Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Firmele din energie atrag atentia asupra consecintelor negative pe care le va avea OUG 114/2018 asupra economiei Romaniei

23-Ian-2019
1246

Asociatia Romana a Companiilor de Explorare si Productie Petroliera (ROPEPCA) transmite un semnal de alarma, privind consecintele negative pe care prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 114/2018 (OUG 114/2018) le vor avea asupra intregii economii si a sectorului de productie a gazelor naturale din Romania.

Intr-un comunicat de presa remis miercuri, 23 ianuarie, ROPEPCA arata ca efectele negative nu se vor reflecta doar in sectorul petrolier, ci si la bugetul de stat, pierderile estimate fiind duble.

“Membrii nostri se asteapta la o reducere a impozitelor platite catre bugetul de stat, variind intre 30% si 60%, in functie de modelul de business al fiecarei companii. Luand in considerare un pret de 90 lei/MWh (media BRM pentru tranzactiile cu livrare in luna noiembrie 2018) si productia de anul trecut, pierderile directe ale bugetului de stat se ridica la cel putin 2 miliarde de lei pe an (proveniti din taxa pentru veniturile suplimentare obtinute din liberalizarea pietei de gaze, redevente si impozitul pe profit), fara a lua in calcul dividendele de la participatiile statului in companiile producatoare de gaze, precum si TVA pentru consumatorii finali de uz casnic. Nu sunt incluse pierderile suplimentare provocate de reducerea investitiilor, revizuirea politicilor de personal, scaderea productiei de gaze si de impactul economic negativ indirect si indus”, se arata in comunicatul citat. 

De asemenea, ROPEPCA aminteste faptul ca membrii Asociatiei au contribuit cu mai mult de 22 miliarde de lei la bugetul de stat in ultimii patru ani.

“Pretul reglementat risca sa reduca cu pana la 50% fondurile disponibile pentru investitii in proiecte de gaze. Companii care depind de finantarea externa pentru realizarea proiectelor de productie si de explorare au pierdut deja finantarea si sunt in pericol de inchidere in cazul in care nu se gasesc noi investitori. in general, investitiile viitoare sunt afectate in mod semnificativ de masurile impuse, multe proiecte avand doar rentabilitate marginala. Ca urmare a OUG 114/2018, estimam o reducere de pana la 50% a proiectelor de explorare si dezvoltare in viitorul apropiat”, mai mentioneaza reprezentantii ROPEPCA, aratand ca in ultimii 4 ani, membrii acestei asociatii au investit peste 16,5 miliarde de lei in Romania.

De asemenea, acestia atrag atentia asupra riscului ca, in urma evaluarii tuturor zacamintelor de productie a gazelor operate de membrii Asociatiei, sondele sa se inchida, iar campurile de gaze sa fie abandonate.

“Durata de viata a catorva zacaminte marginale este puternic afectata si va determina companiile sa renunte la acestea mai devreme decat era planificat. Mai mult, companiile care desfasoara activitati de explorare au amanat deja sau au anulat pana la 50% din sondele planificate a fi forate in viitorul apropiat. Acest procent va creste cu siguranta pe termen mediu si lung din cauza prevederilor OUG 114/2018. Trebuie punctat faptul ca fiecare metru cub de gaz care nu va mai fi produs in Romania, deoarece unele zacaminte devin neeconomice in conditiile date, va trebui importat la un pret considerabil mai mare din surse externe”, potrivit sursei citate.

Asadar, efectele negative ale OUG 114/2018 se vor resimti si in ceea ce priveste disponibilizarea a mii de locuri de munca. Mai mult, deja, din cauza reducerii activitatilor de foraj si a investitiilor, toti membrii ROPEPCA au suspendat angajarile in prezent: “Unii operatori au semnalat o reducere a personalului de pana la 75% in viitorul apropiat. Astfel, multi profesionisti din industrie, cu specializari de nisa, vor cauta sa se angajeze in proiecte mai sigure din alte tari. Reamintim ca numai membrii ROPEPCA mentin anual 14.000 de locuri de munca, intreaga industrie angajand 26.000 de persoane in mod direct si creand oportunitati pentru inca 20.000 de locuri de munca”.

Acestia au abordat si problema privind modul de implementare a prevederilor OUG 114/2018, problema semnalata de foarte multe entitati, in ultima perioada: “Pe langa efectele negative expuse mai sus, nu putem sa nu observam ca nu numai companiile petroliere au fost luate prin surprindere. in momentul de fata, exista o lipsa profunda de intelegere privind modul in care prevederile vor fi implementate. Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), responsabila in a implementa masurile adoptate, va fi nevoita sa le integreze intr-un timp extrem de scurt in cadrul legislativ, in conditiile in care Ordonanta introduce numeroase neconcordante cu prevederi legale aflate in vigoare”.

ROPEPCA reaminteste faptul ca prin acest act normativ se instituie obligatia asupra producatorilor de a vinde gazele naturale produse, cu precadere catre furnizori, la pretul reglementat de 68 lei/MWh pana in anul 2022, precum si perceperea unei taxe de 2% din cifra de afaceri de catre ANRE. Taxa se va aplica retroactiv pentru anul 2018. 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Firmele din energie atrag atentia asupra consecintelor negative pe care le va avea OUG 114/2018 asupra economiei Romaniei":
Rating:

Nota: 3.9 din 5 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Un formular pe zi de la PortalFormulare.ro: Cerere de atribuire a numarului de ordine pentru fiscalizarea aparatelor de marcat
    • Model de “Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, instalate in judet/municipiul Bucuresti” actualizat in 2019 si completat cu cele mai noi prevederi ale legii. Cititi, completati, salvati in calculator, printati si folositi in activitatea dvs. de zi cu zi. Redactarea formularelor obligatorii aduce stres si va solicita mult timp? Pana acum lucrati mereu sub presiunea termenelor, dar a sosit momentul sa va...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016