Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)

22-Oct-2019
804

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica un proiect de Ordin care completeaza Ordinul nr. 1386/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din OUG 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene.

In Referatul de aprobare care insoteste Proiectul se arata ca prin acesta se propune completarea Ordinului nr. 1386/2019, in sensul reglementarii destinatiei disponibilitatilor Ministerului Sanatatii si Ministerului Tineretului si Sportului provenite din incasarea contributiilor sociale, cat si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice, existente la 31 decembrie 2018, respectiv virarea acestora la bugetul de stat.

In ceea ce priveste provenienta acestor sume incasate ulterior datei de 31.12.2018, acestea pot fi:

- sume provenite din incasarea contributiilor sociale si a cotei de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcolice si reglementarea expresa ca, restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art.367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, in luna ianuarie, care potrivit art. 345 din Codul fiscal, aveau termenul de plata pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care accizele devin exigibile;

- sume restante, eventual, din anii anteriori si incasate dupa 31 decembrie 2018;

De asemenea, proiectul de ordin prevede completarea Ordinului cu conturile in care trebuie virate aceste sume si totodata se reglementeaza faptul ca aceste conturi de disponibil unde s-au virat sumele incasate dupa 31 decembrie 2018 se inchid de catre unitatile Trezoreriei Statului.

Extras din Proiectul de Ordin

Art. I. – Ordinul nr. 1386/2019 (publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 7 februarie 2019, n.r.) pentru aprobarea Normelor metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 7 februarie 2019, se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa articolul 2 din Normele Metodologice privind virarea la bugetul de stat de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului a disponibilitatilor prevazute la art. 57 si 59 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, aprobate prin Ordinul nr. 1386/2019 se introduc 3 noi articole, articolele 3 – 5, cu urmatorul cuprins:

„Art. 3. – (1) Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” reprezentand contributii sociale prevazute de art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se vireaza de catre unitatile Trezoreriei Statului la bugetul de stat, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, in urmatoarele conturi de venituri, codificate cu codul de identificare fiscala al contribuabililor:

a) 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate”;

b) 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;

c) 20.A.14.12.00 – „Accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”;

d) 20.A.14.13.08 – „Accize incasate in vama din importul de produse din tutun, aferente unor activitati reorganizate”;

e) 20.A.16.05.00 – „Taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor”.

(2) Sumele reprezentand contributii instituite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, datorate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal-bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare si neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, se platesc de catre debitori in conturile de venituri ale bugetului de stat prevazute la alin. (1).

(3) Dupa virarea sumelor la bugetul de stat, potrivit prevederilor alin. (1), conturile de disponibil 51.E.14.02.00 – „Disponibil din accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere”, 51.E.14.03.00 –„Disponibil din accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, 51.E.14.12.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, inclusiv sume datorate pana la data de 31 decembrie 2006”, 51.E.14.13.00 – „Disponibil din accize incasate in vama din importul de produse din tutun”, 51.E.16.05.00 – „Disponibil din taxa asupra unor activitati daunatoare sanatatii si din publicitatea lor” se inchid si isi inceteaza functionarea la unitatile Trezoreriei Statului eventualele sume virate in aceste conturi urmand a fi returnate platitorilor.

Art. 4. – Eventualele sume incasate ulterior datei de 31 decembrie 2018 si pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin in conturile de venituri bugetare 20.E.14.02.00 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere” si 20.E.14.03.00 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun”, reprezentand cota de 1% din taxele si accizele aplicate la nivel national pentru tigarete, tigari si bauturi alcoolice, se vireaza de catre Ministerul Tineretului si Sportului la bugetul de stat in conturile de venituri 20.A.14.02.10 – „Accize incasate din vanzarea de alcool etilic, produse intermediare, vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si bere, aferente unor activitati reorganizate” si 20.A.14.03.08 – „Accize incasate din vanzarea produselor din tutun, aferente unor activitati reorganizate”, codificate cu codul de identificare fiscala a Ministerului Tineretului si Sportului, in termen de 5 zile lucratoare de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.

Art. 5. – Restituirea sumelor incasate din contributiile stabilite conform art. 367 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute de art. 57 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, se realizeaza conform dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire si de rambursare a sumelor de la buget, precum si de acordare a dobanzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depasirea termenului legal.”

Art. II. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP: Disponibilitatile prevazute in OUG 114/2018 se vireaza la bugetul de stat (proiect de Ordin)":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • MMPS modifica modelul unor documente pentru acordarea indemnizatiilor de sprijin Covid-19 (Ordinul nr. 1017/2020)
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 474 din 4.06.2020, a fost publicat Ordinul nr. 1017/2880/2020 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului culturii nr. 743/2.802/2020 privind aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XV alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020. Actul normativ a intrat in vigoare la data de 04.06.2020 si prevede modificarea modelului si continutului unor formulare necesare acordarii indemnizatiilor...» citeste mai departe aici

  • Noi masuri aplicabile beneficiarilor programelor nationale de sprijin acordate de MEEMA ( Ordinul 1802/2020)
    • In Monitorul Oficial, Partea I nr. 467 din 04.06.2020 a fost publicat Ordinul nr. 1802/2020 privind unele masuri aplicabile beneficiarilor programelor nationale gestionate de Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri. Actul normativ a intrat in vigoare in data de 4 iunie 2020 si prevede luarea in considerare a conditiilor exceptionale generate de starea de alerta in privinta dispozitiilor legale incidente in perioada starii de alerta pentru clauzele contractelor incheiate cu...» citeste mai departe aici

  • Depasirea perioadei aferenta rezidentei. Obligatii declarative si fiscale
    • Avem urmatoarea situatie pentru un salariat roman, angajat al societatii din Romania si aflat in delegatie la firma mama din Germania: Din iunie 2019 pana in 31.05.2020 are un numar de zile petrecute pe teritoriul altei tari (respectiv Germania) mai mare de 183 zile, dar in anul 2020 (ian-mai) numarul de zile este mai mic de 183 zile. Acest fapt se datoreaza si faptului ca din cauza situatiei cu Covid18 nu a mai putut parasi teritoriul Germaniei. Salariul este platit de firma din Romania pentru...» citeste mai departe aici

  • Certificatele de rezidenta fiscala. Conventia de evitare a dublei impuneri. Studiu de caz
    • Compania noastra are incheiate 2 contracte cu persoane impozabile rezidente in Belgia, pentru servicii de management, respectiv servicii de intermediere export tara in afara zonei UE. In 2019 am solicitat celor 2 parteneri Certificatul de rezidenta fiscala pentru anul 2019, astfel incat platile ce vor fi fost facute catre acestia sa fie efectuate fara retinerea impozitului pe venit. Astfel, am primit certificatele respective, insa: 1) pentru serviciile de management: se mentioneaza in mod...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016