Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OMFP nr. 418 privind procedura de distrugere a produselor accizabile neeliberate in consum

30-Mai-2012
3073
Potrivit prevederilor din Codul fiscal, pentru un produs accizabil pentru care nu s-a efectuat eliberarea in consum, se pastreaza regimul suspensiv de acciza (nu se datoreaza inca plata accizei).

Procedura detaliaza cum se efectueaza distrugerea unor cantitati de produse accizabile, in interiorul antrepozitului fiscal, fara a se datora plata accizei. Pentru persoanele ce desfasoara activitate efectiva in contabilitatea unui antrepozit, procedura este bine structurata si mai ales detaliaza unele aspecte ce tin de activitatea curenta, cum ar fi degradarea unor productii, din cauza defectarii utilajelor din cauza activitatii defectuoase a salariatilor sau din utilizarea in procesul de productie a unor materii prime necorespunzatoare, considerate situatii de caz fortuit.

Procedura permite distrugerile de produse accizabile in doua situatii:

a) intervin evenimente de forta majora si cauze fortuite, iar actul normativ precizeaza cum sunt recunoscute aceste situatii;
b) produsele nu indeplinesc conditiile de comercializare pe piata.

Pentru ambele situatii, procedura stabileste distrugerea sub supravegherea autoritatii vamale teritoriale si presupune participarea unui reprezentant al autoritatii la procesul de distrugere al acestor produse.

In plus, se precizeaza expres ca daca aceasta distrugere nu se realizeaza conform actului normativ, se considera eliberare in consum de produse accizabile si acciza devine exigibila.

Care sunt principalele etape din realizarea procedurii de distrugere sub control vamal?

1. Inainte de distrugerea produselor, antrepozitul va depune o cerere la autoritatea vamala teritoriala, ce va fi insotita de:
a) un memoriu justificativ cu cantitatile propuse la distrugere;
b) dovezi din care sa rezulte cauzele ce impiedica comercializarea sau cazul fortuit/forta majora.

2. Cererea se poate depune in urmatoarele termene:
- in 30 de zile de la constatarea faptului ca produsele nu pot fi comercializate pe piata;
- in 60 de zile de la constatarea situatiei de forta majora/caz fortuit.

3. Autoritatea vamala analizeaza in termen de 15 zile situatiile prezentate de antrepozit si emite o decizie scrisa cu privire la aprobarea sau respingerea solicitarii antrepozitului.

4. Decizia se comunica antrepozitului in termen de 5 zile de la emitere.

5. In caz de solutionare favorabila a solicitarii, antrepozitul va organiza si va realiza distrugerea produselor accizabile in termen de 45 de zile de la data primirii deciziei. La procedura efectiva de distrugere va participa si un reprezentant al directiei vamale. Daca distrugerea produselor accizabile nu se realizeaza in termen de 45 de zile, sau nu participa un reprezentant al vamii, decizia isi pierde valabilitatea, iar antrepozitul datoreaza accize pentru produsele distruse.

Cum sunt recunoscute neindeplinirea conditiilor de comercializare?

Actul normativ recunoste drept cauze de neindeplinire a conditiilor de comercializare urmatoarele doua situatii:

a) incalcarea unor parametri reglementati de legislatia in domeniul protectiei consumatorului, al mediului, al sanatatii sau de alte prevederi normative aplicabile comertului cu astfel de produse;
b) situatii in care produsul accizabil nu corespunde specificatiei de produs, nu indeplineste normele tehnice (proprii). Produsul nu corespunde calitativ, ca termene de valabilitate, sau nu indeplineste conditiile chimice sau fizice, sau aspectul vizual nu este conform. Aceste situatii sunt constatate prin declaratia antrepozitului.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "OMFP nr. 418 privind procedura de distrugere a produselor accizabile neeliberate in consum":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica in 2024. Cum se completeaza D212 pentru venituri obtinute din dividende

    • O persoana fizica, ce este si salariata, trebuie sa intocmeasca Declaratia Unica pentru venituri obtinute din dividende (sunt singurele venituri extrasalariale pe care le obtine). In anul 2023 a depus Declaratia Unica cu estimat de 100.000 lei la dividende, deci peste 24 salarii minime, rezultand astfel un CASS de 7.200 lei. Dupa incheierea anului 2023 a constatat ca a ridicat dividende brute in valoare de 64.768 lei (sub 24 salarii minime), practic trebuind sa plateasca CASS in valoare de 3.600...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF. 10 declaratii trebuie depuse la fisc pana pe 27 mai 2024

    • Conform calendarulului oficial al ANAF, contribuabilii trebuie sa depuna mai multe declaratii fiscale pana pe data de 27 mai 2024. Depunere declaratii fiscale la ANAF Depunerea Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - Formularul 212. Categorii de contribuabili Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care in anul de impunere au realizat, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania...» citeste mai departe aici

  • De cand pot trece firmele la impozit micro daca nu angajeaza cel putin un salariat in 30 de zile?

    • O firma noua, inregistrata in 12.04.2024, daca nu reuseste sa angajeze un salariat in 30 zile, dar angajeaza un salariat in lunile urmatoare, din ce perioada poate trece la platitor de impozit pe venit microintreprindere? Multumesc. Trecere la regimul micro si conditia unui salariat – raspunsul specialistului: Conform prevederilor Codului fiscal, modificat si completat, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o microintreprindere sunt mentionate la art.47: (1) In sensul...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in actvitati de transport si logistica

    • Azi, cand toata lumea cauta disperat solutii salvatoare, singura la care pot apela acum contabilii/antreprenorii furnizori de servicii de transport si logistica este cunoasterea atenta a legii in vigoare. Pentru ca da, legea iti ofera nenumarate sanse de redresare financiara. Afla acum care sunt si cum poti accesa aceste surse sigure de finantare! Concret: Solutiile optime pentru finantarea unui nou parc auto, acum in plina criza financiara Cum poti beneficia de scutirea de TVA daca...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016