Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la un PFA. Cum se face reinregistrarea?

12-Mar-2015
3221

In situatia urmatoare, un PFA platitor de TVA pe perioada suspendarii de crestere copil isi pierde dreptul de platitor de TVA sau i se supenda si se reactiveaza dupa incetarea concediului de crestere copil.



PFA-ul a facut cerere de suspendare a activitatii, dar i s-a anulat si codul de TVA pentru ca nu a depus doua deconturi consecutive. In urma cererii de suspendare a activitatii la Fisc, era obligatorie suspendarea si ca platitori de TVA? Astfel, se facea reactivarea dupa incetarea suspendarii concediului de crestere copil?
Se mentioneaza ca a fost anulat codul pentru nedepunerea declaratiilor.

Calitatea de patitor de TVA a P.F.A.-ului nu este afectata de intrarea in concediu de crestere copil, anularea din oficiu a codului de inregistrare in scopuri de TVA fiind determinata doar de situatiile reglementate in mod expres prin art. 153 alin. (9) de la lit. a) la f) din Codul fiscal:

- daca este declarata inactiva;
- daca a intrat in inactivitate temporara, inscrisa in registrul comertului;
- daca insasi are inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art. 2 alin. (2) lit. a) din O. G. nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata;
- daca nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxa prevazut la art. 156^2;
- daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua perioade fiscale consecutive in cursul unui semestru calendaristic, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare;
- daca nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA.

Asa cum se poate constata din prevederile lit. b), incetarea temporara a activitatii trebuie declarata la registrul comertului, nicidecum la organul fiscal competent. Astfel, anularea codului de TVA nu s-a efectuat ca urmare a depunerii acestei notificari de incetare a activitatii, ci datorita faptului ca P.F.A.-ul nu a dpus doua deconturi trimestriale in cadrul unui semestru. In aceasta situatie, pentru a nu suporta consecintele fiscale ale anularii codului de TVA,este recomandabil sa solicitati reinregistrarea. Asfel, P.F.A. se afla in situatia de la lit. d), anularea din oficiu a codului de TVA, anularea fiind efectuata conform prevederilor O.M.F.P. nr. 3331 din 17 octombrie 2013 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, cu ultima modificare efectuata prin O.M.F.P. nr. 19 din 7 ianuarie 2015.

Avand in vedere faptul ca P.F.A.-ul isi poate continua activitatea economica si in perioada de concediu pentru crestere copil, este recomandabil sa solicite reinregistrarea in scopuri de TVA pentru a evita consecintele anularii codului de TVA asa cum sunt reglementate prin art. 11 "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal "alin. (1^1) si alin. (1^3), art. 148 "Ajustarea taxei deductibile in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital" si art. 149 "Ajustarea taxei deductibile in cazul bunurilor de capital".
Reinregistrarea in scopuri de TVA este reglementata prin art. 153 alin. (9^1) lit. c) din Codul fiscal "Procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este stabilita prin normele procedurale in vigoare. Dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform alin. (9) lit. a) - e) si h), organele fiscale competente inregistreaza persoanele impozabile in scopuri de TVA aplicand prevederile alin. (7^1) astfel:

c) la solicitarea persoanei impozabile, in situatia prevazuta la alin. (9) lit. d), de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA, pe baza urmatoarelor informatii/documente furnizate de persoana impozabila:

1. prezentarea deconturilor de taxa nedepuse la termen;
2. prezentarea unei cereri motivate din care sa rezulte ca se angajeaza sa depuna la termenele prevazute de lege deconturile de taxa;" De asemenea, daca anularea codului de TVA s-a efectuat ca urmare a suspendarii activitatii la registrul comertului, reinregistrarea se efectueaza conform prevederilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) "la solicitarea persoanei impozabile, pentru situatiile prevazute la alin. (9) lit. a) si b), daca inceteaza situatia care a condus la anulare, de la data comunicarii deciziei de inregistrare in scopuri de TVA;". In orice situatie, reinregistrarea se efectueaza conform Procedurii de inregistrare, la cerere, in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit prevederilor art. 153 alin. (9^1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare reglementate prin O.P.A.N.A.F. nr. 18 din 7 ianuarie 2015 pentru aprobarea, publicat in M.Of. nr. 32 din 15 ianuarie 2015.

In concluzie, reactivarea calitatii de persoana impozabila in scopuri de TVA se efectueaza numai pe baza cererii depuse de catre platitorul de TVA, fara a se efectua, din oficiu, la initiativa organului fiscal competent.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la un PFA. Cum se face reinregistrarea?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2019. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca, si in 2019, in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii; - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului. Click aici pentru Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare...» citeste mai departe aici

  • Conturi de trezorerie pentru plata contributiilor in 2019
    • In analiza de mai jos, vom vedea care sunt noile conturi de trezorerie pentru plata contributiilor salariale. Iata raspunsul specialistului! Ordinul nr. 531/2016 din 28 ianuarie 2016 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic, a suferit ultima modificare in luna martie 2017 (mai exact, s-a introdus impozitul specific). Inca nu avem o modificare a acestui ordin. Avand in vedere prevederile legale in vigoare,...» citeste mai departe aici

  • Conditii pe care trebuie sa le indeplineasca Microintreprinderile in 2019
    • Ce conditii trebuie sa indeplineasca o microintreprindere in 2019 Pentru ca o societate sa fie incadrata in categoria microintreprinderilor in 2019, trebuie sa indeplineasca trei conditii, mai exact: - societatea a inregistrat in anul 2018 venituri care nu au depasit 1.000.000 euro; - capitalul social este detinut de persoane, altele decat statul si unitatile administrativ-teritoriale; - societatea nu se afla in dizolvare, urmata de lichidare, inregistrata in registrul comertului sau la...» citeste mai departe aici

  • Declaratii fiscale 2019. Ce formulare se depun DOAR online?
    • Contribuabilii trebuie sa depuna la Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) mai multe Formulare si declaratii care nu pot fi transmise decat online. UPDATE 21.01.2019: - Declaratie unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (OPANAF 49/2018) se completeaza doar electronic si se depune prin Spatiul Privat Virtual sau pe portalul e-guvernare.ro. - Formularul 318: Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Codul comercial: Facturare servicii externe
    • "O societate de comert din Romania contracteaza servicii NAVLU cu o societate din UE. Societatea prestatoare are sucursala in Romania. Poate societatea din UE sa factureze serviciile direct catre societatea beneficiara si nu prin sucursala?". Vom vedea in cele ce urmeaza care este parere specialistului. Raspunsul specialistului Conform definitiei din Codul Comercial, navlul sau chiria se reglementeaza prin conventia partilor si se probeaza prin contractul de inchiriere sau prin polita de...» citeste mai departe aici

  • ANAF lanseaza un proiect de ordin: Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale in cazul reconsiderarii unei tranzactii/reincadrarii formei unei activitati de catre organul fiscal central. Asadar, proiectul privind Procedura de regularizare a obligatiilor fiscale prevede: - In temeiul prevederilor art. 171 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele stabilite de organul fiscal central...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016