Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi prevederi pentru autorizarea celor care desfasoara activitati de schimb valutar in Romania

22-Apr-2015
2395


Ministerul Finantelor a publicat la 21 aprilie pe site-ul propriu Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr.664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei.

Redam mai jos continutul documentului:


MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

ART. I


Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea
si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 341 din 19 mai 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 1. Dupa articolul 7^1 se introduce un nou articol, articolul 7^2, cu urmatorul cuprins:

"ART. 7^2
Procedura pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala este prevazuta in anexa nr. 9.
" 2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 8
Anexele nr. 1 - 9 fac parte integranta din prezentul ordin."

3. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

"(1^1) Datele in care au loc sedintele Comisiei se afiseaza pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, dupa fiecare sedinta a Comisiei, pentru luna urmatoare."

4. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "(1) Directia de specialitate va pune la dispozitia membrilor Comisiei, cu cel putin doua zile lucra
toare inaintea sedintei, ordinea de zi, documentatiile aferente si nota de prezentare, ordinea de zi fiind afisata si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice cu respectarea termenului prevazut mai sus."

5. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 5, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

 "(1^1) Pe ordinea de zi se inscriu numai solicitarile cu documentatii complete, care au fost depuse la registratura Ministerului Finantelor Publice, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data
sedintei Comisiei."

6. in anexa nr. 1, la punctul II articolul 7, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "(2) Directia de specialitate sau Comisia au dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la entitati, cat si de la alti operatori economici sau institutii ale statului. in aceste situatii, Comisia amana luarea oricarei decizii pana la primirea documentelor, declaratiilor sau informatiilor solicitate."

7. in anexa nr. 2, la capitolul III articolul 5 alineatul (1), dupa litera e) se introduce o noua litera, lit. e1) cu urmatorul cuprins:

 "e1 ) actionarii semnificativi/asociatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel
necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, precum si administratorii sau reprezentantii legali ai entitatii, au obligatia sa depuna cate o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca nu au detinut/detin calitatea de actionari/asociati, precum si de administratori ori reprezentanti legali la entitati care au desfasurat/desfasoara activitate de schimb valutar fara autorizatie de schimb valutar/ cod statistic in ultimii 5 ani anteriori datei depunerii cererii de
autorizare."

8. In anexa nr. 2, la capitolul III articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Nu se acorda autorizatie de schimb valutar in cazul in care:

a) entitatile inregistreaza obligatii de plata restante la bugetul general consolidat, conform certificatului de atestare fiscala eliberat de organul fiscal competent;

b) impotriva reprezentantilor legali, actionarilor semnificativi sau asociatilor entitatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru o infractiune savarsita cu intentie, la care a fost aplicata pedeapsa cu inchisoarea si pentru care nu a intervenit reabilitarea in Romania ori intr-un stat strain;

c) administratorii, actionarii semnificativi sau asociatii entitatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, au fost condamnati pentru spalare de bani, terorism ori finantarea terorismului, atat pe plan intern, cat si international. in cazul in care administratorii, actionarii semnificativi sau asociatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ conform legislatiei in vigoare, sunt persoane juridice, se va lua in considerare inclusiv situatia in care persoanele fizice care controleaza ori detin in cele din urma aceste persoane juridice, in mod direct sau indirect, au fost condamnate pentru infractiunile mentionate anterior.

PROIECTUL POATE FI CONSULTAT INTEGRAL AICI.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016