Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noi prevederi pentru autorizarea celor care desfasoara activitati de schimb valutar in Romania

22-Apr-2015
948


Ministerul Finantelor a publicat la 21 aprilie pe site-ul propriu Proiectul de Ordin pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr.664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei.

Redam mai jos continutul documentului:


MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea si completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea
si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice, emite urmatorul ordin:

ART. I
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finantelor publice, nr. 664/2012 privind autorizarea
si/sau inregistrarea entitatilor care desfasoara activitati de schimb valutar pe teritoriul Romaniei, altele decat cele care fac obiectul supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 341 din 19 mai 2012, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

 1. Dupa articolul 7^1 se introduce un nou articol, articolul 7^2, cu urmatorul cuprins:

"ART. 7^2
Procedura pentru solicitarea certificatului de atestare fiscala este prevazuta in anexa nr. 9.
" 2. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 8
Anexele nr. 1 - 9 fac parte integranta din prezentul ordin."

3. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 4, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

"(1^1) Datele in care au loc sedintele Comisiei se afiseaza pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, dupa fiecare sedinta a Comisiei, pentru luna urmatoare."

4. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 5, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "(1) Directia de specialitate va pune la dispozitia membrilor Comisiei, cu cel putin doua zile lucra
toare inaintea sedintei, ordinea de zi, documentatiile aferente si nota de prezentare, ordinea de zi fiind afisata si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice cu respectarea termenului prevazut mai sus."

5. In anexa nr. 1, la punctul II articolul 5, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

 "(1^1) Pe ordinea de zi se inscriu numai solicitarile cu documentatii complete, care au fost depuse la registratura Ministerului Finantelor Publice, cu cel putin 10 zile lucratoare inainte de data
sedintei Comisiei."

6. in anexa nr. 1, la punctul II articolul 7, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

 "(2) Directia de specialitate sau Comisia au dreptul de a solicita orice alte documente, declaratii sau informatii atat de la entitati, cat si de la alti operatori economici sau institutii ale statului. in aceste situatii, Comisia amana luarea oricarei decizii pana la primirea documentelor, declaratiilor sau informatiilor solicitate."

7. in anexa nr. 2, la capitolul III articolul 5 alineatul (1), dupa litera e) se introduce o noua litera, lit. e1) cu urmatorul cuprins:

 "e1 ) actionarii semnificativi/asociatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel
necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, precum si administratorii sau reprezentantii legali ai entitatii, au obligatia sa depuna cate o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca nu au detinut/detin calitatea de actionari/asociati, precum si de administratori ori reprezentanti legali la entitati care au desfasurat/desfasoara activitate de schimb valutar fara autorizatie de schimb valutar/ cod statistic in ultimii 5 ani anteriori datei depunerii cererii de
autorizare."

8. In anexa nr. 2, la capitolul III articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Nu se acorda autorizatie de schimb valutar in cazul in care:

a) entitatile inregistreaza obligatii de plata restante la bugetul general consolidat, conform certificatului de atestare fiscala eliberat de organul fiscal competent;

b) impotriva reprezentantilor legali, actionarilor semnificativi sau asociatilor entitatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru o infractiune savarsita cu intentie, la care a fost aplicata pedeapsa cu inchisoarea si pentru care nu a intervenit reabilitarea in Romania ori intr-un stat strain;

c) administratorii, actionarii semnificativi sau asociatii entitatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ, conform legislatiei in vigoare, au fost condamnati pentru spalare de bani, terorism ori finantarea terorismului, atat pe plan intern, cat si international. in cazul in care administratorii, actionarii semnificativi sau asociatii care detin parti sociale cel putin intr-un procent egal cu cel necesar pentru un actionar semnificativ conform legislatiei in vigoare, sunt persoane juridice, se va lua in considerare inclusiv situatia in care persoanele fizice care controleaza ori detin in cele din urma aceste persoane juridice, in mod direct sau indirect, au fost condamnate pentru infractiunile mentionate anterior.

PROIECTUL POATE FI CONSULTAT INTEGRAL AICI.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noi prevederi pentru autorizarea celor care desfasoara activitati de schimb valutar in Romania":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016