Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DIICOT: Fondurile alocate prin proiectul de buget pe 2019 pun in pericol finalizarea dosarelor penale in curs

07-Feb-2019
2087

Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si-a exprimat, joi, 7 ianuarie 2019, punctul de vedere oficial cu privire la bugetul DIICOT si atrage atentia ca fondurile alocate in proiectul de buget pe anul in curs nu permit desfasurarea in conditii optime a activitatii Directiei. Ba, mai mult, acestea ar pune in pericol finalizarea cauzelor penale aflate in curs.

"In proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul II “Bunuri si servicii” publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, suma alocata pentru D.I.I.C.O.T. este in cuantum de 14.500.000 lei, din care 2.000.000 lei reprezinta fondul de flagrant, conform art. 20 din OUG 78/2016, suma ce nu poate fi utilizata pentru plati de bunuri si servicii. Avand in vedere faptul ca pentru buna desfasurare a activitatii D.I.I.C.O.T. sunt necesare credite bugetare in suma de aproximativ 1.500.000 -1.600.000 lei/luna, rezulta faptul ca, intr-un an, sunt necesare credite in suma de 18.000.000 -19.000.000 de lei", subliniaza DIICOT.

DIICOT precizeaza ca la finalul lunii ianuarie debitele inregistrate de directie erau de 3.595.374,59 de lei, ceea ce, dupa achitarea acestora, se traduce prin credite ramase care abia vor asigura functionarea institutiei pentru o perioada de maximum 6 luni.

De altfel, DIICOT precizeaza ca Directia are datorii semnificative si la plata serviciilor postale, de telefonie fixa si mobila, servicii de curatenie, service-uri auto si intretinerea si functionarea echipamentelor. “Un alt aspect pe care il aducem in atentie este acela ca societatile care furnizeaza utilitati (energie electrica, gaze naturale, apa, canal si salubrizare) au emis somatii pentru debransare de la aceste utilitati, in conditiile in care activitatea D.I.I.C.O.T. se defasoara in 42 de locatii. Pentru a nu fi debransate de la utilitati, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de catre personalul angajat, din fonduri proprii, iar in unele cazuri, tot din fonduri proprii s-au achizitionat materiale necesare desfasurarii activitatii", mai arata sursa citata.

De asemenea o alta cauza care conduce la blocarea activitatii institutiei o reprezinta faptul ca, pana la data de 06.02.2019, nu au fost efectuate deschiderile de credite pentru luna ianuarie, desi au fost transmis numeroase solicitari atat ordonatorului principal de credite, cat si Ministerului Finantelor Publice, mai spun inspectorii DIICOT.

In consecinta, institutia se afla in imposibilitatea achitarii la timp a facturilor curente, precum si a celor restante.

"Totodata, creditele cuprinse in proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul I „Cheltuieli de personal” si Titlul II „Bunuri si servicii” nu cuprind sumele necesare pentru asigurarea salariilor si a dotarilor cu mijloacele necesare desfasurarii activitatii celor 50 de politisti judiciari prevazuti la art. 18 alin 1 din OUG 78/2016, aprobata prin Legea 120/2018. Precizam ca, incadrarea in structura D.I.I.C.O.T. a acestor politisti este necesara si utila din perspectiva asigurarii deplinei functionari operationale a institutiei si pentru o aparare sociala eficienta impotriva unor fenomene infractionale grave si chiar flagelare sub anumite aspecte (spre exemplu, traficul si consumul ilicit de droguri, traficul de substante psihoactive si traficul de precursori)", subliniaza DIICOT.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016