care se afla in insolventa
    • Ministerul Finantelor doreste modicarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala si propune noi masuri si in cazul esalonarii. Conditiile de accesare a esalonarii la plata in 2022 vor fi mai flexbile, astfel incat se vor putea bucura de facilitate si debitorii care se afla in insolventa in acest moment. Tinand cont de contextul pandemic si economic actual, s-a constatat ca redresarea contribuabililor care se afla in dificultate financiara este greu de sustinut, astfel ca...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Formularul poate fi depus de gupul fiscal pana pe 25 iunie incepand cu anul 2023
    • Guvernul modifica termenul pentru depunere D101 in cazul grupului fiscal. Formularul va putea fi transmis de persoana juridica respunzabila pana pe data de 25 iunie incepand cu anul 2023. Pentru corelare cu termenele de depunere a declaratiei anuale privind impozitul pe profit prevazute la art. I alin.(13) din din O.U.G. nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, se propune...» citeste mai departe aici

  • Finantele propun 3 modificari MAJORE asupra Codului Fiscal
    • Recent, Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prelungirea unor termene. Schimbarile vizeaza si Codul Fiscal. Iata noile modificari propuse de finante asupra Codului Fiscal: a) Instituirea obligatiei notarilor publici de declarare a tranzactiilor din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Masura are in vedere...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica ordinul 1665/2020 prin care poprirea electronica a devenit functionala
    • Ministerul Finantelor a pus in dezbatere publica un nou Proiect Ordin pentru modificarea ?i completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de comunicare a acestora. Conform Referatului de Aprobare, prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1665/2020 privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanta a actelor de executare si a procedurii de...» citeste mai departe aici

  • In perioada 1 februarie - 31 martie 2022 preturile pentru energie electrica si gaze naturale se PLAFONEAZA pentru clientii non-casnici
    • In Monitorul Oficial a fost publicata Ordonanta de Urgenta 3/2022 prin care se modifica 118/2021. Actul normativ prevedea acordarea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrica si gaze naturale pentru sezonul rece 2021-2022. Incepand cu 1 februarie preturile se vor plafona pentru clientii non-casnici, iar pentru cei casnici va fi acordata o compensatie unitara in valoare de cel mult 0,291 lei/kWh, in cazul energiei electrice, si in valoare de cel mult 40% din valoarea pretului...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2022 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Noile reguli de deductibilitate au fost MODIFICATE in 2022!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Deducerile in 2022 - studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016