Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

DIICOT: Fondurile alocate prin proiectul de buget pe 2019 pun in pericol finalizarea dosarelor penale in curs

07-Feb-2019
952

Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si-a exprimat, joi, 7 ianuarie 2019, punctul de vedere oficial cu privire la bugetul DIICOT si atrage atentia ca fondurile alocate in proiectul de buget pe anul in curs nu permit desfasurarea in conditii optime a activitatii Directiei. Ba, mai mult, acestea ar pune in pericol finalizarea cauzelor penale aflate in curs.

"In proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul II “Bunuri si servicii” publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, suma alocata pentru D.I.I.C.O.T. este in cuantum de 14.500.000 lei, din care 2.000.000 lei reprezinta fondul de flagrant, conform art. 20 din OUG 78/2016, suma ce nu poate fi utilizata pentru plati de bunuri si servicii. Avand in vedere faptul ca pentru buna desfasurare a activitatii D.I.I.C.O.T. sunt necesare credite bugetare in suma de aproximativ 1.500.000 -1.600.000 lei/luna, rezulta faptul ca, intr-un an, sunt necesare credite in suma de 18.000.000 -19.000.000 de lei", subliniaza DIICOT.

DIICOT precizeaza ca la finalul lunii ianuarie debitele inregistrate de directie erau de 3.595.374,59 de lei, ceea ce, dupa achitarea acestora, se traduce prin credite ramase care abia vor asigura functionarea institutiei pentru o perioada de maximum 6 luni.

De altfel, DIICOT precizeaza ca Directia are datorii semnificative si la plata serviciilor postale, de telefonie fixa si mobila, servicii de curatenie, service-uri auto si intretinerea si functionarea echipamentelor. “Un alt aspect pe care il aducem in atentie este acela ca societatile care furnizeaza utilitati (energie electrica, gaze naturale, apa, canal si salubrizare) au emis somatii pentru debransare de la aceste utilitati, in conditiile in care activitatea D.I.I.C.O.T. se defasoara in 42 de locatii. Pentru a nu fi debransate de la utilitati, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de catre personalul angajat, din fonduri proprii, iar in unele cazuri, tot din fonduri proprii s-au achizitionat materiale necesare desfasurarii activitatii", mai arata sursa citata.

De asemenea o alta cauza care conduce la blocarea activitatii institutiei o reprezinta faptul ca, pana la data de 06.02.2019, nu au fost efectuate deschiderile de credite pentru luna ianuarie, desi au fost transmis numeroase solicitari atat ordonatorului principal de credite, cat si Ministerului Finantelor Publice, mai spun inspectorii DIICOT.

In consecinta, institutia se afla in imposibilitatea achitarii la timp a facturilor curente, precum si a celor restante.

"Totodata, creditele cuprinse in proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul I „Cheltuieli de personal” si Titlul II „Bunuri si servicii” nu cuprind sumele necesare pentru asigurarea salariilor si a dotarilor cu mijloacele necesare desfasurarii activitatii celor 50 de politisti judiciari prevazuti la art. 18 alin 1 din OUG 78/2016, aprobata prin Legea 120/2018. Precizam ca, incadrarea in structura D.I.I.C.O.T. a acestor politisti este necesara si utila din perspectiva asigurarii deplinei functionari operationale a institutiei si pentru o aparare sociala eficienta impotriva unor fenomene infractionale grave si chiar flagelare sub anumite aspecte (spre exemplu, traficul si consumul ilicit de droguri, traficul de substante psihoactive si traficul de precursori)", subliniaza DIICOT.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "DIICOT: Fondurile alocate prin proiectul de buget pe 2019 pun in pericol finalizarea dosarelor penale in curs":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!‚Äč

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia 230: Descarca noua versiune actualizata 2020
    • UPDATE AUGUST 2020: Ordinul nr. 147/2020 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 44 din 22 ianuarie 2020. Proiectul de Ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind stabilirea sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, precum si pentru...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 112 - versiunea actualizata 2020
    • UPDATE septembrie 2020 ANAF a actualizat, in data de 23 iulie 2020, PDF-ul inteligent necesar pentru generarea Declaratiei 112 - declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun nr. 1942/979/819 al MFP/MMJS/MS, publicat in M.Of.426/ 21.05.2020, valabil incepand cu 01.04.2020. Pentru a accesa softul A, actualizat in data de 29.09.2020, click AICI. Pentru a accesa softul J*, actualizat in...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101- ANAF a actualizat PDF-ul inteligent
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a fost publicata Declaratia 101, privind impozitul pe profit conform OPANAF nr. 3200/20.12.2018. PDF-ul inteligent pentru 2019 (valabil pentru an sfarsit de perioada 2018) a fost actualizat in data de 21.06.2019. OPANAF nr. 3200/2018 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 “Declaratie privind impozitul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia recapitulativa 390 VIES. Cum arata noul formular.
    • UPDATE septembrie 2020. Ordinul nr. 705/2020 din 11 martie 2020 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 217 din 17 martie 2020. Pentru a descarca Soft A, click AICI. Pentru a descarca Soft J, click AICI. Pentru a vedea Anexa validari, click AICI. Articol initial: Agentia Nationala de Administrare Fiscala a supus dezbaterii publice un nou proiect...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF! Se apropie termenul limita pentru depunerea notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala reaminteste ca termenul limita de depunere a notificarii, prin care se manifesta intentia de a beneficia de masura de restructurare a obligatiilor bugetare restante, este data de 30 septembrie 2020. Se incadreaza la aceasta facilitate toti contribuabilii care inregistreaza obligatii bugetare restante la data de 31.07.2020 si care doresc sa isi restructureze aceste obligatii bugetare potrivit prevederilor Cap.I din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1602/946/2020. Noi masuri privind indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate si concediile. Model cerere
    • Ordinul nr. 1602/946/2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 15/2018/1.311/2017 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 865 din 22 septembrie 2020. Conform actului normativ care a intrat in vigoare de la 22 septembrie 2020,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificari in Codul Fiscal 2020 - 10 Politici si Proceduri Contabile actualizate la zi

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016