Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2594/2015 privind organizarea si gestionarea cazierului fiscal

16-Oct-2015
2646

Redam mai jos noul Ordin 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal.

In Monitorul Oficial nr. 759 din 12 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 2594/2015 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, informeaza Legalis.ro.


Art. 1.

(1) Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.

(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:

a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Recunoastere mijloc fix Societatea a achizitionat un rezervor apa 120 mc subteran in vederea stocarii de apa necesar in situatii de urgenta - stingere incendii in valoare de 108.000 lei A facut lucrarile...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Declarare tichete de masa in D112 Va multumesc, deci va rog sa imi confirmati, desi tichetele sunt aferente veniturilor lunii ianuarie, vor fi trecute in declaratia 112 a lunii februarie, deoarece atunci sunt...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modalitate calcul penalitati Societatea X a intarziat livrarea catre societatea Y cu 100 bucati de tricouri. In urma acestei intarzieri societatea Y a emis penalitati de intarziere conform contractului....citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Obligatii DAC 7 O societate platitoare de TVA si impozit pe profit are ca obiect de activitate cumparari si vanzari second hand de ceasuri. Aceste ceasuri se vizioneaza de catre clientii din UE...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate impozit auto Societatea vinde un autoturism din parcul auto propriu la sfarsitul lunii decembrie 2024. ln ianuarie 2025 la scoaterea din evidenta a autoturismului de la autoritatile locale,...citeste mai mult

(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens, ale carei atributii sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor subordonate.

Art. 2.

(1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:

a) persoanele cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente au drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal in/din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015.Atributiile personalului sunt stabilite prin fisa postului;
b) alti functionari din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate au drept, conform atributiilor stabilite prin fisa postului, cu respectarea regulamentului de organizare si functionare, de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei.

(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierul fiscal, inscriind nivelul de acces acordat.

Art. 3.

(1) Cazierul fiscal este gestionat din punct de vedere informatic de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.

(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.

(3) Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art. 2.

Art. 4.

In cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.

Art. 5.

Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr. 1.

Art. 6.

Se aproba modelul si continutul formularelor:

a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal, cod MFP: 14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/5;
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in anexa nr. 2.

Art. 7.

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 8.

Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 9.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 10.

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli nedeductibile firme. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de sponsorizare?

    • Pentru desfasurarea activitatii comerciale, firmele fac diverse tranzactii de vanzare sau cumparare de produse sau servicii, iar multe dintre aceste cheltuieli pot fi deductibile, insa unele sunt nedeductibile. In acest articol vom vedea ce sunt mai exact cheltuielile deductibile si nedeductibile, exemple in acest sens, dar si in ce categorie intra cele cu privire la cheltuielile de sponsorizare, urmarind o speta importanta pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit.» citeste mai departe aici

  • D100. Cum a fost modificata D100 de ANAF in urma noutatilor din domeniul impozitelor (Ordinul 193/2025)

    • Mai multe noutati au aparut inca de anul trecut cu privire la impozite. Amintim introducerea impozitului minim global, celui suplimentar sau ‘taxa pe stalp’. Iar in acest context, ANAF a modificat printr-un nou Ordin Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, actualizand si instructiunile de completare pentru D100. Este vorba despre Ordinul 193/2025 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • TOTUL despre imobilizarile corporale. Legislatie si studiu de caz practic

    • Orice persoana care detine o firma trebuie sa stie mai multe detalii despre imobilizarile corporale, fiindca acestea sunt active care pot fi utilizate in cadrul activitatii companiei respective. In acest articol vom vedea ce sunt acestea mai exact, care sunt diferentele dintre imobilizarile corporale si necorporale, o lista de exemple cu imobilizari corporale, dar si un studiu de caz practiv cu privire la imobilizarile corporale.» citeste mai departe aici

  • Reevaluarea imobilizarilor corporale - cand se face, studiu de caz si reglementari cheie

    • Reevaluarea imobilizarilor corporale este un proces esential atat pentru transparenta situatiilor financiare, cat si pentru o gestionare eficienta a patrimoniului unei entitati. Prin reevaluare, activele precum cladirile, terenurile, echipamentele sau utilajele isi pot modifica valoarea contabila, asigurand o reprezentare mai fidela in bilantul contabil. In acest articol vom analiza in detaliu ce inseamna reevaluarea imobilizarilor corporale si in ce conditii se realizeaza. De asemenea, vom...» citeste mai departe aici

  • [MONOGRAFIE] Leasing operational si reglementari cheie

    • Daca te-ai gandit sa iti faci un leasing operational, trebuie neaparat sa stii ce presupune acesta, dar si care sunt reglementarile cheie in acest caz. Vom vedea in continuarea articolului explicatii pentru aceste lucruri, dar si o monografie contabila pentru leasingul operational.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016