Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul 2594/2015 privind organizarea si gestionarea cazierului fiscal

16-Oct-2015
2807

Redam mai jos noul Ordin 2594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal.

In Monitorul Oficial nr. 759 din 12 octombrie a.c. a fost publicat Ordinul nr. 2594/2015 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea si gestionarea cazierului fiscal, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, informeaza Legalis.ro.


Art. 1.

(1) Cazierul fiscal se organizeaza de Agentia Nationala de Administrare Fiscala la nivel central si se gestioneaza de organele fiscale competente, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.

(2) Organele fiscale competente pentru gestionarea cazierului fiscal sunt Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, serviciile fiscale municipale, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii, Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice din cadrul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti, dupa cum urmeaza:

a) Directia generala de administrare a marilor contribuabili, administratiile judetene ale finantelor publice, Administratia fiscala pentru contribuabili mijlocii si Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale;
b) serviciile fiscale municipale si administratiile sectoarelor municipiului Bucuresti ale finantelor publice, pentru contribuabilii care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe in evidentele lor fiscale.

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Deductibilitate leasing PFA In cazul unei persoane fizice autorizata cheltuiala cu rata de leasing se considera deductibila in proportie de 50%, daca nu este in discutie o masina utilitara?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Modificari fiscale 30 iunie - 06 iulie 2025 citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Impozit minim global Am rugamintea sa ma indrumati cu un exemplu de calcul, inregistrarea in contabilitate si declarare la ANAF a noului impozit international PILLAR 2 pentru o entitate din RO a unei...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Dare in plata teren SC X detine in sold cont 457 dividende suma de y ron, doreste prin HOTARARE AGA conversia soldul in CREDITARE SOCIETATE cont 4551, in acelasi timp detine in patrimoniu un...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    PFA. Vanzare autoturism. Cifra de afaceri PFA cu CAEN in Consultanta si management, neplatitor de TVA, doreste sa vanda o masina. Vanzarea masinii ar duce la cresterea CA peste plafonul de 300.000 lei TVA. Este societatea...citeste mai mult

(3) Cazierul fiscal este gestionat la nivelul organelor fiscale competente printr-o structura specializata constituita in acest sens, ale carei atributii sunt stabilite prin regulamentul de organizare si functionare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor subordonate.

Art. 2.

(1) La informatiile privind cazierul fiscal au acces urmatoarele persoane:

a) persoanele cu atributii in gestionarea cazierului fiscal din cadrul organelor fiscale competente au drept de inscriere si actualizare/scoatere a informatiilor privind cazierul fiscal in/din evidenta informatica, precum si drept de vizualizare a informatiilor inscrise si de intocmire si emitere a certificatelor de cazier fiscal, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 39/2015.Atributiile personalului sunt stabilite prin fisa postului;
b) alti functionari din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate au drept, conform atributiilor stabilite prin fisa postului, cu respectarea regulamentului de organizare si functionare, de vizualizare a informatiilor privind cazierul fiscal, direct sau prin intermediul altor aplicatii informatice, acordat de catre Directia generala de tehnologia informatiei.

(2) Directia generala de tehnologia informatiei organizeaza evidenta nominala a persoanelor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate care au acces la informatiile din cazierul fiscal, inscriind nivelul de acces acordat.

Art. 3.

(1) Cazierul fiscal este gestionat din punct de vedere informatic de Directia generala de tehnologia informatiei din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care organizeaza si gestioneaza si istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal.

(2) Informatiile din istoricul contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal se pastreaza pentru o perioada de 10 ani de la data scoaterii din evidenta.

(3) Accesul organelor fiscale la datele din istoricul informatiilor din cazierul fiscal se face in conditiile prevazute la art. 2.

Art. 4.

In cazierul fiscal al persoanei juridice se inscriu si faptele stabilite in sarcina subunitatilor sale fara personalitate juridica, cum ar fi: sucursalele, punctele de lucru si altele asemenea.

Art. 5.

Procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal este prevazuta in anexa nr. 1.

Art. 6.

Se aproba modelul si continutul formularelor:

a) 500 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/1;
b) 501 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.43.15/2;
c) 502 "Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/1;
d) 503 "Cerere de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal", cod MFP: 14.13.25.15/2;
e) 504 "Certificat de cazier fiscal" si anexa la certificatul de cazier fiscal, cod MFP: 14.13.21.15;
f) 505 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal a atragerii raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/3;
g) 506 "Fisa de inscriere in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/4;
h) 507 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind atragerea raspunderii solidare/patrimoniale cu debitorul", cod MFP: 14.13.43.15/5;
i) 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala", cod MFP: 14.13.43.15/6, prevazute in anexa nr. 2.

Art. 7.

Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a formularelor mentionate sunt prevazute in anexa nr. 3.

Art. 8.

Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 9.

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 10.

Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala juridica, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016