Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

DIICOT: Fondurile alocate prin proiectul de buget pe 2019 pun in pericol finalizarea dosarelor penale in curs

07-Feb-2019
620

Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si-a exprimat, joi, 7 ianuarie 2019, punctul de vedere oficial cu privire la bugetul DIICOT si atrage atentia ca fondurile alocate in proiectul de buget pe anul in curs nu permit desfasurarea in conditii optime a activitatii Directiei. Ba, mai mult, acestea ar pune in pericol finalizarea cauzelor penale aflate in curs.

"In proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul II “Bunuri si servicii” publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, suma alocata pentru D.I.I.C.O.T. este in cuantum de 14.500.000 lei, din care 2.000.000 lei reprezinta fondul de flagrant, conform art. 20 din OUG 78/2016, suma ce nu poate fi utilizata pentru plati de bunuri si servicii. Avand in vedere faptul ca pentru buna desfasurare a activitatii D.I.I.C.O.T. sunt necesare credite bugetare in suma de aproximativ 1.500.000 -1.600.000 lei/luna, rezulta faptul ca, intr-un an, sunt necesare credite in suma de 18.000.000 -19.000.000 de lei", subliniaza DIICOT.

DIICOT precizeaza ca la finalul lunii ianuarie debitele inregistrate de directie erau de 3.595.374,59 de lei, ceea ce, dupa achitarea acestora, se traduce prin credite ramase care abia vor asigura functionarea institutiei pentru o perioada de maximum 6 luni.

De altfel, DIICOT precizeaza ca Directia are datorii semnificative si la plata serviciilor postale, de telefonie fixa si mobila, servicii de curatenie, service-uri auto si intretinerea si functionarea echipamentelor. “Un alt aspect pe care il aducem in atentie este acela ca societatile care furnizeaza utilitati (energie electrica, gaze naturale, apa, canal si salubrizare) au emis somatii pentru debransare de la aceste utilitati, in conditiile in care activitatea D.I.I.C.O.T. se defasoara in 42 de locatii. Pentru a nu fi debransate de la utilitati, la unele dintre sedii, datoriile au fost achitate de catre personalul angajat, din fonduri proprii, iar in unele cazuri, tot din fonduri proprii s-au achizitionat materiale necesare desfasurarii activitatii", mai arata sursa citata.

De asemenea o alta cauza care conduce la blocarea activitatii institutiei o reprezinta faptul ca, pana la data de 06.02.2019, nu au fost efectuate deschiderile de credite pentru luna ianuarie, desi au fost transmis numeroase solicitari atat ordonatorului principal de credite, cat si Ministerului Finantelor Publice, mai spun inspectorii DIICOT.

In consecinta, institutia se afla in imposibilitatea achitarii la timp a facturilor curente, precum si a celor restante.

"Totodata, creditele cuprinse in proiectul de buget pe anul 2019 la Titlul I „Cheltuieli de personal” si Titlul II „Bunuri si servicii” nu cuprind sumele necesare pentru asigurarea salariilor si a dotarilor cu mijloacele necesare desfasurarii activitatii celor 50 de politisti judiciari prevazuti la art. 18 alin 1 din OUG 78/2016, aprobata prin Legea 120/2018. Precizam ca, incadrarea in structura D.I.I.C.O.T. a acestor politisti este necesara si utila din perspectiva asigurarii deplinei functionari operationale a institutiei si pentru o aparare sociala eficienta impotriva unor fenomene infractionale grave si chiar flagelare sub anumite aspecte (spre exemplu, traficul si consumul ilicit de droguri, traficul de substante psihoactive si traficul de precursori)", subliniaza DIICOT.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "DIICOT: Fondurile alocate prin proiectul de buget pe 2019 pun in pericol finalizarea dosarelor penale in curs":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Fiscul s-a decis! Declaratia Unica se va depune si-n format hartie! (proiect de Ordin)
    • UPDATE 20 iunie 2019 Dupa lupte “seculare” care au durat mai bine de doua saptamanii, Agentia Nationala de Administrare Fiscala s-a decis: Declaratia Unica – cea care are termen de depunere data de 31 iulie 2019 – se va depune si in format hartie! Proiectul de Ordin privind modificare modului de depunere a Declaratiei vine in contextul in care OUG 35/2019 publicat in M.Of. In data de 30 mai, abroga paragraful din legea 227/2015 privind Codul Fiscal, in care era prevazut...» citeste mai departe aici

  • Sponsorizarea unui salariat. Monografie contabila
    • "Administratorul societatii (platitoare de impozit pe profit) doreste sa acorde un ajutor unui salariat prin intermediul unei sponsorizari. Ajutorul acordat consta in achizitia unor electrocasnice. Este posibil acest lucru sau se considera venit salarial? Care este monografia contabila?". La aceste intrebari va raspunde unul dintre expertii nostri, in cele ce urmeaza. Raspunsul specialistului Potrivit art 4 lit (i) din Legea 32/1994 privind sponsorizarea, poate fi beneficiar al sponsorizarii:...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Actul normativ pentru scoaterea Vamii din subordinea ANAF va fi adoptat in luna iulie
    • Desi nici nu a fost inca pus in dezbatere publica, seful de la Finante anunta deja ca actul normativ privind scoaterea Vamii din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va fi adoptat in luna iulie, a afirmat. Declaratia a fost facuta, miercuri, de ministrul Finantelor Publice, Eugen Teodorovici, la Forumul "Managementul integrat al frontierelor in contextul Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene". Acesta precizeaza ca astfel se va asigura independenta totala a...» citeste mai departe aici

  • Propunere legislativa in Senat: Persoanele aflate in concediu de crestere copil isi pot suplimenta veniturile lucrand ca bone
    • Potrivit unei propuneri legislative inregistrate la Senat pentru dezbatere, mamele care se afla in concediu de crestere copil (CCC) pot sa-si suplimenteze veniturile din perioada concediului lucrand ca bone. Asadar, initiatorii proiectului propun modificarea si completarea legii nr. 167 din 2014 privind exercitarea profesiei de bona, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel incat persoanele aflate in CCC sa poata avea grija si de alti copii, nu doar de copiii proprii. Regula...» citeste mai departe aici

  • Un formular pe zi de la PortalFormulare.ro: Cerere de atribuire a numarului de ordine pentru fiscalizarea aparatelor de marcat
    • Model de “Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale, instalate in judet/municipiul Bucuresti” actualizat in 2019 si completat cu cele mai noi prevederi ale legii. Cititi, completati, salvati in calculator, printati si folositi in activitatea dvs. de zi cu zi. Redactarea formularelor obligatorii aduce stres si va solicita mult timp? Pana acum lucrati mereu sub presiunea termenelor, dar a sosit momentul sa va...» citeste mai departe aici

  • Refacturare servicii primite de la o persoana impozabila in regim special de scutire
    • "Societatea A inregistrata in scopuri de TVA in Romania, primeste o factura fara TVA pentru servicii de traducere de la o societate B din Romania (neplatitoare de TVA - regimul special pentru intreprinderi mici). Societatea A refactureaza 50% din contravaloarea acestui serviciu catre societatea C din Romania, societatea inregistrata ca platitoare de TVA", arata unul dintre cititorii nostri care are doua intrebari pe care le enuntam in cele ce urmeaza: 1. Avand in vedere ca factura initiala este...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016