
Raportul Special
realizat de specialisti
Redam mai jos noul Ordin 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal.
In Monitorul Oficial nr. 759 din 12 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 2594/2015 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, informeaza Legalis.ro.
Art. 1.
(1) Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.
(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:
a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Agenda Fiscala a Contabilului 2025
(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens, ale carei atributii sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor subordonate.
Art. 2.
(1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:
a) persoanele cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente au drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal in/din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015.Atributiile personalului sunt stabilite prin fisa postului;
b) alti functionari din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate au drept, conform atributiilor stabilite prin fisa postului, cu respectarea regulamentului de organizare si functionare, de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei.
(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierul fiscal, inscriind nivelul de acces acordat.
Art. 3.
(1) Cazierul fiscal este gestionat din punct de vedere informatic de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.
(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.
(3) Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art. 2.
Art. 4.
In cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.
Art. 5.
Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 6.
Se aproba modelul si continutul formularelor:
a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal, cod MFP: 14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/5;
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in anexa nr. 2.
Art. 7.
Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 8.
Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 9.
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 10.
Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Nou de la ANAF: Criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVAPrevederi explicate pentru procedura de solutionare a deconturilor negative de TVACe modificari contine noua procedura de solutionare a deconturilor cu sume negative de TVA?La ce foloseste formularul 311. Vezi noile prevederiDeclararea si reactivarea starii de inactivitate fiscalaUltimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2024. Ce tip de firma este mai avantajosMajorare capital social. Ce operatiuni se inregistreaza in contabilitate si studii de caz utileArticole similare
Declararea si reactivarea starii de inactivitate fiscalaNoutati Legislatie Fiscala 21 - 25 iulie 2008Ordonanta 39/2015 privind CAZIERUL FISCAL se aplica din 3 septembrie!Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la un PFA. Cum se face reinregistrarea?Noutati privind modul de tinere a REGISTRULUI COMERTULUI. Cum se efectueaza inregistrarile (Ordinul 6974/C/2020)Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiRadiere/inchidere firma: Cum inchizi un SRLNoul Program IMM Plus in 2024. Se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar de maximum 11.500 de beneficiari[INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2024. Ce tip de firma este mai avantajosMajorare capital social. Ce operatiuni se inregistreaza in contabilitate si studii de caz utileArticole similare
Cazierul fiscal va putea fi solicitat si eliberat in format electronicArticole similare
Noutati legislative: Acte importante din perioada 12-16 octombrie 2015Important despre administrarea si gestionarea cazierului fiscalA fost aprobat noul model pentru cazierul fiscal - formularisticaANAF modifica mai multe aspecte referitoare la cazierul fiscalSfaturi de la experti
Achizitie parti sociale. Monografie contabila
Intrebare: Se hotaraste ca societatea A sa ia un credit de 4.750 mii lei pentru a achita cateva parti sociale in societatea B, parti sociale in cuantum de 1.067 parti sociale (1.067 lei) cu un procent in valoare procentuala de 50,7612%...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Cedare cladire in schimbul dividendelor
Intrebare: Va rog sa ne comunicati care este procedura pentru a ceda o cladire in contul dividendelor. Este asociat unic, iar imobilizarea corporala inca nu s-a amortizat complet. Ce taxe avem de platit in urma acesteia? Doar 10% impozitul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA